Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
to: ACzeMiky
Co je barva? ! Vlnová délka. Čím je dán elektrický impulz? ! Velikostí napětí/proudu závislí na čase. Čili 350nm je plus minus pro každé oko stejných ale impuls který jde do mozku může mít úplně jiné hodnoty. V digitálním světě to třeba vyjádřím 01001. V analogovém 5uV/0. 01mA při 1Hz.
23cicer má na to správný pohled. Nedávno se zjistilo že existují lidé se vzácnou mutací oka kdy vidím daleko více odstínu barev než běžní lidé.
Jinak u rozeznávání barev se zjistilo že je hodně podobné jako vyhodnocování binárního čísla. Každý mozek se přiklání jinam. Ale to je to stejné jako nikdo nemá perfektní symetrii těla.
Že ti chutná ! čokoláda! která není čokoládou. (neobsahuje min. 30% kakaa) je tvůj subjektivní názor. A pokud bychom se tomu takhle řídily tak bychom za chvíli slonům říkali žirafy. Náš mluvený jazyk je postaven na logice čili přesnosti. Subjektivnost=negativum a to se rovná že kdybys šel na operaci s rukou tak by ti místo toho operovali nohu.
Komunita
23cicer
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
ACzeMiky – nevim. . možná máš pravdu (potřeboval bych srovnat ukázky) , nechci soudit, ale pořád jde o napodobení něčeho (a to napodobení něčeho beru hodně s rezervou) . .
Komunita
ACzeMiky
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
23cicer: O tom mluvím. Ty dynamický světla co popisoval Mr. Lolendo jsou prostě hodně často dost přehnaný až nerealistický… A právě proto mi ty světla co jsou v Metro Redux, který jsou podle MrLolenda jen ten post processing, přijdou realitě blíž. Nebije to tolik do očí, člověk se v tom vyzná atd…
Komunita
23cicer
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
ACzeMiky – jasně, je to "trochu" přehnaný. . studenti měli namíchat odstín, kterej viděj (takže se do toho vpletla další proměnná – um, kterej ovlivnil samotnej výsledek, a jehož nedostatek mohli omluvit pocitovým vnímáním barvy) . . pokud by viděl někdo místo zelený červenou tak jde o provokatéra, člověka s vadou zraku bo někoho, kdo neprošel primárním školstvím ( (: ale když se vrátím k základu – jo, každej vidí "jinak" . . beru to ze stránky profesní a praktický – moc sem se do vaši diskuze nezačetl. . teda debata pro mě začala být zajímá až od chvíle, kdy jste polemizovali nad slovy realný a fotorealistický (:
jinak ukázky z metra, stalkera nejsou totálně mimo, ale přehnaný určitě jsou (je to dělaný na oči – vypadá to pěkně, efektně. . to je celý) Možná by se podobná světelná show mohla simulovat ve studiu, ale v normálním světě (extrémně přepálenej kontrast, přechody ze tmy do světla atd. . ) ?
Komunita
ACzeMiky
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
23cicer: No jo, jenže tak mi neřikej, že místo zelený vidí někdo červenou… Jako jo, každej může vidět jinej odstín, to je pravda. Jenže jak ten člověk má asi popsat, jakej odstín barvy vidí? Dám příklad. Jeden vidí stejně odstín zelený jako druhej. Ten první ale řekne, že se mu jeví jako spíš tmavší odstín zelený a ten druhej, jako spíš světlejší. Jenže ve zkutečnosti vidějí oba odstíny stejně. Podle mě to je spíš o psychologii. Když se někdo podívá na mraky, tak jednomu taky připomínají něco jinýho, než tomu druhýmu, ale přitom je ten mrak stejnej.
Komunita
23cicer
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
ACzeMiky – v atelieru bylo 15lidi a pri dotazu, jak se dotycnymu jevi barevnej odstin odpovedel kazdej neco jinyho. . studenti byli v poradku, pac do hry vstoupila psychologie barev atd. Problemova je az situace, ve ktery clovek vidi misto auta treba slona no, ale to je jinej level, avsak ve vytvarnym umeni casto frekventovanej – experimentalni tvorba na psychadelikach
Komunita
ACzeMiky
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Oko převádí světlo na elektrické impulzy které mozek zpracovává. Každým mozek je jiný svým synaptickým spojením takže každý vidí realitu trochu jinak. Ale to beru jako samozřejmost.
