Je nám jasné, co vás na novém Call of Duty zajímá nejvíc. Engine. Grafická stránka chystaného dílu byla na prezentaci Xbox One ukázána v docela slušné podobě. Vývojáři z Infinity Ward se pochlubili třeba volumetrickým osvětlením nebo detailními texturami, ukázanými na příkladu modelu vojáků a bojového psa, a skutečně to vypadá dobře, alespoň z hlediska detailů. Pes má v uchu tetované číslo, voják má na rukou vidět zřetelné jizvy, a pokud jde o obličej, i ten vypadá přesvědčivě.
I prostředí vypadá působivě, mohli jsme vidět především džungli a mořské dno, kdy obojí vypadalo víc než slušně. Nicméně, na některých věcech budou muset tvůrci stále zapracovat, třeba na vodní hladině, která vypadá pořád stejně tragicky a směšně jako v Modern Warfare 3. Některé věci se prostě zatím nezměnily, jak prozradil Mark Rubin britskému Eurogameru. Navíc prohlásil, že engine nemá jméno, už jenom proto, že ho vývojáři ani pojmenovat nechtějí. Na řadu informací byl bohužel dost skoupý, třeba na otázku rozlišení obrazu na konzolích. Takže na bližší info ohledně enginu si ještě budeme muset počkat.
Pokud jde o příběh, Ghosts se odehrává za 10 až 15 let, opět nás tedy čeká blízká budoucnost, která ale není zrovna růžová. Jakási katastrofa totiž tvrdě zasáhla Ameriku (nejspíš větší katastrofa než válka s Ruskem nebo další generál Shepherd), přičemž jsou ozbrojené síly tak nějak v háji, stejně jako vláda. Nad vším přitom visí superhrozba v podobě nějaké země. Jaké, to zatím nevíme. Doufejme, že budou tvůrci trochu originální a neukážou jen další vizi konfliktu s Čínou nebo Severní Koreou. Scénář má každopádně na svědomí Stephen Graham, který napsal scénář k filmu Traffic, a jak slibuje Rubin, vše má být více apokalyptické.
K lehkým změnám došlo i v rámci hratelnosti. Bude se možné vyklánět. A to asi i na konzolích. S výjimkou Modern Warfare 2 a 3 byla tato funkce na PC vždy samozřejmá, na konzolích to však bylo od dob Call of Duty 2 tak trochu tabu, protože na gamepadech nebylo dost tlačítek. S tím je teď očividně konec.
A pokud jde o multiplayer, tentokrát nás čekají dynamické mapy, které budou ovlivňovat různé události, třeba zemětřesení, stejně tak může hráč např. pustit na nepřítele hromadu klád. S těmito funkcemi už delší dobu experimentuje Treyarch v rámci série Black Ops, ale teď se do toho očividně pustilo i Infinity Ward. Tentokrát také bude možné více přizpůsobit hráčovu postavu, čeká nás možnost výběru jednotlivých částí výstroje, například helmy.
Když to všechno sečteme, zatím nedošlo ke zvlášť šokujícím informacím, ale zatím je brzy cokoliv soudit, více se dozvíme v následujících měsících. Jo, a abychom nezapomněli, v případě DLC se opět můžeme „těšit“ na měsíční exkluzivitu pro Xbox One. Až po měsíci od vydání se dodatečný obsah probojuje na další platformy, což už je v případě CoD klasika, která určitě nikoho nepřekvapí.
CoDko se aspoň nebude lesknout jak zpocená prdel a nebude mi pořád svítit slunko do očí A navíc si užiju Hollywoodský single !
Dwayne : : : : Pořizovací cena je tuším stejná, takže socky slintající po BF bějak nechápu. Náročnost? Pokud myšleno hardwarová náročnost, tak to bych chápal spíš jako nevýhodu než výhodu. Snad už se v EA nechtějí chlubit i tím, že neumějí optimalizovat engine. A náročnost co se týče skillu? No hrál jsem jak poslední BF, tak poslední COD a zbraně nekopou ani v jednom a full auto je na pořadu dne v jednom tahu.
Bams: Jistě cod hraje víc lidí. Ale jenom z důvodu zatraceně nízké náročnosti a může to hrát každá socka. A jenom tiše slintají po bf.
