Díky rozsáhlému preview oficiálního Xbox magazínu jsme se dozvěděli několik zajímavých detailů o Dragon Age: Inquisition. Například dostaneme možnost obsazovat pevnosti, které jsou rozeseté po celém Orlais. To má za následek odemčení speciálních questů v blízké oblasti, stejně jako možnost pevnost spravovat a zadávat jejím prostřednictvím úkoly agentům Inkvizice. Deseti vojákům tak třeba můžete zadat úkol vybudovat sirné doly a tím posílit příjem Inkvizice.
Tentokrát prý bude i mnohem důležitější plánování strategií a úprava postav ve vaší skupině. Jednání a výbava spolubojovníků by nyní měla mít mnohem větší význam a celkově máme v tomto ohledu očekávat větší příklon k Dragon Age: Origins než k Dragon Age 2. Což je podle nás jenom dobře.
Když si uvědomíme, že hráč jakožto hlava Inkvizice s cílem spasit svět může hrát i za elfa nebo Qunarijce, nabízí se otázka, jak může vůbec okolní svět něco takového přijmout, když jsou třeba elfové ve světě Dragon Age dost utiskovaní. Podle všeho by měl být vždy k dispozici logický důvod k postavení do čela Inkvizice nehledě na rasu. Jinak řečeno, i mohutný Qunarijec figurující jako hlava tak vlivné organizace bude mít ke svému postavení dobrý důvod.
V preview také padlo několik slov o možné podobnosti zápletky Inquisition a Mass Effectu 3. V obou hrách koneckonců musí hráč shromáždit spojenecké síly a zlikvidovat konkrétní zlo. Producent Cameron Lee však zdůrazňuje, že zatímco v Mass Effectu je zlo jasně dané (prostě od začátku víme, že jdeme proti Reaperům) v Inquisition teprve budeme muset přijít na to, proti čemu stojíme a co způsobuje všechny průšvihy v čele s faktem, že z nebe padají všelijaké nestvůry (jednoduše řečeno).
Upřímně, nám se nenabízí jenom srovnání s Mass Effectem 3, ale vlastně skoro s každou hrou od BioWare za poslední dobu. Ať se bavíme o Dragon Age: Origins, Knights of the Old Republic nebo právě o Mass Effectu, velmi často probíhala hra stylem „něco se podělá, pak je třeba shromáždit určité spojence/navštívit určitá místa/najít určité předměty a potom je třeba vyrazit proti zlu“. Jestli se i DA: Inquisition bude držet stejného scénáře (a že to tak zatím vypadá), mohlo by se to řadě hráčů už přejídat. Ale třeba nás BioWare překvapí.
Pár slov padlo i o možnosti multiplayeru, o kterém se začalo mluvit v souvislosti s nabíráním zaměstnanců potřebných pro multiplayer do Inquisition týmu. Lee k tomu řekl následující: „O nabírání posil vlastně nic nevím, ale multiplayer Mass Effectu byl velmi dobrá věc, takže určite zvažujeme podobné možnosti, ale o multiplayeru jsme se v tuhle chvíli nijak nerozhodli“. Na kladné či odmítavé vyjádření o přítomnosti multiplayeru si tak budeme muset ještě počkat.
Připomínáme, že Dragon Age: Inquisition vychází ve třetím čtvrtletí letošního roku pro PC, Xbox One, Xbox 360 PlayStation 4 a PlayStation 3.
pajmič: na Oscara
Ria Kon: něco jako toto? [ odkaz ]
Ria Kon: Přesně tak!
pajmič: Z MotA si pamatuju hlavně bolest břicha z hlášek sarkastického Hawka
Ria Kon: Pamatuješ si tu skoro až komixovou stylizaci při stealth pasáži v Mark of the Assasin? Bylo to divné ale překvapivě to vypadalo pěkně U DAI se mi to naopak zdá takové více pohádkové ve dne a více realictické v noci, nevím jestli to je umysl ale vypadá to pěkně.
Ria Kon: U stvořitele, ámen sestro!
Mě se líbilo, že v DAII se snažili o specifickou stylizaci, aby bylo vidět "tohle je DA" a ne jen "tohle jsou šaty, tohle róby, tu brnění…". Bohužel mi přišlo, že to trochu v DAII přepískli. Zatím to vypadá, že DAI si vzalo styl a přidalo na reálnosti (či navrátilo z DAO) , takže sem spokojena
Až na to ze Armory v DA2 vypadaj jak kdyby je vystrihli z papíru tak zas tak špatnou nemělo… ale DA2 je proste koridorové RPG bez rozhodování… doufám, že DAI vyvrátí posranou serii.
hooj: V obou dílech měla grafika něco do sebe.
pajmič: Už jsem se lekl
hooj: Také se mi líbilo grafické ztvárnění DAO, ale musím přiznat, že zase postavy se mi líbily více v DA2.
Tak to mě se zase grafika DA2 líbila myslím tím stylizaci atd. . jen neměla být tak nedodělaná
hooj –
Mě dost zklamalo grafické zvtvárnění, měl jsem rád grafiu DAO temnou krvavou a místo toho tu ted je komiksová barevná z DA2
hm
fallanga: Však se neboj, chtěl jsem se vžít do role z druhé strany barikády, strany hejtrů. Byla to jedna z nejtěžších věcí jakou jsem kdy ve své herní kariéře udělal