Když nedávno Sam Lake na svém Twitteru oznámil, že už je pomalu čas odhalit novou hru od Remedy, spousta fanoušků včetně autora této novinka čekala, že nás konečně čeká Alan Wake 2. Místo něj bylo však v rámci odhalení Xbox One oznámeno podstatně odlišné Quantum Break. Proto Sam zveřejnil video, v němž vysvětluje, proč to tak je.
Když v Remedy dokončili první díl, okamžitě se chtěli vrhnout na pokračování. Pořádný sequel je ale závažná věc, u níž je důležitá řada věcí.
„Z tvůrčí perspektivy by bylo fajn, kdybychom prostě vytvořili skvělé věci a nestarali se o 'drobné' detaily, jako jsou peníze. Ale všichni víme, že takhle to nefunguje,“ sdělil Lake a následně dodává, že když Alan Wake vyšel, nebyl to okamžitý hit, i když se postupem času hře dařilo a aktuálně má na kontě více než tři miliony prodaných kopií. Jenomže, v době vydání se tak skvěle nedařilo, a i když vývojáři pracovali tvrdě, na tvorbu pokračování nebyly prostředky. Po tomto sdělení se Lake vyjádřil i ke Quantum Break:
„Vždycky jsme měli v zásobě množství nápadů a věcí, ze kterých jsme nadšení. Naštěstí se nám dostalo plné podpory pro tvorbu něčeho nového. Nového konceptu, nové značky. Něčeho velkého, většího než cokoliv co jsme vytvořili předtím. Něčeho, u čehož můžeme vzít vše, co jsme se naučili z Alana Wakea a Maxe Payna, spojit to dohromady a vytvořit něco, co by se dalo označit jako ultimátní zážitek od Remedy.“
Po těchto zajímavých slovech se však Sam Lake ještě vyjádřil k Alanovi s tím, že značka je pro něj i pro celé Remedy velmi důležitá. „Rozhodně chceme pokračovat v práci na značce Alan Wake. Rozhodně chci v rámci Alana Wakea vytvořit něco nového, až přijde správný čas.“
Na závěr Sam Lake poukázal na lákavou nabídku v podobě sběratelské edice Alana Wakea dostupnou v rámci Humble Weekly Sale a prohlásil, že doufá, že si Quantum Break užijeme a že více o projektu uslyšíme opravdu brzy. Celé video pak uzavírá fantastické zakončení po vzoru Indiany Jonese.
Pokud tedy Samovo prohlášení shrneme, v současné době nemá Remedy dostatek prostředků, aby se Alan Wake 2 stal skutečností. To by mohlo změnit právě Quantum Brake, které je značně podporované Microsoftem. Poté už snad vývojáři budou mít dost prostředků a nastane ten správný čas. Zatím si musíme vystačit s ujištěním, že se Remedy s Alanem v žádném případě nerozloučilo.
Snad se časem k Alanovi vrátí…
aspoň když se jim nechce dělat dvojka tak mohli udělat ještě jednu epizodu. . když ke hře udělali ještě 2 tak mohli ještě třetí. . která by to nějak zakončila
A já nejsem hráč takových věcí kde sám chodím a doufám, že se nepo…u strachy a přesto jsem se náramně bavil…
na Alanoj mi nepřišlo nic špatnýho pro někoho by bylo asi lepší kdyby nevycházela vůbec žádná hra
Ačkoliv jak je Alan Wake špatný tak má něco co spousta her postrádá a to charizma/temperament.
Při hraní Alan Wake jsem se nudil od začátku až do konce. Divím se že jsem měl sílu to dohrát.
Nevim proč, ale mě to Quantum Break připomíná Beyond: Two Souls
Brumbál: Tak ono záleží i na vývojařích jestli by byli ochotní pracovat zadarmo… Je to o tom jestli to někdo bere jako práci nebo jako koníček … dělat hry.
Xenus : tak ono není problém udělat hru na jakej koliv stroj ale musí se chtít Alan Wake se hodně povedl na předělávku z konzole i graficky
Chci AW2
Tak aspoň, že se s AW2 počítá. Snad to nebude za 10 let.
Takže AW2 nebude díky tomu že ho xbox hráči nekoupili, místo toho bude Quantum Brake pouze (a nezaslouženě) na xbox. Konzolisté ted vás nenávidím jeste víc nez kdy predtím.
to: Xenus Hmm s novýma konzole se zbavíme neoptimalizaci grafické stránky her, ale nezbavíme se dojebaného vstupu/výstupu myši, celkově zjednodušeného gameplayje na gamepad a FOV.
Brumbál: Třeba pak bude i na pc… u toho portu z Xbox One do pc nebude takoví problém
koupeno za dolar