Ano Metro je jedna z nejlépe vypadajících her.
Komunita
23cicer
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Mr. Lolendo – tak foto, hyperrealismem autor zachycuje, interpretuje subjektivne videnou realitu. . hlavni princip vytvarnyho smeru, ale rozpor nastava tam, kde dotycnej trpi zrakovou vadou. . fotorealismem se nerozumi objektivni zachyceni reality (aspon ve vytvarnym umeni) . .
Komunita
ACzeMiky
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Už to nebudem řešit. Redux prostě vypadá dobře a to je to hlavní …
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
to: ACzeMiky
U toho videa jsem upozorňoval že nejede HDR! "Skutečnost" je reprezentace naších očích. Foto-realita je reprezentace naší technologie. Jak jsem říkal tak pro tebe jako pro laika je to stejné ale pro mě ne.
Ale ok je to tvůj názor.
Komunita
ACzeMiky
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Mr. Lolendo: No hele. Hra vypadá dobře a oči mě z ní nebolej. Furt si stojim za svym. Třeba v tom videu co si poslal jsou ty paprsky podle mě až moc přehnaný, že kolikrát v tom videu ani nejde vidět na oblohu, jen bílá zář, což je blbost. Ten postprocessing se mi prostě jeví jako bližší k realitě…
"Ale já se bavím o technické stránce grafiky která má reprezentovat co nejblíže skutečnost a ne výtvarnou stránku která má být co nejvíce fotorealistická. "
Skutečnost a fotorealita, to mi přijde jako hodně podobnej pojem nemyslíš? Právě ty dynamický světla mi přijdou spíš jako takovej výtvarnej doplňkovej efekt. A ne jako efekt který přibližuje grafiku k realitě…
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
to: ACzeMiky
Chápu tvůj postoj. Ale já se bavím o technické stránce grafiky která má reprezentovat co nejblíže skutečnost a ne výtvarnou stránku která má být co nejvíce fotorealistická. Dvě velice odlišné věci. Fotka není reálná. Fotky na předních stránkách časopisu jsou víceméně upraveny post-processingem. Proč? Aby ta ženská vypadala lépe než ve skutečnosti.
Lidské oko přeostřuje, má periferní vidění, má mnohem větší citlivost na detaily než jsme schopni dnes zobrazit na TV/monitorech a to nejdůležitější je že se rozšiřují zornice podle intenzity světla. Což když se podíváš do slunka tak si oslněn ale jen na krátkou dobu než se zornice zúží. Tohle měl řešit HDR efekt (což je post-processing) . Jenže tohle nebude fungovat na post-processingové světlo (stíny apod. ) protože to už je úprava celého obrazu která je už jednou použita. Jak jsem řekl post-processing je statický efekt a můžeš jen měnit intenzitu. Tohle má obrovský efekt na hráče v tom smyslu že jeho oko musí pořád měnit šířku zorniček čili je drážděné a pokud si člověk tak budeš rychleji unaven, budou tě bolet oči a nakonec hlava. Navíc určitá složka modré barvy vyzářené z monitoru škodí zraku a přesvícením se to zhorší. Když bude dynamicky (vlastně i statické ale ne dělané post-processingem) volumetrické světlo tak HDR jej utlumí jak ve skutečnosti.
Např. dělat lans frare je nesmysl protože oko už tak jednou reaguje.
Je to dosti složitá věc takže je možné že jsem se v tom zamotal. Mrkni na tohle video [ odkaz ] Upozorňuji že tohle není profesionální práce. V té hře je skutečné slunce které vše osvěcuje takže vše reaguje na světlo čili vrhá stín. Paprsky slunce jsou ostré a detailní. Ve světě her je tohle nejreálnější ztvárnění paprsků slunce. Bohužel na videu je vidět že HDR nefunguje ale jinak v poslední verzi hry už jo.
