Tvůrčí celek ze studia Obsidian se zapsal do historie Kickstarteru poté, co se na jejich izometrické akční RPG s názvem Project Eternity (nově Pillars of Eternity) od hráčů vybralo $3,986,929. Vedení bylo překvapeno, a jak se zdá, pokusí se uspět znovu.
Obsidian totiž během března nebo dubna příštího roku plánují představit další projekt, na který budou chtít získat peníze opět prostřednictvím Kickstarteru. Tajemná hra bude založena na stejné technologii jako Planescape: Torement a Icewind Dale – tedy Infinity Engine – a bude na základě licence. Ne, o Alpha Protocol 2 bohužel nepůjde.
Licenci na Star Wars má EA, mohli se dohodnout s nimi na dalším KotORu?
„Využijeme stejnou technologii, ale nabídneme něco jiného. Náš každý projekt bude lepší a lepší,“ nechal se slyšet Feargus Urquhart v rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun.
Urquhart nic konkrétního neřekl, pouze otázkami naznačil, že by chtěli vytvořit něco jako Skyrim, ale jen pro PC. Jinými slovy rozsáhlou hru se stovkou hodin herní doby. To by ale stálo několik milion dolarů.
„Kdybychom nehleděli na rozsah a nechali Chrise Avelloneho, aby měl volnou ruku a vytvořit nový otevřený svět, co bychom mohli nabídnout? Kolik by to stálo? Dávalo by smysl, kdybychom hru rozdělili na epizody? Uspěli bychom s tím, kdybychom řekli, že hra bude mít 100 hodin, kdo pak ale zaplatí ty miliony?“
„Mohli bychom vytvořit desetihodinovou hru za deset dolarů? Obecně, když řekneme deset hodin, je to obvykle 15. Ale když přijdeme s pěti epizodami, tak to bude dohromady 50 a 75 hodin.“
Obsidian pro Ubisoft dokončují RPG South Park: The Stick of Truth ve verzích na PC, PS3 a X360.
Aby ale fanoušky moc nemátl, rozhodl se alespoň pro následující: „Jde o něco, o čem se bavíme hodně dlouho a bylo by to opravu cool. Je to za základě licence a nejde o Alpha Protocol! Je to něco, kde můžeme udělat spoustu kreativních věcí, a to i přesto, že to je na základě originální licence.“
Pokud si říkáte, že tvůrčí celek si toho na svá bedra naložil až až a že jim hráči nepřispějí na další projekt, když ještě nedodělali Pillars of Eternity, tak čtěte dál. „Jsme velmi vděční za peníze, které nám lidé dali. Nechci ohrozit Eternity, ale myslím si, že máme dobré nápady a navíc jsme větší studio, takže zvládáme více projektů najednou.“
„Jsem rád, že Eternity uspěl na Kickstarteru. I přesto pro vás v březnu nebo v dubnu příštího roku budeme mít něco nového.“