Uživatel nepřihlášen
   

Husitské RPG odhalí Warhorse Studios v první polovině 2013

Středa 12.12.2012 18:36 - Autor: - Rubrika: Novinky Novinka

Dan Vávra přibližuje a rekapituluje jejich připravovanou tajnou hru.

Celý článek si v češtině můžete přečíst na oficiálních stránkách studia.

Tento víkend proběhla v Praze, v České Republice, kde máme sídlo, malá herní konference pro vývojáře a studenty. Kromě kolegů z 2K Czech, Disney, CD Project RED, Cauldronu a dalších, jsme byli mezi přednášejícími i my a na programu jsme měli hned pět přednášek. Česká herní scéna je malá a potřebuje podpořit v rozvoji a tak jsme to vzali od podlahy a popsali jsme práci na všech částech moderní hry z čistě praktického hlediska. Já jsem měl přednášku o game designu. Pokusil jsem se co nejpřesněji popsat, jak probíhá, a ukazoval jsem naše design dokumenty, abych jen planě neteoretizoval. Viktor Bocan navázal na mojí přednášku tím, že popsal, jak se game design uvádí do života prostřednictvím scriptu. Roman Zawada, náš hlavní technický grafik, zase předvedl, jak se to co je nadesignované, zhmotňuje v podobě 3D grafiky a jako ilustraci použil právě ten kousek krajinky, který leaknul ve videu. Michal Hapala, jeden z našich programátorů, zase popisoval práci s licencovaným enginem a ukazoval co všechno si modifikujeme na míru pro naší hru (a je toho docela dost). No a Martin Klíma pak popsal, jak fungujeme organizačně.

Video, které můžete najít na internetu a které vzbudilo, k našemu poměrně velkému (a milému) překvapení, až nečekanou pozornost po celém světě, ve skutečnosti není ani tak ukázkou „next gen“ grafiky, ale spíš typického zpracování modelu v dostatečné kvalitě pro naší hru. Takhle nějak může vypadat 200 metrový výřez z několika kilometrové krajiny, která tvoří dějiště našeho příběhu. V žádném případě to není všechno, co máme, není to finálně nasvětlené, nejsou tam žádné efekty, prostě je to jen ukázka prostředí. To všechno v přednášce zaznělo.

Označení „Next gen“ je taky poněkud zavádějící, jelikož jsme to všechno ukazovali na dva roky starém laptopu s mobilní GeForce 555M, což jistě není žádný nabušený počítač, natož next gen Xbox. Samozřejmě, že celá několikakilometrová krajina, kterou máme, by na něm takhle hezky nejela, obzvlášť, kdyby do toho běžela ještě hra, AI a celá simulace světa a ne jen náhled v editoru. Na současných průměrných počítačích naše hra ovšem jede vcelku v pohodě a to jsme ještě nezačali nějak zásadně optimalizovat.

Pod videem se objevila celá řada zajímavých příspěvků řešících, jestli to, co je v něm k vidění je nebo není next gen a všeobecně co od next gen hardware očekávat. Když opomenu fakt, že naše video původně vůbec nemělo nějak dokládat tvrzení, že „takhle má vypadat next gen“ a ještě k tomu pochybuji, že z rozmazaného shaky cam videa jde posuzovat drobné detaily „next gen“ grafiky, tak si neodpustím malý komentář na toto téma.



Jistě je mnoho her, které dnes vypadají skvěle. The Last of Us a další současné hry mají například nádherné postavy, na kterých už si lze jen těžko představit něco k vylepšování. Jiné hry mají zase nádherné interiéry s úžasným nasvícením a detailem. Budou next gen hry vypadat nějak výrazně líp? Jak se to vezme. Je totiž poněkud nefér porovnávat postavu z lineární střílečky v omezených levelech s postavou z open world hry, která má na sobě několik vrstev oblečení, které si ještě navíc může libovolně měnit, je realtime animované a navíc se po scéně pohybuje i dalších padesát stejných postav. Charaktery v Assassins Creed III vypadají na stejném Xboxu hůř, než postavy v The Last of Us, ovšem s tím „drobným“ rozdílem, že postav v Assassins Creed, nebo Hitmanovi Absolution je v jednu chvíli na obrazovce několik desítek a v TLOA pět. Z toho si můžeme vyvodit, že na next gen hardware budou postavy moci vypadat jako to nejlepší na současné generaci, ale v mnohem větším množství na obrazovce.

To samé platí o prostředí. Je snadné, vytvořit na PS3 nádherně nasvícenou a velmi detailní lokaci, pokud vím, že se světly nepůjde nic dělat, s ničím nepůjde hýbat a ve scéně se budou pohybovat dva charaktery. Když ovšem chci dělat stejně vypadající hru, kde světla budou realtime, všechno půjde rozbít a po scéně se budou pohybovat desítky lidí, už budu nejspíš potřebovat PS4 (a stejně se nakonec najde individuum, které prohlásí, že hra XY na PS2 vypadala líp).



