Prestižní časopis Game Informer včera večer odhalil novou third-person akci Middle-earth: Shadow of Mordor od studia Monolith pod záštitou vydavatelské společnosti Warner Bros. Dnes jsme se dozvěděli nové detaily, které jsou skutečně zajímavé.
Právě o této hře nejspíš budeme moci říci, že půjde o skutečně next-gen titul. Vývojáři totiž plánují významné inovace v umělé inteligenci. Každý nepřítel bude mít v herním světě své vlastní jméno, hodnost a paměť. Pokud se s nějakým AI nepřítelem střetnete v bitvě, nezabijete ho a on uteče, tak si vás bude pamatovat. Při dalším kontaktu se změní jeho taktika, bude silnější a odolnější. Změny se dotknou i dialogů.
Svět v Middle-earth: Shadow of Mordor bude neustále žít svým životem, i po vaší smrti. Pokud zemřete, tak se za dosud nespecifikovaný čas znovu objevíte a můžete dál pokračovat v dobrodružství. To už ale může svět vypadat malinko jinak a některá z AI postav může být mrtvá nebo mnohem silnější či naopak slabší.
Tyhle radikální změny budou znát také při plnění úkolů, například když dostanete za úkol zabít vysoce postaveného válečníka. Tuhle misi budete moci splnit několika způsoby. Buď můžete jeho poskoky postupně eliminovat, nebo se je snažit přimět, aby se přidali na vaši stranu. Společně pak připravíte na válečníka léčku. Dokonce se o něj budete moci postarat i potichu, stealth způsobem, to však má být ta nejtěžší cesta. Nicméně, nikdy nemáte zaručené, že se poskoci skutečně přidali na vaši stranu. Třeba to na vás budou jenom hrát, aby vás nalákali do léčky. Pokud se skutečně přidají na vaši stranu, pak mohou válečníka zranit, vy s ním pak budete mít pochopitelně méně práce.
Samotný boj je velmi podobný hrám ze série Batman Arkham, kdy tvoříte nejrůznější komba. Herní svět je plně otevřený a hraním získáváte zkušeností body, které vám vylepší schopnosti. Bojovat budete moci zblízka pěstmi, potichoučku někoho zabít dýkou nebo hezky z dálky lukem.
Middle-earth: Shadow of Mordor má z velké části těžit ze zkušeností z vývoje úspěšných her jako je Batman Arkham a Red Dead Redemption. Právě hlavní designér westernové akce od Rockstaru se velkou měrou podílí na téhle zajímavé akci.
Dost se na to těšim, snad to dodrží
Neber to doslova.
Tak ve Skyrimu si rozhodně někoho na každym kroku nezabil. Pokud si teda nebyl cvok co zabíjí na potkání.
Jako ano bude jich tam hodně, ale nebude to Skyrim, kde na každém kroku někoho zabiješ
Dle těch obrázků to vypadá na docela početný zástupy.
Podle mě tam nebudeš na každém kroku zabíjet desítky nepřátel. Každý nepřítel má svojí vlastní osobnost a tisíce jedinečných osobností vlastně není skoro možné stvořit.
Brokarek: Uvidíme, jak se s tím autoři poperou. Zkušenosti na to doufám mají, dobré nápady taky, teď to jen dobře udělat.
Ale je otázka jak moc markantní to bude v samotné hře. Když se to tam bude kosit jako ve standartním RPG tak si nějakých změn možná ani nevšimnete.
samozrejme, to je len dobre.
Archer: Máš pravdu, pokud to dobře zpracují tak to bude obrovská novinka v oblasti RPG.
Maxiiik: Tak ale musíš aspoň ocenit, že autoři se vůbec snaží o nějakou inovaci, to jim upřít nikdo nemůže
ziadny next-gen iba spravia to co je pre tie vsetky mainstreamove next-gen hry uplne zbytocne, lebo je to len navyse usilie a zisk to nezvysi, predstavte si cod kolko ludi navyse by si kupilo nove cod len kvoli takejto veci, ked to moze fungovat aj bez toho sice, kto vie ci by to do toho ich zlepeneho next-gen engine mohli implemenovat. mozno je tato umela inteligencia naozaj next-gen, ale iba na poriadnych enginoch s kvalitnymi zakladmi . ale nemyslim si ze by to malo byt nieco extra, tie postavy ziadnu inteligenciu nemaju, iba sa im to zapise do databaze a spusti sa funkcia. to nemoze byt nejako zvlast zatazove, ak je to efektivne naprogramovane.
FEAR je kumšt. Snad i tohle dopadne podobně
Tak to je jasné. Už nemálokrát se potvrdilo staré dobré "sliby, chyby, " ale tomuhle jsem ochotný věřit, protože mají na svědomí FEAR, což je parádní hra, a berou si inspiraci i z Batman Arkham, což taky zní dobře. Ale uvidíme, zatím je moc brzy
Právěže jestli se vydaří, tak to bude úžo, ale pokud to bude vypadat dobře na papíře a v praxi to fungovat nebude, máme tu problém.