Začátkem týdne jsme vás informovali, že Cryteku údajně hrozí krach. Vedení německé společnosti vše oficiálně popřelo a nadále tvrdí, že se soustředí na vývoj nadcházejících titulů Homefront: The Revolution, Hunt: Horrors of the Gilded Age, Arena of Fate a Warface, stejně tak na podporu CryEngine. Nově se na internetu vyjádřilo několik důvěryhodných zdrojů pocházejících přímo z Cryteku, kteří potvrzují finanční problémy.
Nejde o problémy, které by znamenaly konec tvůrčích celků v rámci Cryteku. Dochází prý ale k nepříjemnostem, které mají za následek, že zaměstnanci dostávají pozdě své výplaty. Některým došla trpělivost, podle zdrojů do března 2014 opustilo Crytek zhruba 100 lidí.
Crytek nechce riskovat, původní Ryse prodalo necelý milion kusů.
Zrušeno mělo být hned několik her, mezi nimi i pokračování méně úspěšného titulu Ryse: Son of Rome (recenze 6/10). Údajně si druhý díl přál přímo Microsoft, Crytek ho kvůli finančním problémům měl uložit k ledu a vše záleží na tom, jak dopadnou výše zmíněné hry. Ty vyjdou ovšem až v příštím roce.
Podle dalších zdrojů byl vývoj Ryse 2 zrušen v únoru, kdy se Němci nepohodli s Microsoftem a vyústilo to ve spor o práva ke značce. Crytek se jich podle všeho nechce vzdát a má v plánu se k Ryse v budoucnu vrátit. Microsoft by zase nejspíš chtěl, aby na Ryse 2 pracovalo jiné studio. V březnu 2014 už nedostali vývojáři ve Frankfurtu své výplaty.
Zaměstnanci si celkově stěžují na vedení Cryteku, prý nedostatečně komunikují se svými studii v texaském Austinu, britském Nottinghamu a německém Frankfurtu. Jeden z bývalých vývojářů se dokonce nechal slyšet, že odešel kvůli politice, kdy Cryteku začalo téct do bot a vedení přispěchalo s menšími hrami (např. MOBA Arena of Fate a neúspěšné Warface). On sám by viděl východisko v tom soustředit se na klíčové a silné stránky Cryteku, tedy CryEngine a inovativní PC tituly.
Závěrem jen dodám, že mluvčí Cryteku zprávy o finančních problémech dementoval a nechal se slyšet, že vývoj Homefront: The Revolution jde podle plánu. Podle všeho právě do této akce Crytek vkládá velké naděje.
Situaci nadále sledujeme, jakmile se objeví něco nového, budeme vás informovat.
O Crytek bych se vůbec nebál. Jinak já si Ryse koupil, protože to byl launch title. Koupil jsem si i season pass kvůli multiplayeru. Nebyla to špatná hra, nebyla ani dobrá. Pro mě to byla spíš ukázka skvělý grafiky a možností CryEnginu, takže se těším na nadcházející hry.
Mimochodem si myslím, že pokud opravdu Crytek má finanční problémy, spravil by to Darksiders 3.
maxmax329: Osobně mě Killzone nový nepotěšil, tím myslím SP složku, MP je opět famózní, ale oproti Ryse se alespoň prodával, což je pro vydavatele hlavní. Už je to docela dlouhá doba, co prodal přes 2 miliónů kopií a má opravdu aktivní a především kvalitní multiplayer, který se nadále zlepšuje. Což u Ryse se opravdu říci nedá. Teď navíc přibude i kooperace.
Tady jde o to že když Microsoft něco podělá tak tak to především druhá strana uměle nafukuje a dělá z toho pohromu světa. Například killzone shadow fall je pouze placenej benchmark ps4 nic víc, ale má to na krabičce nápis ps4 tak je to přece bomba ne? Ryse není dobrá hra ale není to zas propadák. A pokud bude pokračování tak se určitě poučí ze svých chyb
no šušká se že svojí příležitost vycítil wargaming. net, docela se začínám o Crytek a CryEngine bát …
No vida, možná hoší pochopili že engine a technická stránka není vše a jsou tam i další aspekty. DLe mého Crysis 1>crysis2>C3. Crysis 3 se měl vrátit ke kořenům. Otevřené prostředí? Houby jen otevřené arény.
JakER: ne, napsal jsi přesný opak toho, co je pravda . Je to kvůli financím, značky se nechtějí vzdát a pokračování by chtěli.
Oni chtějí pokračování ?
Miky: ten jsem neregistroval moje chyba ale to není podstatné. Podstatné je to jak dopadne Crytek po vydání všech 3 titulů
Ryse nezrušili protože mají finanční problémy, ale protože se ta značka nepovedla a neni důvod dělat pokračování něčemu co stojí za prd.
to M! tjTomáš Otáhal: O tom jsem psal v předešlém článku.
Ještě dodatek, totiž Crytek poslední roky neustále expandoval přičemž zapomínal vydávat hry. Má sice jeden z nejlépe vypadajících a nejlépe optimalizovaných enginů, ale jeho využívání není dostatečné a ani na přechod na měsíční placení mu zatím moc nepomohl.
Poslední hry jim velmi nevyšly a náležitě se to muselo někde odrazit. Peníze vydělané na Far Cry a Crysis došly a zaměstnancům přicházeli platy pozdě. Je jich totiž kolem 700 -800, což je na počet titulů, které vydává Crytek vysoké číslo.
Nedivím se že pro finanční problémy Crytek na E3 představil hned tři tituly, které chce dostat ven co nejdříve. Další existence Cryteku bude záležet od jejich úspěchu.
Jsou to firmy ve kterých se točí velký prachy, pak stačí jeden problém, že se hra jak si málo prodává a šup pomalu není na výplaty pro vývojáře, dobrý
Artorias: Ja nekecám, ale je my to jedno…
ach jaj, Crytek patrí k mojím najobľúbenejším štúdiám, ich tituly po technickej stránke boli vždy to najlepšie na trhu, určite by som ešte rád videl nový Crysis na next gen, snáď k žiadanému krachu nedôjde
versace186 pravděpodobně tady kecáš jako Palacký….