„Je velmi lákavé začít v malém týmu, pracovat na menších hrách a pomalu růst. Pokud se některý tým chce dostat nahoru, musí riskovat a začít vyvíjet kvalitní hry, třeba i nevšední,“ vzkázal na EG Expo Steven Ter Heide.
Heide se dále přidal do diskuze o rozpočtu na vývoj her. Osobně si myslí, že náklady porostou: „V příštích pěti letech se budou náklady na vývoj her zvyšovat, protože je množství věcí, které musíte do hry dát, a pak jsou další, jež očekávají samotní hráči.“
V Guerrilla Games v současné době pracují na dokončení střílečky Killzone 3, která vyjde v únoru příštího roku pro konzole PlayStation 3.
JakER : PC=warez a ten na konzolích ještě tolik hlavně PS3 nebují. myslím že Guerrilla Games zůstanou kde jsou.
Prakticky lze Áčkovou hru vytvořit i bez financní…Pokud je daný člověk Genius s vlastním softwarem…. Nebuďme, ale najivní, že jo?
Rosťa: Což asi podle tebe každému není jasné
JakER: Pustit se do neceho noveho a originalniho jako renomovane a duveryhodne studio, a pustit se do neceho jako novacek na poli her, jenz se muze pochlubit tak maximalne hezkymi artworky je setsakramentsky rozdil
V případě Guerrila to takový risk nebude. Přeci jen vydělali takových peněz na tak úspěšné sérii jako je KillZone. A jestli že říkají že se chtějí pustit do něčeho úplně nového jsem jen a jen rád. Ono to totiž neznamená (jak již spousty lidí určitě pochopilo) že si hrají na chytré a chtějí radit. Oni také pracují na novém projektu tak jsem velice rád že se chtějí pustit do něčeho originálního a hlavně jak napsali: "kvalitního". Ještě aby se nebály zariskovat do PC platformy.
A co Heavy Rain? Kluci z Quantic Dream předvedli Sony skvělí originální nápad. Sony je finančně podpořilo a hra se skvěle prodává. Samozřejmě je potřeba trochu štěstí a známostí, ale dá se to.
Neboli nebojte se riskovat podporujte spíše originální projekty … Bohužel je to pouze fráze a vydavatelé her jdou již ve vyšlapaných cestičkách a bojí se riskovat – v sázce jsou VELKÉ PRACHY (jak již Rosťa podotkl) a dnes si nikdo nemůže dovolit být ztátový, takže jdou všichni cestou mainstreamu , takže se nedivme že jsou hry čím dal kratší – za chvíli budou hry placené tímto tempem od minuty
Docela zajímavý názor, který má ale jednu podstatnou vadu na kráse. Vývoj velké áčkové hry běžně spolkne několik desítek milionů dolarů, což je suma, kterou žádný vydavatelský dům s trochou rozumu začínajícímu studiu nepřiklepne (vývojáři by se museli vytasit se sakra přesvědčivou ukázkou a i tak by si to producenti asi dvakrát pořádně rozmysleli) . V praxi to znamená, že tenhle "risk" by si tvůrčí celky musely zafinancovat z vlastní kapsy, jenže i kdyby nakrásně chtěli, nevím kolik domů by musely zastavit, aby takovouto půjčku dostaly. I když se to hezky poslouchá, tohle v reálu jinak, než postupným vypracováním zespodu, prostě nemůže fungovat.