KrytaCZ, já si FPS hry kupuju. Nemám problém s tím koupit jich drtivou většinu. Nesjíždím trailery podle kterých se rozhoduju. Obrázek si udělám sám až potom co to dohraju. Nejsem zaujatý na jednu značku.
Ilumpu: Jediný, kdo se tu vyjadřuje jako malý spratek jsi ty sám. Ano grafika rozhodně není nejdůležitější stránkou hry, ale pokud někdo silně propaguje zbrusu nový a vylepšený engine, což ve skutečnosti není pravda, tak je něco špatně. Zadruhé. To, že nedělám videohry neznamená, že je nemohu konstruktivně kritizovat. (ne každý filmový kritik musí být režisér) , takže tento výrok je naprosto bezpředmětný. A nevím jak ty, ale mně na počtu FPS docela dost závisí, protože při 20 snímcích za sekundu je naprosto odlišná hratelnost než při 60. Dále by mě zajímalo, koho myslíš tou bandou zlákanou nablýskaným pozlátkem, když jsi hodláš po prvních trailerech už kupovat jak COD, tak BF 4. Trošku se zamysli, jestli si trochu neprotiřečíš.
AliSterCZ: 100x lepší to nebude tak možná 0, 1x lepší
Nevím jak vy, ale mě se to zatím celkem líbí! Hudební podkres (+ pes ) dávají traileru slušnou atmosféru a ani toho moc neodhaluje.
Ale ještě si počkám, zda tohle nebo BF4. Já vždy spíše ty filmové zážitky než realismus. Navíc, pokud půjdou měnit skiny i v MP, jak píší (třeba, si nastavit woodland camo na sněžné mapě, ne defaultně bílá) , bylo by to supr! Jak jsem řekl, možná znovu po dvou-leté pauze půjdu do CoD. nejspíš už ale posledního
ano presně tak bf bude to samí co loni ostatně jako furt stejná fifa.
Všichni jenom srovnávají BF a CoD, ale podívejte se na prodejnost. . Rozhodně vede CoD a i když nemá super extra grafiku, tak si ji víc hráčů oblíbí, protože BF zase příjde se super nudným SP a dobrým MP, kdežto CoD přijde s dobrým SP a celkem dobrým MP. Navíc, CoD dokáže dát do své hry daleko větší emotivní zážitky a pořádnou akčnost jako z Hollywoodu. . A to prostě hráče baví, ale samozřejmě, nedokážou si to přiznat a budou CoD pomlouvat, protože to řek nějakej Fero Lakatoš…Další věc je ta, že CoD dokáže přijít s něčím novým, kdežto u BF (se klidně vsadím) bude opět jedno a to samé. Opět to naše úžasná EA udělá tak, aby měla z toho co nejvíce peněz… Ale samozřejmě, každý preferuje něco jiného. . Navíc, opět EA začne přesvědčovat celý svět o tom, jak je BF nejlepší.
cod opet špíčka
jo llumpu ten ví o čem mluví. poslouchejte slovo boží.
S křížkem po funuse, ale konečně to to trvalo!
Je tu dost nevychovaných spratků, co si nevidí ani do huby. Nedokázaly byste udělat ani tetris a pořád pomlouváte hry jiných. Na grafiku vám naprosto seru, protože pro hráče, který nemasturbuje nad počtem snímků nebo kulatostí koule je na prvním místě hratelnost. To vám asi nic neříká, protože jste jen povrchní banda, která se nechá zlákat nablýskaným pozlátkem i když jsou uvnitř jen samé sračky. Takže až vyjde COD Ghosts a BF4 opět koupím oboje a rozhodnu se sám.
MoRt8: No jo, už i GameTrailers pochopilo že nejvíc aktivity v divácích probudí vyvoláním flamu na téma CoD versus Battlefield. Co na tom že takovým videem klesají v očích toho stále se zmenšujícího počtu racionálně uvažujících návštěvníků. Tohle se EA vážně povedlo. Když nic jiného, můžou si v rámci FrostBite enginu připsat velký úspěch v podobě přesvědčení mnoha hráčů, že grafika je to jediné na čem záleží, a že vlastně vůbec nevadí, že hned první ukázkou udělají z uvěřitelně se tvářící hry sci-fi plné fatálních chyb. Koho by to zajímalo, když i média nový Battlefield půl roku před oznámením dobrovolně vyzvdvihují jako to nejlepší, jako něco, co si prostě musí každý zájemce o FPS žánr koupit spíš než CoD