Naším cílem tedy nebylo ukazovat, jak teď vypadá naše hra, to bychom skutečně ukazovali něco úplně jiného (rozhodně už máme co) a ukazovali bychom místo editoru skutečně hru a ne jen z kontextu vytrženou grafiku, protože naše hra už jde hrát, má GUI, animace a základy většiny hlavních herních mechanismů. Jenže my ji ukazovat zatím nechceme, protože by to bylo velmi předčasné.

Momentálně dolaďujeme náš prototyp, který plánujeme velmi brzo ukazovat našim potenciálním partnerům. V tu chvíli se bude rozhodovat o naší budoucnosti a na výsledku těchto prezentací záleží osud naší/vaší hry.

Nakonec ještě jedna poznámka. Je mi vcelku jasné, že většina z vás, hoří nedočkavostí, abychom konečně zveřejnili více informací. Snad je alespoň trochu uspokojí neoficiální video a nasměruje jejich představivost tím správným směrem.

Věřte, že mi tajnosti samotnému nedělají radost, protože psát o něčem, o čem nemůžu říct co to je, opravdu není žádná velká výhra, ale bohužel to jinak nejde. Už takhle zveřejňujeme o vývoji (vzhledem k jeho fázi), velmi nadstandardní množství informací. Rozhodli jsme se totiž jít zcela jinou cestou než Brian Fargo, nebo Chris Roberts, kteří na základě oznámení získávají peníze a následně už vlastně publicitu ani peníze „nepotřebují“ a můžou komunikovat s fanoušky. My peníze na vývoj (zatím) nechceme a tak by nebylo dvakrát rozumné vystřílet munici (moment překvapení z dobré prezentace něčeho nového) předčasně.

Pokud půjdou věci podle našich představ, tak bychom snad mohli naší hru oznámit v první polovině příštího roku. Snad.

Fotka z nahrávání mocapu se šermíři z Warhorse Studios.
Fotka z nahrávání mocapu se šermíři z Warhorse Studios.

Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal a na Google+ MichalBurianCZ

Tisk
Kingdom Come: Deliverance na PC, PS4, Xbox One, Mac, LinuxScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance
Související novinky
 
Video z Kingdom Come: Deliverance nabízí další pohled na Gamescom demo

Video z Kingdom Come: Deliverance nabízí další pohled na Gamescom demo

Čtvrtek 16.11.2017 17:50 - Čerstvě zveřejněné záběry mají demontrovat, že lze problémy ve hře řešit bojem, mluvením nebo plížením. Přečíst celý článek »

11 komentářů|PC, PS4, Xbox One
Koncepty ukazují nejen prostředí Kingdom Come: Deliverance

Koncepty ukazují nejen prostředí Kingdom Come: Deliverance

Čtvrtek 16.11.2017 13:58 - Na nových obrázcích uvidíte třeba hrad Talmberg, dvojici kostelů nebo město Skalice. Přečíst celý článek »

7 komentářů|PC, PS4, Xbox One
Odhalena sběratelská edice Kingdom Come: Deliverance

Odhalena sběratelská edice Kingdom Come: Deliverance

Pátek 3.11.2017 12:06 - Kromě hry zahrnuje sošku hlavního hrdiny, steelbook, soundtrack, plátěnou mapu a artbook. Přečíst celý článek »

148 komentářů|PC, PS4, Xbox One

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář k novince Husitské RPG odhalí Warhorse Studios v první polovině 2013
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
lukayson   1x   Skyrimil jsem , a doufám že budou vycházet mnohem lepší hry než je skyrimlukaysonlukayson3273    13.12.2012 16:56 lukayson

Skyrimil jsem , a doufám že budou vycházet mnohem lepší hry než je skyrim

Ghartag   1x   Dane sem zvědavý, jak se Vám to povede :-)Ghartagghartag3384    13.12.2012 11:37 Ghartag

Dane sem zvědavý, jak se Vám to povede :-)

Bozidara   5x   Myslím, že pan Vávra zavře všem pochybovačům a skyrimilům ústa...Bozidarabozidara13708    13.12.2012 10:58 Bozidara

Myslím, že pan Vávra zavře všem pochybovačům a skyrimilům ústa...

honza784512    To vypada moc hezkyhonza784512honza7845128150    12.12.2012 22:15 honza784512

To vypada moc hezky

Gandalf.    Tak RPG bez fantasy se jen tak nevidí. Už se nemůžu dočkat. Přál bych si hru něco jako Gothic 1 bez fantasy, to by bylo super.Gandalf.gandalf8216    12.12.2012 21:55 Gandalf.

Tak RPG bez fantasy se jen tak nevidí. Už se nemůžu dočkat. Přál bych si hru něco jako Gothic 1 bez fantasy, to by bylo super.

