Studio Monolith Productions se při oznámení akční adventury Middle-earth: Shadow of Mordor chlubilo systémem Nemesis, který má být revolucí ve světě her. Technologie jim má umožnit významné inovace v umělé inteligenci. Každý nepřítel má mít své vlastní jméno, hodnost a paměť. Pokud se s nějakým AI nepřítelem střetnete v bitvě, nezabijete ho a on uteče, tak si vás bude pamatovat. Při dalším kontaktu se změní jeho taktika, bude silnější a odolnější. Změny se dotknou i dialogů.
IGN to nedalo a na nejambicióznější funkci se zeptali hlavního designéra Michaela de Platera, který jim kupodivu přiznal, že na PS3 a Xbox 360 bude muset být systém Nemesis osekaný. Jinými slovy nebude plnit úplně stejné funkce jako ve verzích pro PlayStation 4, Xbox One a snad i PC.
„Hodně jsme se zaměřili na PS4 a Xbox One. Nejprve hru vyvíjíme pro next-gen platformy a až potom se snažíme, aby co nejvíce funkcí fungovalo bez problému i na starší generaci konzolí. Pokud mám být upřímný, jsem si docela jist, že některé věci budou muset být osekány, aby hra bez problému fungovala na PS3 a Xbox 360. Základní mechaniky, stejně tak bojový systém, stealth, pohyby, základní ovládání a hratelnost zůstanou stejné. Změnit budeme muset úroveň možností a rozmanitosti Nemesis systému,“ přiznal otevřeně Plater.
„Systém Nemesis je obrovský pokud se bavíme o obsahu, výpočtech a umělé inteligenci. Snažíme se co nejvíce z něho dostat i do PS3 a X360 verzí. Bohužel ale nepůjde o plnohodnotnou verzi systému.“
Závěrem rozhovoru hlavní designér ujistil, že příběh a hratelnost bude stejná na všech platformách. Rozdíl by tak měl být pouze v nepřátelích. Dá se předpokládat, že na PS3 a X360 nebude každý nepřítel jedinečný a disponovat vlastní osobností, stejně tak silnými a slabými stránky. Nepřátelé si totiž mají díky Nemesis systému plnit své úkoly i v době, kdy s nimi nejste v kontaktu. Jinými slovy je potkáte na začátku hry, oni budou slabí, pak se s nimi střetnete později a oni budou o poznání silnější a třeba i chytřejší, nebo na vás použijí jinou taktiku.
Na kompromisy mezi generacemi upozorňoval před časem šéf polského studia CD Projekt Red. Marcin Iwinski si myslí, že vývojáři musejí dělat kompromisy, když se rozhodnou, že svou hru vydají na dvě různé generace hardwaru. Kvůli tomu je ostatně Zaklínač 3 určen pouze pro PC, Xbox One a PlayStation 4.
Shadow of Mordor nemá zatím stanoveno datum vydání. Je ve vývoji pro PC, PlayStation 4, Xbox One, PS3 a X360. S Wii U verzí Warner Bros nepočítá.
Nový obrázek [ odkaz ]
Rascal: to jich vyjde letos tolik které by staly za šimnutí?
Seznam PC exkluzivit je trochu obsáhlej, jako vypisovat po mě každou hru fakt nchtěj
Rascal: Děkuju za seznam, a teď tedy to, co se týká mně. Je tam 2400 her a po zběžném projetí seznamu jsem napočítal asi 60 "exkluzivních" her, které jsem hrál nebo chci hrát (s tím, že jsem chtěl hrát jen Zaklínače jsem to trochu přehnal) . Po projetí seznamu konzolových exkluzivit, tak mně to vychází na nějakých 20 her jen těch, co jsem hrál a těch, co chci je cca taky 20 (počítám tuhle a minulou generaci konzolí) . Prostě je ten poměr (chci hrát, hrál jsem vs. celkový počet exkluzivit) dost rozdílnej (a to má PC ještě nějakejch 5 let navíc) .
Ano, jsem více mainstreamový hráč (COD ale nehraju, už 4 byla s*ačka a lituju, že jsem ji kdy hrál) , nebudu tady předstírat, jak hrdinně bojuju proti mainstreamu apod. ale prostě ve hrách mi více vyhovují konzole a jejich hry/exkluzivity.
Rascal: Tjn, většinu z toho ani lidi neví že existuje, protože to jsou kktiny a Zoo tycoon se opravdu může rovnat inFAMOUS a Last of us
Rascal: od roku 2000 do 2013 vyšlo na PC opravdu hodně her a pro tebe zřejmě je každá kvalitní. Třeba kvůli takové hře jako Zoo Tycoon nebo The Sims nebo snad Fast Food Tycoon se opravdu vyplatí investice do PC. Zřejmě máme úplně rozdílné názory na kvalitní hry.
Hopsahejsa: [ odkaz ]
no přece goat simulator
Rascal: jaké exkluzivity budou na PC kvůli kterým bych měl koupyt nové PC jsem se tedy nedozvěděl tak mě prosím prozraď jaké jsou ty kvalitní hry na PC.
SonOfLiberty: Jako platformě exkluzivní chápu hru, kterou si na jiné platformě nezahraješ. Ne hru u který někdo platí za to aby jí někdo jinej nemohl hrát. Dneska je to trochu složitější, protože se hry dělají na multiplatformním enginu. Tím jak je PC otevřený asi těžko někomu nakážeš aby na něj nedělal hry. Podle tebe je to očividně špatně. A co se týče exkluzivit na konzole, tak to zase taková sláva není, protože ač se jedná o pár kvalitních titulů, tak množství her na PC to bohatě vykompenzuje. U PC se mi ještě nestalo že bych neměl co hrát. U konzole docela často.
až moc to řešíte
Rascal: Jen bych chtěl upozornit…exkluzivní PC hra neexistuje ani jedna…neexistuje žádný vlastník PC plaformy a proto neni nikdo, kdo by si zaplatil tu hru aby byla jen na PC. Konzole vlastní společnosti, které dají prachy firmám, aby ta hra byla jen na jejich platformě…to je exkluzivita. PC only hry jsou poze hry, které se nedostaly na konzole (je to shit, nemaj prachy, nevhodný žánr, majitel platformy je neschválí apod) . Dále, konzole mají mnohem zajímavější exkluzivity…co má PC? Já jsem během minulý generace hrál jen Zaklínače a nic víc jsem nepotřeboval hrát…vše ostatní bylo na konzolích a to i multiplatformovky…docela smutný, že platforma "s největším počtem her" je převálcována platformou, která jich nemá tolik, ale jsou alespoň nějak zajímavý.
Rascal: Pravdu díš, ale je pravda, že DOSovky šly občas i na nějaké starší konzole (3DO panasonic, atd…)
Rascal
Exkluzivní PC hry? Mno, napadá mě skoro celá éra dosu, napadá mě skoro celá nezávislá vývojářská scéna, počítám že PC exklusivní hry se budou počítat na tisíce. Když k PC hrám přidám emulátory tak už jsme v sakra těžkých číslech. Současný konzole bohužel neumožnují ani zpětně hrát hry z předchozí generace.