Redaktor serveru Borovan.cz si sedl na slovíčko s Danielem Vávrou, spoluzakladatelem českého studia Warhorse, kde vzniká nadějné a ambiciózní středověké realistické RPG Kingdom Come: Deliverance. V rozhovoru se dočtete zejména detaily o samotné kampani na Kickstarteru, stejně tak o vydavatelích a vývoji hry.
,,Po uzavření kampaně má Kickstarter čtrnáct dní na výběr peněz. Někdo si platbu rozmyslí, některým fanouškům zaplatit nejde. Na základě podobných kampaní se dá říci, že „odpadne“ několik procent plateb,“ vysvětlil Vávra s tím, že minimálně čtvrtina peněz padne na odměny pro podporovatele v kampani. Navíc z vybraných peněz budou muset podle všeho zaplatit daň. Zůstane jim tak přibližně 60 procent. To znamená přes 650 tisíc liber.
,,Nejvíce příspěvků přišlo ze zemí s velkými herním i trhy. To znamená ze Spojených států (odhadem 15 procent), Velké Británie, německy mluvících zemí, z Francie. Na Čechy připadá asi 10 procent, to znamená asi čtyři tisíce lidí, což je relativně dost.“
,,Loňský rok byl pro velké vydavatele přelomovým a do značné míry nepříznivým obdobím. Herní průmysl zasáhly změny, které procházejí celým zábavním průmyslem. Televize mají problémy, noviny mají problémy, hudební průmysl má problémy. Internet mění celý trh, umožňuje lidem věnovat se tomu, co je zajímá, a ne tomu, o čem jim někdo řekl, že by je mělo zajímat. Ukazuje se, že dosavadní trendmakeři jsou do určité míry mimo. Věci, které byly doposud pokládány za úzký výsek trhu, jsou ve skutečnosti nesmírně populární. Herní průmysl toto zasáhlo ještě více, než kterékoliv jiné odvětví,“ konstatuje Vávra.
,,Vývoj počítačových her jsou relativně drahá a riskantní záležitost, takže publisheři raději preferují vyzkoušené věci. Sázky na jistotu však překročily takovou míru, že velké množství hráčů je odmítá hrát. Najednou se v této branži díky internetu a sociálním sítím objevili lidé, kteří hry vyvíjejí a prodávají mimo hlavní kanály. Přes vlastní webovou stránku jsou schopni prodat za miliony dolarů produkty, které by jim předtím nikdo nikdy nevydal. To se teď láme. Velké firmy jsou nejisté a garážoví vývojáři již z principu věci s velkými publishery nechtějí spolupracovat. A do toho jsme přišli my s velkou hrou, která je „divná“.“
Přečtěte si celý rozhovor nejen o Kingdom Come na serveru Borovan.cz.
Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.
Bude 4000 nespokojených zákazníků Každá hra co dělá takovej hypec je provar …
JimmySilent Ne každý kdo má Beard je Houmeles. .
Rozklíčoval jsem způsob placení, poslal jsem 1000 Kč, od manželky dostal vynadáno za vyhazování peněz…. no prostě jinými slovy jsem prošel veškerou nutnou administrativu abych si mohl zas po dlouhé době zahrát nějaký kvalitní titul: Tak to kluci nezkažte! ! !
JakER: jako bys neznal zdejší školku
Novinka o nadejne vypadajici hre od ceskych vyvojaru… Vsechno co se resi je pes…
Já to věděl že se tu ukážeš Lootmastere! Komentář se dal taky čekat
hipec jak nikdy….
Nebo tak nejak. .
Jeste zchazi BMW, toho psa posadit vedle ridice a je hotovo. xD
Náhodou bullterieři jsou skvělý, taky mám jednoho:)
Náhodou kámoš má úplně stejnýho akorát s flekem na druhým oku A většího mazla neznám
Takže hnusný ste leda tak vy.
Fuj… to je ale hnusnej cokl s vocasem ! ! ! !
Proč je s ním všude na fotce ten hnusnej pes? To aby vedle něj vypadal aspoň trochu jako člověk a ne jako bezďák? Protože jinak to nechápu
Ten Bull terrier na fotce taky přispěl něco pro naše oči Koukněte jaké má P*ro! ! !
dane vohol se. . vypadáš jak máčenka. . he