Ani novému dílu Call of Duty se nevyhne jistá kontroverze. Tentokrát ovšem není problém s urážením něčí víry, nahotou ani přílišnou brutalitou. Zahraničnímu obchodnímu řetězci ShopTo se jednoduše nelíbí obchodní praktiky vydavatelského domu Activision, který podle mínění vedení znevýhodňuje ty hráče, kteří prokáží značce podporu a hru si předobjednají.
Normální praxí je, že obchody mohou začít rozesílat nový titul den, dva před oficiálním vydáním, aby si ho fanoušci v launchový den mohli bez problému vychutnat. Activision je ovšem proti a nutí prodejce podepsat smlouvu, že kopie s hrou nevhodí do schránky dřív, než minutu po půlnoci dne vydání.
Díky tomu dojde k paradoxu, že hráči, kteří si pro titul půjdou do libovolné kamenné prodejny, ho ve výsledku získají dřív než ti, kteří za něj zaplatili několik měsíců před tím, než vůbec dorazil na trh. Stejné praktiky se používali i loni ve spojitosti s Black Ops 2 a vedení ShopTo si podle všeho řeklo, že to nehodlá absolvovat znovu.
Inu, gesto je to sice pěkné, ale otázkou je, zda-li tím obchod nepoškodí víc sebe než Activision. Protože již nyní je víceméně jisté, že se Ghosts bude prodávat jako rohlíky, avšak ShopTo na tom takhle nevydělá ani cent.
Informace pochází z naší fanstránky Call of Duty, kde naleznete další informace.
Abakanius : : : Máš úplnou pravdu – i dobrá reklama je pořád reklama LOL
Pravděpodobně jde o reklamu, protože i dobrá reklama je stále reklama.
No ono je diskutabilní kolik toho vydělal ten shop právě na black ops díky tomu absurdnímu pravidlu. Být zahlcený objednávkami a řešit je během dostatečně krátké doby na to aby neporušili smlouvu by mi taky za těch pár drobných nestálo. Krom toho to udělá slušnou reklamu protože je o shopu slyšet všude po světě jak se zdá tak i v zemích kterým do toho nic není
Activision se zase ukázal jak to má ve zvyku!
Saix: tak v tom případě potom jo
mongos cz, jj, jenže on teď řešil konzole
@rcs, spíš si dělá reklamu ten obchod
Saix: no je fakt že EA datum expedice neřeší ale za to hru blokuje na originu jak už jsem psal níže
Lovecrossed: Je pravda, že u konzolí to bere v potaz jen přihlášení na server v mulťáku, ale to že na konzole neexistuje fyzická ochrana ještě neznamená, že ti to obchod smí prodat před datem vydání. Uniká ti pointa – takhle se prostě nechová jen Activision. Stejnou smlouvu ti předhodí například Ubisoft. Assassina ale určitě bojkotovat nebudou, proto říkám, že je to zase zbytečnej humbuk kolem CoD. Prozměnu EA datum expedice vůbec neřeší, bod pro milované EA?
musim uznat, že jsou to chytrý páni…
lepší reklamu si CoDka udělat nemohly
"Poďte si zapařit ten zakázanej šmějd! "
Saix: tak i EA blokuje hry na originu zvlášť když jsou různá data vydání ale tam to šlo vždy obejit a co vím tak nikomu zatím nezablokovali účet, ale jinak nechápu tenhle postoj velkých vydavatelů kdy lidi si koupi originál a nemůžou si to zahrát ani o den dřív zvlášť když unikají warez verze před daty vydání to už tu taky bylo
Moc se to řeší, nevěřím tomu, že to nějaký obchod dodržuje.
re saix: akorát konzole nemají ani uplay, steam a dokonce ani origin. U konzolí hodíš médium do mechaniky a jedeš, takže mluvíš dost z cesty.
SKRYTA REKLAMA
Kromě EA tohle dělá každej větší vydavatel. Ubisoft taky extrémně dbá, aby se hra k lidem nedostala před vydáním. Před půlnocí by hra stejně aktivovat nešla. Dokonce ti hrozí ban Uplay účtu. A zbytek her se často aktivuje přes Steam a ten kvůli univerzálnímu světovýmu času dokonce odemyká až druhý den v 19: 00. Zase jen blbej humbuk kolem CoD.
Popravdě mi opravdu trochu uniká postoj Activisionu v téhle věci. I když je COD asi nejsilnější značkou na trhu, tak právě předobjednávky jsou vlastně těmi jedinými jistými penězi, které firma dostane. Poslední Alien hra jasně dokázala, že nebýt předobjednávek, skončilo by to na 90% naprostým fiaskem. Pokud ve vás a váš produkt má někdo takovou důvěru, že zaplatí jeho plnou cenu úplně naslepo, znevýhodňovat takového zákazníka mi přijde přinejmenším nedomyšlené. Příští rok si totiž takový člověk může počkat až do doby po vydání titulu, kdy už o něm bude mít konkrétní informace, recenze, tuny videí na YouTube atd. To ve finále může vést i k rozhodnutí titul si nakonec nepořídit.