Nově vydaný trailer Dragon Age: Inquisition se zaměřil čistě na prostředí a uvidíme v něm vše od lesů plných zvěře přes pevnosti a města až po jeskyně obsazené trpaslíky.
Je vidět, že Frostbite 3, na kterém nové Dragon Age běží, se může bezesporu pyšnit kvalitními vizuálními možnostmi. Kéž by se totéž dalo říct i o dalších ohledech enginu.
Na BioWare blogu prostředí v Inquisition okomentoval producent Cameron Lee:
„Když jsme začínali s Dragon Age: Inquisition, jeden z našich prvních cílů bylo vytvořit žijící svět a umožnit vám rozhodnout se, kým chcete být v tomto komplexním a bohatém světě. Toho jsme dosáhli použitím Frostbite enginu, který podporuje velké lokace, destrukci, a nejvíce pokročilou next-gen technologii, s jakou jsme se setkali (o tom upřímně pochybujeme, pozn. redakce).“
„Dragon Age: Inquisition je první next-gen hra od BioWare. Je to také naše zatím nejvíce ambiciózní hra! Nikde to není více vidět než v neuvěřitelné rozloze a rozmanitosti lokací, života a skrytých oblastí, které prozkoumáte na své cestě.“
„Každá oblast ve videu má svůj vlastní realistický ekosystém s predátory, kořistí, frakcemi a příležitostmi k expanzi vaší Inkvizice.“
pajmič: Je to hrozně vtipný….
Ještě bych rád reagoval na poznámku redakce viz. o té technologii. Pan Lee měl zcela jistě na mysli nejpokočilejší next-gen technologii s jakou se kdy Bioware setkalo. Ne jako že "je to ta nejlepší technologie a nejlépe vypadající hra na zeměkouli"
Nejmodernější engine, na kterém BW pracovalo byl dosud Unreal 3 zbytek (hlavně DA) poháněli upravené staré enginy z počátku 21. století. Takže, jen aby jste si tu větu nevyložili špatně FB3 je nejpokročilejší technologie v rámci BW.
Trailer vypada smakozne, ovsem finalni gameplay muze dopadnout hure, nechci privolavat certiky…. drzim palce
Ono jestli vyjde Deliverance tak jako byla smršť na Kickstarteru a že to asi dopadne dobře! Tak se můžeme těšit, že více studií bude dělat hry podle reálných předloh… protože to kopírování ve fantasy je opravdu všude a evidentně už neví co dál brát a je to furt dokola…je to vidět i na seriáloví tvorbě v TV kde se v zámoří točí jedna syrová "realita" za druhou, ať už je to seriál Řím, Spartakus, Mafie v Atlatic City nebo i Hra o trůny svým způsobem…tam se to prostě dělá podle toho jak to bylo cca kdysi, tak proč nedělat realistické hry jako Kingdom Come? !
Nevím jak pro vás, ale pro mě je rubačka jedině pořádný hns. Záplavy nepřátel a nadpozemsky mrštný hrdina co všechno kosí po desítkách. To je rubačka.
Lord Snow: JJ pravdu pravíš, dnes už vymyslet něco originálního nejde. Leda se inspirovat u reálných událostí jako to dělá Vávrovo Deliverence. To je originální, protože kdo v dnešní mainstreamový době chce dělat takový hry. Důležitá je v příběhu ta vomajda, opět jak říkáš.
Dneska se též hry navzájem "inspirují" např. DAI má (alespon v pre- alpha verzi) stejná HUD jako Skyrim. Přiběhově je to pak taková bitva o středozem. Witcher trochu něco jako hra o trůny a podle nástřelu story W3 jako bych viděl jádro story ME3. Zlá a mocná síla, připluje a rozsévá skázu. A král/vůdce Divokého honu hluvý jako Harbinger z ME serie. Je mi to jedno, protože vim že obě hry jsou uplně jiné a každému sedne jiný příběh
pajamič: Souhlas s těma rubačkama. Stejně tak jak tu všichni řešili ty vykrádačky. Tak třeba takový Zaklínač (na kterého nehážu žádnou špínu a již se na něj těším a mám přeobjednáno) si taky hodně vypůjčuje třeba z takových Artušovských legend atd. Dneska už moc nového dělat nejde, ale přesto se jedná o kvalitní tituly s příběhem, který má třeba i "okopírované jádro" od jiných her, ale ta omáčka je vždy jejich .