Komunita
ACzeMiky
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Mr. Lolendo: Ale k čemu mně je nějaká technologie provedení světel, když mi stačí to, že takhle jak to je, to vypadá realističtěji? Nevim jak ty, ale když se podívám proti slunci a dám před sebe ruku, tak taky nevidím, jak jí objímají hustý paprsky slunce (pokud se nemýlím a jsou to ty tvoje dynamická světla, která ve většině her jsou) . Vidím jen nějakou zář, která mě oslepuje. Právě proto, že mě tyhle ty věci, jestli je to post procesing nebo dynamické světla nezajímají, tak můžu nezaujatě říct, co vypadá líp. Nehledě na to, jaká technologie je použita. To je jako když někdo nakreslí tužkou dokonalý portrét a pak se o něj někdo pokusí airbrushem, ale nakreslí ho ošklivě. Podle tvého uvažování by teda ten portrét nakreslený airbrushem byl hezčí, jen proto, že je použité modernější provedení, než je tužka? Myslím že ne. Chápu, že někdo, kdo se vyzná v těhlech věcech se bude snažit být řiťopich, protože ta hra možná použila starší technologii. Ale když to vypadá líp tak proč se starat? Když si stoupnu před oslněný okno tak okolo mě taky není svatozář od slunečních paprsků. Maximálně kdyby okolo mě byla nějaká mlha/hodně prachu…
Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.
Post-processing nikdy nemůže plně nahradit dynamické volumetrické stíny/světla a už vůbec sluneční paprsky/stíny. Post-processing z toho udělá statickou scénu která nejen že vypadá nepřirozeně ale i zkresluje ostatní prvky grafiky jako textury, shadery a odlesky.
Já jsem remake ještě nehrál ale vím co udělaly s nasvícením protože už to bylo v Metru Last Light. I Gothic 3 měl už stíny od mraků a to dynamické.
Prostě je to krok zpět Post-processing a v konečném měřítku je to náročnější protože vývojáři nezvládnou optimalizaci. Laikovi to prostě nevysvětlím. Každý efekt má své hranice a to je dáno jak grafickou kartou tak API DirectX. Post-processing je efekt který tzv. pracuje "nezávisle" na enginu hry. Je to jako AA, HBAO, FAXAA, teselace apod. Jsou zde limity sběrnic, paměti a počet dotazování. Když překročíš limity na dané platformě tak ztráta výkonu skáče logaritmicky.
Jak já nepoznám originál umělecký obraz od padělku tak ty nepoznáš dobrou grafiku. Tady subjektivita jde stranou protože buď to je nebo není.
to: ACzeMiky
Co je barva? ! Vlnová délka. Čím je dán elektrický impulz? ! Velikostí napětí/proudu závislí na čase. Čili 350nm je plus minus pro každé oko stejných ale impuls který jde do mozku může mít úplně jiné hodnoty. V digitálním světě to třeba vyjádřím 01001. V analogovém 5uV/0. 01mA při 1Hz.
23cicer má na to správný pohled. Nedávno se zjistilo že existují lidé se vzácnou mutací oka kdy vidím daleko více odstínu barev než běžní lidé.
Jinak u rozeznávání barev se zjistilo že je hodně podobné jako vyhodnocování binárního čísla. Každý mozek se přiklání jinam. Ale to je to stejné jako nikdo nemá perfektní symetrii těla.
Že ti chutná ! čokoláda! která není čokoládou. (neobsahuje min. 30% kakaa) je tvůj subjektivní názor. A pokud bychom se tomu takhle řídily tak bychom za chvíli slonům říkali žirafy. Náš mluvený jazyk je postaven na logice čili přesnosti. Subjektivnost=negativum a to se rovná že kdybys šel na operaci s rukou tak by ti místo toho operovali nohu.
ACzeMiky – nevim. . možná máš pravdu (potřeboval bych srovnat ukázky) , nechci soudit, ale pořád jde o napodobení něčeho (a to napodobení něčeho beru hodně s rezervou) . .
