Společnost Respawn, kterou založili v roce 2010 ex-spoluzakladatelé Infinity Ward (tvůrci Call of Duty série) a následně se k nim přidalo jádro jejich bývalého tvůrčího celku, již zhruba tři roky pracuje na tajemném novém titulu. Ten by měl nabídnout něco nového a zaplnit tak díru na poli akčních her, kde se v poslední době objevuje neustále to samé.
Prvních informací bychom se mohli dočkat letos v červnu na E3 v Los Angeles, která je pro velká oznámení jak dělaná. Ještě předtím tu ale máme divoké spekulace od serveru Kotaku. Ten prý získal zajímavé detaily od dvou na sobě nezávislých důvěryhodných zdrojů, kteří jsou obeznámeni s hrou.
Pokud jim budeme věřit, mělo by studio Respawn připravovat zbrusu novou sci-fi střílečku s mechy, která ovšem vyjde na konzole Xbox od Microsoftu. Zdroje tvrdí, že vývojáři pracují na verzi pro next-gen Xbox, zatímco port pro aktuální Xbox 360 vytvoří externí tým.
Nová hra má být futuristická multiplayerová sci-fi střílečka, v níž se střetnou dvě diametrálně odlišné frakce. Jeden ze zdrojů bitvy přirovnává k boji mezi Davidem a Goliášem. Davidové jsou prý silně vyzbrojení vojáci, zatímco Goliáši velcí exoskeletoni – Titáni, které mohou vojáci pilotovat. Jde o velké mechy, pohybují se rychle a nedělá jim problém překonat různé překážky, ne jako ve hrách MechWarrior nebo Steel Battalions. Zajímavé je, že nedávno si Respawn zaregistrovali ochrannou známku pro název Titan.
Aby ovšem vývojáři zachovali vyváženou akci, tak na herní mapě je počet Titánů omezen. Vybavení pěšáků je zase navrženo tak, aby mohli porazit Titány.
Respawn podle všeho počítají hned se ságou, která bude postupně vycházet (konkurence pro Destiny od Bungie?). EA by tak získala další značku, která by mohla konkurovat zavedené Call of Duty sérii, jež s každým dílem trhá prodejní rekordy. Možná kvůli tomu zůstává Battlefield v přítomnosti. Přece by EA nechtěla konkurovat své vlastní hře jinou hrou, kterou podporuje a uvede ji na trh.
Wow! Spousta spekulací dnes. Je skvělé vidět nadšení pro náš projekt, ale budete si muset počkat na podrobnosti na E3, napsalo dnes studio Respawn na oficiálním Twiiteru.
Samotný multiplayer v neoznámeném titulu by měl být vytvořen v obrovském měřítku a budou v něm bojovat dvě frakce, které budou postupně získávat potřebné zkušenosti k vývoji. Při hraní budete získávat body i vy, které vám budou odemykat vylepšení pro zbraně a různé dovednosti. Body se budou hromadit od zápasu po zápas a budete je pochopitelně moci využít v budoucích bitvách.
Multiplayer má podporovat jen 16 hráčů, ovšem Respawn do boje přidají postavy ovládané umělou inteligencí. Ty se postarají, aby akce byla více frenetická a aby měli hráči po čem střílet.
Nečekaný engine a možná i další platformy
Zajímavé je, že podle zdrojů nová hra od Respawn nevyužije technologii Frostbite jak by někteří očekávali, nýbrž Source engine od Valve (šlo by tedy o nějakou novou verzi, jež nebyla ještě představena). Podle zdrojů vypadá hra na novém Xboxu vážně skvěle, i když ne tak dobře jak Battlefield 4 od DICE, který je postaven právě na Frostbite 3 engine. A jak jsem již zmiňoval výše, Respawn by měli mít na starost pouze verzi pro nový Xbox, zatímco externí studio bude pracovat na verzi pro Xbox 360. Otázkou zůstává, jak to bude s dalšími platformami. Zdroje naznačují, že by mohlo jít pouze o časovou exkluzivitu pro konzole od Microsoftu a za nějaký čas by se titul mohl podívat i na PlayStation, PC, apod.
Chybět by neměl ani singleplayer.
Jak to nakonec bude, bychom mohli vědět 10. června večer, kdy má Electronic Arts naplánovanou tiskovou konferenci na E3. Něco málo by mohl ovšem prozradit i Microsoft při odhalení nového Xboxu. To je naplánované na 21. května.
Nová hra od Respawn by nicméně měla vyjít v příštím roce.
Respawn nicméně na svých stránkách tvrdí, že pracují multiplatformní hře.
Přečtěte si také
• Studio Respawn se připravuje na E3
• Kdy představí Respawn svůj projekt?
• Respawn nahrávali zvuky střelby pro novou střílečku
• Respawn nabídlo první fotku z vývoje nové FPS
• Druhý rozmazaný obrázek od Respawn
No, radši bych něco jiného, než zase mechablbce a lidičky s kvérama, co ani Terminátor už neunese. Na to si půjdu radši do kina. (Pacific Rim) Ještě že bude METRO. Takových her moc neni a je to dobře. Jen tak se neohrajou.
Tak dlouho čekáme na jejich novou hru a nakonec ukážou jen rozmazané obrázky? No snad to není vše z čím se mužou pochlubit!
Většina lidí z Respawn pracovala na CoD, což znamená, že jim tenhle žánr jde nejlépe.
Ano, zase střílečka a to je dobře.
Střílečka? Zase?
Lukkys:
Já bych počkal co zveřejní TESCO, herním bulvárům se nedá moc věřit
Jsem na to tedy zvědav. Tehdy kolem toho jejich odchodu bylo pěkně dusno a mnohé herní weby se transformovaly na bulvární plátky, tak ať se ukážou.
Exkluzivita pro Xbox, byť jen časová, se mi zdá jako nesmysl, pochybuju že by měl Respawn jakýkoliv důvod se k něčemu takovému uchýlit, zvlášť když mají na webu napsáno že dělají na multi-platformním titulu. Informace každopádně zní lákavě, vůbec by mi nevadilo, kdyby se ukázaly jako pravdivé. Info o Source enginu sice zní dost střeleně, ale kdo ví, třeba vážně používají nový engine, na kterém Valve už delší dobu dělá, viz [ odkaz ] Koneckonců nevíme, jak se engine má jmenovat, všude se používá označení Source 2, takže se v informačním šumu ta dvojka klidně mohla vytratit. Ale i kdyby ne, mě osobně by stačila verze použitá v Left 4 Dead 2 a CS: Global Offensive, která je na tom graficky dost dobře. Stejně si ale myslím, že všechno nakonec bude trochu jinak
S takovými obrázky můžou jít do řiti
Miky : aha tak to byl překlep, tak neni zač
kratos 78: Dík za radu.
zandetsu: když zavřeš oči, je to o trochu lepší
Ta hra vzniká v rámci EA partners. Nemyslim si, že by to mělo být xbox only, to by se dohodli rovnou s MS.
Tak samozřejmě by šlo o nějakou novou verzi Source enginu, která nebyla ještě představena. Jinak díky za upozornění na překlepy