Lukkys: Izometrický pohled bude dostupný a volně přepínatelný jako v DAO. BTW všichni co si stěžujou, nebo ne bojí o to že DAI bude "rubačka" tak by rubačkou měli nazívat taždé dnešní RPG z třetí či první osoby: Skyrim, Witcher, Dark Souls…. .
Vypadá to fantasticky, nemôžem sa dočkať!
DAO je pro mně srdcovka, takže jsem naprosto uchvácen tímto trailerem a těším se na podzim. Prostě krása, ještě aby byl dobrý příběh a hratelnost podobná spíš DAO a od podzimu do nového roku od kompu asi nevstanu…
Darkman: Já taky netvrdím, že PST bylo dřív. Jenom jsem se v poslední době občas setkal i s tvrzením rádoby pamětníků, že Baldur’s Gate kopírovalo PST, což je samozřejmě blbost. Ale i to se občas vyskytne a právě to jsem měl na mysli, vzhledem k tomu, že můj komentář byl celý na téma "jsou v BioWare kopírky? "
Mimochodem, pokud jde o obecný zájem, Planescape: Torment se velmi dlouho drželo třeba na gog. com mezi top nejprodávanějšími hrami, takže bych ten zájem tak černobíle neviděl. Ale to bychom už odbíhali od tématu
Cvrnda: Až na to, že PST vyšlo až rok po BG a nikdy se netěšilo takovému obecnému zájmu jako BG, které naopak vládlo. PST je navíc z úplně jiného multiverza, jen používá stejný engine a AD&D ruleset Ale už jsem tu na Zingu četl větší srandy, jakože nová hra od Obsidianu poběží na 20 let starém Infinity enginu [ odkaz ]
Cvrnda souhlas. V dnešní době je celkem ořech vymyslet něco originálního. Člověk si nějakou podobnost, at už ve hrách nebo ve filmech, prostě najde. Každopádně trailer se poved a hudba velice povedená. Těším se
Prostředí pěkné, jen se bojím bojového systému, doufám, že to bude stále izometrické RPG a ne 3rd rubačka.
Pokud si vzpomínám, BioWare se ani nějak netajilo, že se u Origins hodně "inspirovalo" jinými fantasy tématy. Třeba celá záležitost s Andrastiným popelem je zatraceně podobná Artušovským legendám, stejně tak se tam dá najít i řada podobností s Pánem Prstenů a dokonce i se Zaklínačem (třeba elfské gheto) . Tohle všechno bylo i podle mě na hře docela dost vidět, ale nedá se říct, že by mi to vadilo. Už jenom proto, že kromě zjevných podobností hra nabídla i dost vlastních věcí a když došlo na Awakening a DA2 (kvalitu hry tentokrát ponechme stranou, mluvím jen o zasazení) , osobně už jsem tam horko těžko hledal nějaké výrazné podobnosti s jiným fantasy. A když si vezmu Mass Effect, tam je třeba podobnost se Star Wars v podstatě jenom proto, že BW chtělo udělat další Star Wars hru, ale LucasArts jim to tehdy zatrhlo. Baldur’s Gate je zase z dob, kdy byl boom podobných RPG a všemu vládlo Planescape: Torment, takže tam je taky podobnost víceméně jasná. Naopak takové Jade Empire a hlavně, hlavně Star Wars: Knights of the Old Republic se dá brát jako dost jedinečné hry, které asi těžko odněkud něco kopírovaly, když něco takového před nimi ještě nikdy nevzniklo. Takže bych se o žádném kopírování ve většině případů ani neodvažoval mluvit. To už rovnou můžeme z kopírování něčeho z něčeho obvinit každé druhé studio v herním průmyslu