Už je to poměrně dlouho, co se někdo z Valve otevřeně vyjádřil k otázce Half-Life 3 a obecně budoucích titulů oblíbeného herního impéria. To se ale nyní změnilo díky Reddit AMA (Ask me anything), které proběhlo mezi fanoušky a Gabem Newellem. Gabe byl tentokrát překvapivě otevřený a řekl něco málo o Source 2 eginu a dokonce i o Half-Life 3, které se opět skrývalo pod krycím názvem Ricochet 2.
Zaprvé, v případě „Ricochet 2“, tedy HL3, stále platí, že hru nechtějí oznámit, dokud si ve Valve nebudou jistí, že hru po oznámení stihnou vydat bez dalších odkladů. Gabe prohlásil, že v minulosti oznamovali své tituly roky dopředu a pak se téměř vždy dost zpozdili, což bylo bolestivé jak pro ně, tak pro komunitu. A to už nechtějí opakovat.
Pokud jste si navíc mysleli, že dokončení Half-Life 3 nebo dalších her od Valve brzdí Virtuální realita (zkráceně VR) typu Oculus Rift, tak to tak určitě není. „Nezdržujeme žádnou hru dokud nedorazí VR. Nechceme vytvářet takový druh závislosti.“ Řekl Gabe.
Nezapomínejme však, že Valve má k dispozici vlastní a podle všeho dost pokročilou VR technologii, kterou ale pravděpodobně poskytnou firmě Oculus. Důležité však je, že jestli HL3 nebo jiné hry něco zdržuje, VR to určitě není.
Na otázku, jaké budou největší vylepšení v Source 2 enginu, Gabe naprosto otevřeně odpověděl, že největší zlepšení Source 2 bude zvýšení produktivity tvorby obsahu. „Tohle zaměření je vedeno důležitostí, kterou vidíme v budoucnosti uživateli tvořeného obsahu.“ Jinak řečeno, Source 2 engine bude zjevně nabízet mnohem lepší možnosti pro tvorbu vlastního obsahu tvořeného samotnými hráči.
Source 2 engine by každopádně měl už v základu podporovat Virtuální realitu, jak se dá koneckonců díky přístupu Valve očekávat. Gabe prozradil, že na integraci VR do Source 2 enginu právě pracuje Alex Vlachos.
V rámci AMA se ale neřešily jen budoucí tituly a Source 2 engine, ale i další, méně významné záležitosti. Díky tomu víme, že Valve už pracuje na Linux verzi Counter-Strke: Global Offensive, nebo že se Valve setkalo jen s malými problémy při přesvědčování vývojářů ve tvorbě her na Linux. Ale je mi jasné, že vy vidíte stejně jenom Half-Life 3/Ricochet 2 a Source 2. My koneckonců taky.
Za souhrn otázek a odpovědí patří, jako mnohokrát v minulosti, velké díky fanstránce ValveTime.net.
No konečně po tolika letech se něco šustlo, škoda jen že se to vyšumí a další 2 roky budou jen nové "klobouky" pro starší Valve hry a samotný Steam.
HL 3 bude věřím
Tak možná se v důchodu (nebo jak to bude) dočkáme
Cvrnda – děkuji za reakci hezky se to četlo a jo dává to smysl tak jsem nad tím nepřemýšlel
No presne pred 10 lety jsem upgradoval PC kvuli HL2:-) 10 leta dira v pripade takhle opevovane serie rozhodne neni standardem. Epizodicka mini pokracovani se navic ukazala slepou ulici, takze osud HL se asi urcite neodvyji zcela podle predstav, ktere Valve asi melo.
ja by som to tiez na ich mieste neoznamoval, ak by oznamil, ze na hre sa nepracuje, alebo nebude, riskoval by, ze by nejaky HL manik, naho spachal atentat, za to, ze mu znicil zivot, ak by ohlasil, ze sa na hre pracuje, tak by nemal minimalne do vidania pokoj, co by ho vsetci otravovali, ukaz nejaky zaber, kedy to bude, a bude to uz? :D:D myslim ze sme este mladi, este je stale moznost, ze to do nasej smrti stihnu spravit
To jo něco na tom bude
Anciabl: Ono je Valve v dost složité situaci. Jejich původní half-life hry byly špičkou mezi hrami. Byly tak dobré že vytvořili obrovskou skupinu fanoušků která má obrovské očekávání a tak nemohou vydat hru která by byla sice rychle venku ale zase by nebyla dobrá nebo jen poloviční. Valve dobře ví že když je hra takhle očekávaná tak i ta nejmenší chyba na kráse rozpoutá obrovský hate a zklamání že to není to co si hráč vysnil. Proto jí neoznámí s tím že za dva roky vyjde když to nevědí kdy bude dodělaná.