23cicer: O tom mluvím. Ty dynamický světla co popisoval Mr. Lolendo jsou prostě hodně často dost přehnaný až nerealistický… A právě proto mi ty světla co jsou v Metro Redux, který jsou podle MrLolenda jen ten post processing, přijdou realitě blíž. Nebije to tolik do očí, člověk se v tom vyzná atd…
ACzeMiky – jasně, je to "trochu" přehnaný. . studenti měli namíchat odstín, kterej viděj (takže se do toho vpletla další proměnná – um, kterej ovlivnil samotnej výsledek, a jehož nedostatek mohli omluvit pocitovým vnímáním barvy) . . pokud by viděl někdo místo zelený červenou tak jde o provokatéra, člověka s vadou zraku bo někoho, kdo neprošel primárním školstvím ( (: ale když se vrátím k základu – jo, každej vidí "jinak" . . beru to ze stránky profesní a praktický – moc sem se do vaši diskuze nezačetl. . teda debata pro mě začala být zajímá až od chvíle, kdy jste polemizovali nad slovy realný a fotorealistický (:
jinak ukázky z metra, stalkera nejsou totálně mimo, ale přehnaný určitě jsou (je to dělaný na oči – vypadá to pěkně, efektně. . to je celý) Možná by se podobná světelná show mohla simulovat ve studiu, ale v normálním světě (extrémně přepálenej kontrast, přechody ze tmy do světla atd. . ) ?
23cicer: No jo, jenže tak mi neřikej, že místo zelený vidí někdo červenou… Jako jo, každej může vidět jinej odstín, to je pravda. Jenže jak ten člověk má asi popsat, jakej odstín barvy vidí? Dám příklad. Jeden vidí stejně odstín zelený jako druhej. Ten první ale řekne, že se mu jeví jako spíš tmavší odstín zelený a ten druhej, jako spíš světlejší. Jenže ve zkutečnosti vidějí oba odstíny stejně. Podle mě to je spíš o psychologii. Když se někdo podívá na mraky, tak jednomu taky připomínají něco jinýho, než tomu druhýmu, ale přitom je ten mrak stejnej.
ACzeMiky – v atelieru bylo 15lidi a pri dotazu, jak se dotycnymu jevi barevnej odstin odpovedel kazdej neco jinyho. . studenti byli v poradku, pac do hry vstoupila psychologie barev atd. Problemova je az situace, ve ktery clovek vidi misto auta treba slona no, ale to je jinej level, avsak ve vytvarnym umeni casto frekventovanej – experimentalni tvorba na psychadelikach
Mr. Lolendo: Takže každej vidí jinak? What?
Oko převádí světlo na elektrické impulzy které mozek zpracovává. Každým mozek je jiný svým synaptickým spojením takže každý vidí realitu trochu jinak. Ale to beru jako samozřejmost.
Ano Metro je jedna z nejlépe vypadajících her.
Mr. Lolendo – tak foto, hyperrealismem autor zachycuje, interpretuje subjektivne videnou realitu. . hlavni princip vytvarnyho smeru, ale rozpor nastava tam, kde dotycnej trpi zrakovou vadou. . fotorealismem se nerozumi objektivni zachyceni reality (aspon ve vytvarnym umeni) . .
Už to nebudem řešit. Redux prostě vypadá dobře a to je to hlavní …
to: ACzeMiky
U toho videa jsem upozorňoval že nejede HDR! "Skutečnost" je reprezentace naších očích. Foto-realita je reprezentace naší technologie. Jak jsem říkal tak pro tebe jako pro laika je to stejné ale pro mě ne.
Ale ok je to tvůj názor.
Mr. Lolendo: No hele. Hra vypadá dobře a oči mě z ní nebolej. Furt si stojim za svym. Třeba v tom videu co si poslal jsou ty paprsky podle mě až moc přehnaný, že kolikrát v tom videu ani nejde vidět na oblohu, jen bílá zář, což je blbost. Ten postprocessing se mi prostě jeví jako bližší k realitě…
"Ale já se bavím o technické stránce grafiky která má reprezentovat co nejblíže skutečnost a ne výtvarnou stránku která má být co nejvíce fotorealistická. "
Skutečnost a fotorealita, to mi přijde jako hodně podobnej pojem nemyslíš? Právě ty dynamický světla mi přijdou spíš jako takovej výtvarnej doplňkovej efekt. A ne jako efekt který přibližuje grafiku k realitě…
to: ACzeMiky
Chápu tvůj postoj. Ale já se bavím o technické stránce grafiky která má reprezentovat co nejblíže skutečnost a ne výtvarnou stránku která má být co nejvíce fotorealistická. Dvě velice odlišné věci. Fotka není reálná. Fotky na předních stránkách časopisu jsou víceméně upraveny post-processingem. Proč? Aby ta ženská vypadala lépe než ve skutečnosti.
