IGN včera přineslo informaci od spolehlivého zdroje, který prozradil, že studio Sony Santa Monica začalo propouštět nespecifikovaný počet svých zaměstnanců a zrušilo dosud neoznámený projekt. Podle propuštěných vývojářů se jednalo o zbrusu novou značku – sci-fi hru, na které se podílel i Michael Angeli (Battlestar Galactica). Odhalena měla být na E3.
Sony spekulace oficiálně potvrdila a nechala se slyšet, že se jednalo o relokaci zdrojů pro prioritní projekty. „Nešlo o jednoduché řešení. Někdy je ale nutné provést změny a podpořit tak úspěch budoucích projektů. Propuštěným lidem jsme nabídli alternativní pracovní místa a odstupné.“
Je zajímavé, že tým ze Sony Santa Monica se nedávno přestěhoval do nových kanceláří. Ve svém portfoliu mají především sérii God of War, naposledy God of War: Ascension pro PS3 z loňského roku.
Jedním z propuštěných je i lead designér Jonathan Hawkin. Ten rovněž potvrdil, že šlo o novou IP a Jon Blow, tvůrce The Witness, k tomu dodal, že je smutný aktuální postoj vydavatelů, kteří se bojí investovat do nových značek, které se mohou stát úspěšnými tituly. Kdyby to takhle chodilo dřív, tak tu pravděpodobně nemáme God of War, Call of Duty a další známé série.
I přesto má mít tvůrčí celek aktuálně ve vývoji tři projekty.
Prej malo hracu. . heh, jdu se smichy po*urat…. .
Myslím si, že je chyba rušit projekty, které ještě ani neviděli světlo světa bez toho aby to posoudili hráči a né jen pár bossů tam nahoře, vždyť takovým experimentem vznikla v podstatě každá dnes úspěšná hra.
Lukyss: Že je na konzolích málo hráčů? Věřím tomu, že tak hloupý nejsi a že tento příspěvek měl být opět jen provokace. Ale pokud jsi skutečně tak neinformovaný, doporučuju se podívat, kolik se prodalo konzolí jako ps1, ps2, ps3, xbox360, či nintendo DS a wii a určitě přijdeš na to, že konzolisti tvoří více než podstatnou část všech hráčů. Pak je tu ještě to, že většina konzolistů má PC, ne naopak (tvůj případ, mam PC, ale nemam konzoli je vážně vyjímečný) . . ) Pokud bych např. měl jen PC, tak zase přijdu o hry na konzole a obráceně, jenže to ty asi stejně nedokážeš pochopit a pod každý článek si zase napíšeš ten samý nesmysl stále dokola. Dobré je na tom to, že vážně tě berou tak maximálně 12 leté děti.
Lukkys zase napsal dobrou břečku
S jejich finanční strankou a hodnotou jejich akcii se prave ted musi bát vic jak Microsoft.
[ odkaz ]
Tak zrovna Sony nepatri k tem, kteri se boji novych IP a rizikovych projektu, to dokazuje uz dlouha leta, hry jako Heavy Rain, Beyond, ICO, SotC nebo LBP by jinde dostavali zelenou jen stezi a nalejvat penize do vyvoje i roky jim take problem nedela, takovy Last Guardian by mohl vypravet. Tady muselo jit o vice a kvalita hry se zrejme moc nelibila.
Tak je jasné, že pár měsíců po uvedení na trh nebude mít next-gen konzoli stejný počet lidí jako PS3/X360. To bude ještě nějaký čas trvat. Avšak prodeje her na konzole dokazují, že základny hráčů tu jsou a ne malé. GTA V má na PS3 a X360 dohromady přes 33 milionů prodaných kusů, což není málo – kdyby se takhle prodával každý titul, tak si vydavatelé jen pískají.
Netvrdil bych ale, že by se nějaký titul přes KS nezaplatil. Tahle služba má velkou sílu. Co se týče Kingdom Come tak KS byl vlastně jen kvůli tomu, aby investor viděl, že je o hru zájem. Jinak ty vybrané peníze zas tolik neznamenají, rozhodně by se z toho nezaplatil zbytek vývoje. To už Dan několikrát řekl. Celková cena Kingdom Come se pohybuje úplně v jiných číslech.
Smejdcz – bohuzel az na to kingdom come a ze konzole maji malo hracu pravdu ma.
Zrušení projektu Sony přímo nepotvrdila, ale tak nějak to z toho je jasné + potvrdilo to na Twitteru několik vývojářů.
Lukkys: Co to meleš za kraviny zase? Zjisti si fakta a pak něco tady blej. Ani jedno slovo co jsi napsal , není pravda, ale to je jedno.
Potvrzený je ale jen propouštění, ne? To, že se zrušil projekt se jen spekuluje, to Sony nepotvrdilo.
Lukkys: Tak Kingdome sa na Kickstarteru nezaplatil "celý a sám". Zaplatili sa len doplnky, ktoré chcel tým do hry implementovat a aj sám Vávra to hovoril. Hra stála ovela viac ako 1mil. libier.
Zase ty peníze a vydavatelé, kteří si ditktují jak má hra vypadat a jak se jmenovat. Jediná možnost je se sebrat a zkušit štěstí na kickstarteru, i když na konzole moc šancí není, mají málo hráčů. Takový projekt Kingdome od Vávry to je jiná, ten už se zaplatil celý a sám
Ajajaj to je na párek
God of War jsem měl rád na PSP …