ltr33: Možná proto, aby to nedopadlo jako Duke Nukem Forever, které bylo oznámené už v 90. letech a do vydání se podoba hry desetkrát změnila a hráči nakonec ani nevěděli, do čeho vlastně jdou. Podobný případ byl i Half-Life 2, který nejdřív oznámili v určité podobě (dnes známé jako Half-Life 2 Beta) , aby následně došlo k mnoha odkladům a překopání většiny hry. Finální Half-Life 2 nemělo s tím, co bylo oznámené na E3 2003, mnoho společného, minimálně pokud jde o příběh a různé herní prvky. Je jasné, že to už Valve nechce opakovat. Dokud si nebudou jistí finální podobou hry a termínem vydání, tak to prostě neoznámí.
Samozřejmě se nabízí možnost prostě jen říct, že na hře dělají bez jakýchkoliv dalších informací nebo obrazových materiálů, ale známe komunitu. Po oznámení by hned začal každý škemrat o informace, nebo by to dopadlo jako s Cyberpunkem 2077, které bylo prostě jen oznámené a až na pár momentů kdy vyjde najevo nějaký střípek informace se o hře prakticky nemluví. A to by u nejočekávanější FPS historie videoher nebylo nejrozumější řešení. Takhle se o tom mluví prakticky pořád a jakmile to oznámí se vším všudy, to teprve něco zažijeme. Nic mezi tím ale pro Valve zjevně nepřipadá v úvahu
Monkeyskunk – a proč by to měli odkládat? Oznámí to ale bez data vydáni a na to většina fanoušků hl3 čeká a chcou aspoň vědet, že se na tom děla a ne, že si z nich valve děla prdel…
udělat novýho halfa = redefinovat pojem "fps" hra. . mám obavu, že to nebude nejjednodušší na vývoj, nápady, inovace atd. . o prachy určitě nejde
Anciabl: no ale to je dost možná z toho důvodu, kterej uvádí v článku. Na co něco vyhlásit rok dva předem a pak to další rok odkládat ? Abych řekl pravdu, mě například u Watch Dogs tento přístup opravdu odrazuje. Dále mi taky příjde, že kolem her se točí až moc marketingu a čím dřív hru oznámí, většinou tím víc utratí i peněz za marketing, aby hru udrželi stále v povědomí komunity. A přitom třeba takové Day-Z Standalone mělo jakoby opačný plán. Prostě to prdli na steam bez nějakých větších propagací a oznámení a podívej jak se tomu daří, ikdyž je to ještě pre-alpha verze. Třeba R* dělá na PC verzi a třeba se jim nedaří, tak to neoznamujou, co ty víš. Páč vidím živě ty haty, když by to oznámili a pak by zjistili, že za současných podmínek by hru na pc překopat nezvládli a museli by začít s vývojem o píky, tak by raděj ten port zrušili. By je lidi kamenovali mnohem víc. Stačí se podívat třeba na takové SW 1313, které sice oznámeno bylo ale skončili sme s křížkem po funuse. Mě se naopak tento přístup líbí, že nějaké studia pořád nechtějí vydávat polotovary nebo nám mazat med kolem huby. Prostě až to bude, tak to bude. Navíc bych řekl, že takové napínání je mnohdy lepší marketing (nemluvě o ceně) než tvorba a propagace 123 ruzných teaserů a trailerů rok před vydáním.
3x hurá hárá hurá…
Monkeyskunk: Nepochopils co sem napsal. Neříkám že děla špatný hry ale že přistup k hráčům je mizernej a dělaj z nich kretény a neřeknou na rovinu jak to s tou jejich hrou je.