KrytaCZ   6x   Konečně RPG ze středověku, které nebude jako pohádka, nebude snad zabugované, v což díky CryEnginu věřím.
A navíc se týká našich dějin. Super už se těším !
KrytaCZkrytacz14302
    12.12.2012 20:33
KrytaCZ

Konečně RPG ze středověku, které nebude jako pohádka, nebude snad zabugované, v což díky CryEnginu věřím.
A navíc se týká našich dějin. Super už se těším !

Balthasar   1x   Juchů :lol: :lol:Balthasarbalthasar14406    12.12.2012 20:25 Balthasar

Juchů :lol: :lol:

-R.I.P-   3x   Historický RPG bez fantasy a na motivy skutečných událostí (prý)-R.I.P-rip1029    12.12.2012 19:53 -R.I.P-

Historický RPG bez fantasy a na motivy skutečných událostí (prý)

PETAS117    Nějak jsem nezaregistroval nevíte o jaký žánr se bude jednat ?PETAS117petas11714100    12.12.2012 19:46 PETAS117

Nějak jsem nezaregistroval nevíte o jaký žánr se bude jednat ?

JakER   11x   Wast: To co ukázali totiž není hra, ale ukázka prostředí. Nejedná se o nic ze hry, jen prezentace části toho, co s enginem asi umí.JakERjaker2265    12.12.2012 19:03 JakER

Wast: To co ukázali totiž není hra, ale ukázka prostředí. Nejedná se o nic ze hry, jen prezentace části toho, co s enginem asi umí.

Abakanius   1x   Už se na to nemohu dočkat. ^^Abakaniusabakanius16093    12.12.2012 18:52 Abakanius

Už se na to nemohu dočkat. ^^

Wast   1x   .... jelikož jsme to všechno ukazovali na dva roky starém laptopu s mobilní GeForce 555M, což jistě není žádný nabušený počítač.... až tam bude AI a další věci tak hw nároky poletěj nahoru. To co ukazali je pěkný ale jen "mrtvá" hra

JakER: no právě běží tam jen prostředí tedy jen čast hry :-)
Wastwast14199
    12.12.2012 18:48
Wast

.... jelikož jsme to všechno ukazovali na dva roky starém laptopu s mobilní GeForce 555M, což jistě není žádný nabušený počítač.... až tam bude AI a další věci tak hw nároky poletěj nahoru. To co ukazali je pěkný ale jen "mrtvá" hra

JakER: no právě běží tam jen prostředí tedy jen čast hry :-)Komentář byl autorem naposledy upraven 12.12.2012 19:37

Původní verze před úpravami:.... jelikož jsme to všechno ukazovali na dva roky starém laptopu s mobilní GeForce 555M, což jistě není žádný nabušený počítač.... až tam bude AI a další věci tak hw nároky poletěj nahoru. To co ukazali je pěkný ale jen "mrtvá" hra

morrelo     :shock:
sorry za krátký komentář, ale myslím, že vystihuje vše
morrelomorrelo1503
    12.12.2012 18:42
morrelo

:shock:
sorry za krátký komentář, ale myslím, že vystihuje vše

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (570 příspěvků), Fotka vašeho PC (226 příspěvků), Steam účet - BAN (5 příspěvků), Trance - TOTY 2017 (450 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4563 příspěvků), Assassin's Creed Unity (65 příspěvků), STEAM -všechno sem (7038 příspěvků), Good Old Games | GOG.com (53 příspěvků)

Informace o hře

 

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Overgrowth – prohopkejte se ke svobodě

Je na čase svrhnout krutovládu a opět nastolit mír. Svět volá po hrdinovi a nikdo jiný nemá tolik za ušima jako králík Turner.

 
Přečíst celý článek»Autor: ROYALFOX - Platforma: PC
 
 
Fire Emblem Warriors - povedená grupka hrdinů

Omega Force nám opět dokázala, že vlastní návod, jak účelně spojit dvě různé značky. A vytvořit tak perfektní záležitost.

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole a handheld
 
 
Návštěva nového studia SCS Software

Tvůrci simulátorů trucků slaví 20 let, a tak nás pozvali do svých zcela nových kanceláří na prohlídku, ukázku VR a křest nového DLC New Mexico.

 
Přečíst celý článek»Autor: Marek_Tvrdy - Platforma: PC
 

Heliborne - vrtulníky a rock

Recenze - 21.11.2017
 
Heliborne - vrtulníky a rock

Nahoďte rotory a vrhněte se do víru nebeských bitev v simulátoru Heliborne. Toto akční létání s vrtulníky je plné výbuchů raket, řinčení kulometů a…

 
Přečíst celý článek»Autor: ROYALFOX - Platforma: PC
 
 
Attentat 1942 – lepší než učebnice

Heydrichiáda zasáhla osudy tisíců lidí. Pojďme se podívat blíže na jeden z nich.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC