Vydavatelská společnost Square Enix dnes oznámila, že připravovaná akční adventura Thief vyjde nejen na PC, PlayStation 4 a Xbox One, ale taktéž na PlayStation 3 a Xbox 360.
„Obdrželi jsme velké množství otázek od členů komunity, zda bude nový Thief někdy k dispozici pro současnou generaci konzolí. Next-gen konzole brzy vyjdou, někteří naši fanoušci jsou ale opatrní a nechtějí kupovat zajíce v pytli. Tak jsem si sedl se Stéphanem Royem, hlavním producentem studia Eidos-Montréal, a začali jsme se na toto téma bavit.“
„Dnes vám mohu říci jediné, Thief oficiálně vyjde na PS3 a Xbox 360, stejně tak na PC, PS4 a Xbox One. Všechny platformy jsou pro nás stejně důležité a vyjdou společně,“ napsal na oficiálních komunitních stránkách Adam Badke.
„Jádro hry bude stejné na všech platformách, pochopitelně PC a next-gen verze jsou schopné nabídnout impozantnější zážitek.“
bezva
SoulCollectorCZ věř, byly to krásné časy!
Škoda že méhu mládí se hraní nějak vyhlo, Legend of Grmrock jsem ale hrál a chápu vaše nadšení
Mr. Lolendo… Westwood, Ftl, Silmarils, Origin, SSi. . čest těmto firmám za me propařene dungeoní mládí. .
Mr. Lolendo Legend of Kyrandia je LEGENDA, škoda, že to šlo potom mírně kvalitou dolu. Jednička byla nej!
Jj taky když vyšel nedávno Legend of Grimrock jsem ho pařil jak narkoman (nostalgie) Nebo hry jako The Legend of Kyrandia…
Mr. Lolendo tak z tim ovládáním souhlas! Dungeony? Jo to byly doby! Ja milovala serii Ishar a Eye of the Beholder. . Dungeon Master 2 a další! Kreslit si mapky na papír. .
to: shaak Možnost je ale hry to většinou nepodporují a pokud ano tak myš laguje (filtr a akcelerace, velká vstup/výstup odezva) .
Mr. Lolendo: Tak naštěstí si je možnost k PS3 (tuším i X360) koupit myš a jestli bude i k PS4 tak to bze váhání udělám.
to: Andrea Samozřejmě bavily. Např. : trilogie STALKER, FarCry 1, FEAR2, Crysis 1 a Warhead, BF: Bad Company 2, …
FPS žánr je právě pro mě spíš druhořadý. Vyrůstal jsem na dungeonech, strategiích, závodních her a her jako Tomb Raider. První FPS hra která mě bavila a dohrál jsem ji je FEAR (jak jsem už psal) . Duke nebo Doom mě minulo a ani dnes mě to nebaví.
to: SoulCollectorCZ Jasně jedna hra nemůže plně definovat žánr (pokud není první) ale FEAR k tomu má hodně blízko. FEAR 3 je podle mě s prominutím zhovadilost. Jen dojná kráva a likvidace dobrého jména značky.
Nemít rád herní platformu je podle mě hloupost. Jde především jaké jsou na tom hry a jak se to ovládá. Co nemám rád je když se hry dělají na ovládaní které k tomu nebylo určeno. Jako Gamepad a FPS hra. Nebo dnes FPS a dotykové displaye. Hrát Tekkena na klávesnici je taky blbost. Jasně když to jde tak proč to neudělat ale bohužel tím potom se dostane do popředí platforma která má nejvíce prodejů a zní se potom portuje a kopíruje na ostatní platformy. Nebít toho tak PC FPS hry mohly být možnostmi ovládaní úplně někde jinde a nejen to. Je škoda že už žádné vývojářské studio není věrné jen určité platformě (nepočítám samozřejmě studia co dělají strategie apod. )
Mr. Lolendo prostě popsal svůj názor, a já s ním souhlasím, Na druhou stranu hodnotit celý žánr podle jedné hry my přijde trošku nekomplexní, už jen proto že třetí F. E. A. R pro mě taky nepředstavoal žádný klenot, narozdlí od Jedničky…. Kterou Lolendo skvěle popsal
Mr. Lolendo noooo pekny rozbor ale nerikej mi ze od dob F. E. A. R. te zadna hra nebavila…. z toho co pises to vypada, ze te bavi asi jen fps hry…. no a co se tyka konzoli, mozna je nemas moc v lasce, ale je na nich dost zajimavych her.
to: Andrea grafika mi je jedno. Prvořadé je hratelnost, ale ta jaksi dneska chybí. Vem si například F. E. A. R. Hra z roku 2005. V té době grafická bomba. Hra přinesla technologický pokrok ve všech směrech.
1) Grafika – Dynamická světla a stíny, odlesky (materiálů, vody…) , particle system, fyzika, bullet systém. pixel shader 3
2) Game design: A) pohled – vidím si tělo (nohy) , simuluje se kývání hlavy, přímí přístup k řadiči myši čili žádná odezva či defekt (akcelerace/filtr myši) vstup=výstup (1: 1)
B) Zbraně – realistické chování zbraní ("kopání") a kulek. Od kulek prach, jiskry, díry (bump maping) , odletující kousky, odlétávající vystřelené náboje, … a to vše reagující dále s prostředím a věcmi.
C) Pohyb – skluzy, 2 druhy kopů, pěsti, pažba, plavání.
D) Level design – spousta pohyblivých a zničitelných předmětů (bedny, okna, kladiva, barely, čistící prostředky, obrazovky, … prostě spousta interaktivních prvků. A spousta efektů.
E) Nepřátelé a A. I. – To je hotový masakr "Odlétávající" kusy těla jako hlava, ruce, nohy, půlky těla, úplný rozstřik těla a stříkající krev. Animace nepřítel reaguje na zásahy jako odhození (střelbou brokovnicí do vesty) , zásah do nohy (klekne) , úcuk apod. Nepřátelé též reaguji s prostředím: kryjí se, proskakují, vykukují, převracejí věci apod. Komunikují mezi sebou a takticky se přesouvají, používají krycí palbu apod. Bossové jsou ještě mnohem zajímavější např. uhýbají kulkám skáčou po stěnách, někteří jsou neviditelní, obrnění apod.
F) Postava hráče téže reaguje na zásahy cuknutím či strhnutím pohledu při zásahu do nohy.
….
S FEARA jsem byl hodně nadšený. Moje první FPS hra která mě bavila a vůbec vstup do FPS žánru. Jsem si řekl tohle je MILNÍK a teď budou hry jen lepší a lepší. Opak je pravdou.
Je rok 2013 a i ta nej a nej technologicky nejvyspělejší hra (Crysis 3) má horší fyziku , ubohou interaktivitu s prostředím (skoro nulovou) , tupou A. I. s menším počtem možností animacích a následná interaktivita, minimální počet dynamických stínu a světel. Některé zbraně se chovají jako kuličkovka než reálná zbraň…. Posun v gameplay žádný od FEAR. Jiné hry jsou na tom ještě mnohem hůře.
Jako pardon ale když může všechno létat, likvidovat, reagovat s tím a tím, vybuchovat… na mnohem slabších procesorech bez problému než dnešní hry kde ta interakce/fyzika není a jsou nehorázně mnohonásobně náročnější na CPU a ještě k tomu potřebujeme PhysX abychom docílili toho efektu. (jistě pomocí PhysX to vypadá lépe ale jde o princip) Tady přece něco na tom smrdí ne? ! Je to vojebavka! ! Half-life 2 je na tom podobně jako FEAR. Jediná hra která k tomu má trochu blíže je METRO ( co se týče efektů, interakce, fyziky) Těm dvou hrám nesahají ani po kolena žádné nové FPS tituly a to jak po hratelnosti tak i po grafice ( v tom jak jsem zmínil)
Par FPS stříleček přišlo s něčím novým jako TimeShift, Singularity, Crysis ale bohužel jim chyb ony věci těch dvou her.
Fyzika, interaktivita s prostředím, A. I a animace jsou základní elementy hratelnosti FPS her a bohužel ani jedna nesplňuje standard jaký nahodil Half-life 2 a hlavně FEAR před mnoha lety. Co je též vtipné že FEAR má více dynamických stínů a světel (ještě v mnohem vyšším rozlišení) než všechny multiplatformní hry (konzolové hry) dohromady (trochu nadneseně též jde o princip)
Mr. Lolendo tak na pc ja hraji jen adventury a vyber neni spatny, pokud jde o konzole, tak Ps3 a tam se daji vybrat taky dost dobre hry ktere dokazi pobavit. Her je fakt dost a je z ceho vybirat, pokud nejsi ten pripad ktery potrebuje u her mega ultra fotorealistickou grafiku…
TO: Andrea …hry které za to stojí… 1) o jaké mluvíme platformě (PC, konzole, android, iOS)
2) Stojí za co? (na zahnání nudy, za zábavu, za ztracený čas)
Na PC vyšly jen 2-3 dobrý Ačkový tituly za posledních dvou let. Přičemž žánry strategie a arkádové závody jsou už jak dlouho mrtvé. Dungeony jsou mrtvé. Hardcore hack and slash rpg taky.
RPG žánr už ani není mainstream ale pomalu lowstream. A FPS a TPS střílečky jsou přizpůsobené konzolám takže hratelnosti na klávesnici a myši jde do kytek.