Lidské oko přeostřuje, má periferní vidění, má mnohem větší citlivost na detaily než jsme schopni dnes zobrazit na TV/monitorech a to nejdůležitější je že se rozšiřují zornice podle intenzity světla. Což když se podíváš do slunka tak si oslněn ale jen na krátkou dobu než se zornice zúží. Tohle měl řešit HDR efekt (což je post-processing) . Jenže tohle nebude fungovat na post-processingové světlo (stíny apod. ) protože to už je úprava celého obrazu která je už jednou použita. Jak jsem řekl post-processing je statický efekt a můžeš jen měnit intenzitu. Tohle má obrovský efekt na hráče v tom smyslu že jeho oko musí pořád měnit šířku zorniček čili je drážděné a pokud si člověk tak budeš rychleji unaven, budou tě bolet oči a nakonec hlava. Navíc určitá složka modré barvy vyzářené z monitoru škodí zraku a přesvícením se to zhorší. Když bude dynamicky (vlastně i statické ale ne dělané post-processingem) volumetrické světlo tak HDR jej utlumí jak ve skutečnosti.
Např. dělat lans frare je nesmysl protože oko už tak jednou reaguje.
Je to dosti složitá věc takže je možné že jsem se v tom zamotal. Mrkni na tohle video [ odkaz ] Upozorňuji že tohle není profesionální práce. V té hře je skutečné slunce které vše osvěcuje takže vše reaguje na světlo čili vrhá stín. Paprsky slunce jsou ostré a detailní. Ve světě her je tohle nejreálnější ztvárnění paprsků slunce. Bohužel na videu je vidět že HDR nefunguje ale jinak v poslední verzi hry už jo.
Mr. Lolendo: Ale k čemu mně je nějaká technologie provedení světel, když mi stačí to, že takhle jak to je, to vypadá realističtěji? Nevim jak ty, ale když se podívám proti slunci a dám před sebe ruku, tak taky nevidím, jak jí objímají hustý paprsky slunce (pokud se nemýlím a jsou to ty tvoje dynamická světla, která ve většině her jsou) . Vidím jen nějakou zář, která mě oslepuje. Právě proto, že mě tyhle ty věci, jestli je to post procesing nebo dynamické světla nezajímají, tak můžu nezaujatě říct, co vypadá líp. Nehledě na to, jaká technologie je použita. To je jako když někdo nakreslí tužkou dokonalý portrét a pak se o něj někdo pokusí airbrushem, ale nakreslí ho ošklivě. Podle tvého uvažování by teda ten portrét nakreslený airbrushem byl hezčí, jen proto, že je použité modernější provedení, než je tužka? Myslím že ne. Chápu, že někdo, kdo se vyzná v těhlech věcech se bude snažit být řiťopich, protože ta hra možná použila starší technologii. Ale když to vypadá líp tak proč se starat? Když si stoupnu před oslněný okno tak okolo mě taky není svatozář od slunečních paprsků. Maximálně kdyby okolo mě byla nějaká mlha/hodně prachu…
Post-processing nikdy nemůže plně nahradit dynamické volumetrické stíny/světla a už vůbec sluneční paprsky/stíny. Post-processing z toho udělá statickou scénu která nejen že vypadá nepřirozeně ale i zkresluje ostatní prvky grafiky jako textury, shadery a odlesky.
Já jsem remake ještě nehrál ale vím co udělaly s nasvícením protože už to bylo v Metru Last Light. I Gothic 3 měl už stíny od mraků a to dynamické.
Prostě je to krok zpět Post-processing a v konečném měřítku je to náročnější protože vývojáři nezvládnou optimalizaci. Laikovi to prostě nevysvětlím. Každý efekt má své hranice a to je dáno jak grafickou kartou tak API DirectX. Post-processing je efekt který tzv. pracuje "nezávisle" na enginu hry. Je to jako AA, HBAO, FAXAA, teselace apod. Jsou zde limity sběrnic, paměti a počet dotazování. Když překročíš limity na dané platformě tak ztráta výkonu skáče logaritmicky.
Jak já nepoznám originál umělecký obraz od padělku tak ty nepoznáš dobrou grafiku. Tady subjektivita jde stranou protože buď to je nebo není.