Blizzard oficiálně zrušil vývoj neoznámené masivně multiplayerové hry Titan, která měla být novou kapitolou firmy stojící za úspěšnými tituly jako World of Warcraft, StarCraft nebo Diablo.
O projektu Titan se dlouhé roky mluvilo a hojně spekulovalo. Naposledy jsme se o něm dozvěděli v loňském roce, kdy se na čtvrtletním setkání s akcionáři vývojáři nechali slyšet, že se vrátili zpět k rýsovacímu prknu a znovu zvažují, jak by celá hra vlastně měla vypadat. Dokonce uvažovali nad tím, zda nebude lepší se vydat jiným směrem, respektive, že by nemuselo jít o MMO.
Plány na další velký projekt se nakonec neuskutečnily, Blizzard přišel na to, že Titan není tou hrou, kterou chtějí. Tak ji raději zrušili podobně jako Warcraft Adventures nebo StarCraft Ghost.
,,Vytvořili jsme World of Warcraft a byli jsme si opravdu jisti, že víme jak udělat MMO. Vydali jsme se tak směrem nejambicióznějšího projektu, který si jen dokážete představit. Bohužel to nevyšlo,“ konstatoval výkonný ředitel Blizzardu Mike Morhaime pro Polygon, kde opět zopakoval, že nikdy Titan oficiálně neoznámili.
Blizzard raději zrušil hru, do které vložil spoustu času a zdrojů, než aby přišel o důvěru hráčů.
,,Postrádali jsme zábavu a nadšení. Dlouho jsme mluvili o tom, jak projekt přehodnotit a radili jsme se, zda je to hra, kterou jsme opravdu chtěli dělat. Odpověď zní ne.“
Chris Metzen, viceprezident Blizzardu pro rozvoj značek, nazval zrušení projektu Titan mučivou záležitostí. Morhaime s ním souhlasí. ,,Vždy je nesmírně těžké rozhodnout o ukončení vývoje. Bylo to těžké u Warcraft Adventures, stejně tak u StarCraft Ghost. Pokaždé to ale mělo za následek lepší hry.“
,,Důležité je vědět, kdy přestat,“ konstatoval zase Metzen. Hlavním faktorem při vývoji titulu Titan byl obrovský úspěch World of Warcraft, první MMO společnosti, které se stalo nejlepší a nejoblíbenější hrou v žánru.
V samotném závěru rozhovoru se oba zúčastnění omluvili fanouškům a vzkázali, že se neztotožňují s určitým žánrem. Nejsou společností vytvářející pouze MMORPG hry. ,,Chceme jen vytvářet velké hry.“ Nakonec projekt Titan přirovnali k dokumentárnímu filmu o rockových kapelách jako Rolling Stones nebo U2. Jinak řečeno bylo to úžasné, ale ne jako za starých dobrých časů. Raději zruší vývoj hry, do které vložili spoustu času a zdrojů, než aby přišli o důvěru hráčů.
Jaký vlastně měl být Titan? Neoficiální informace hovoří o tom, že mělo jít o MMORPG hratelné z pohledu třetí osoby – během eventů pohled z první osoby. Vše mělo být postaveno na zcela novém herním enginu držící si standardy her od Blizzardu, včetně kreslené grafiky. Co se samotného herního světa týče, založen prý byl na historii Země s množstvím fikce a podobnou hloubkou historie jako má WarCraft a StarCraft.
Analytik: Zrušení vývoje bude v budoucnu pro Blizzard problém
Analytik Michael Pachter, který pravidelně komentuje problémy velkých herních firem, se vyjádřil i ohledně zrušení velkého MMORPG Titan od Blizzardu. Podle jeho slov to bude v budoucnu problém.
,,Je to rána. Blizzard musí zastavit pokles placených hráčů World of Warcraft. Jsem překvapen, že trvalo tak dlouho, než se rozhodli zrušit Project Titan,“ konstatoval analytik společnosti Wedbush Securities.
Pachter se domnívá, že zrušení projektu Titan bude vytvářet tlak na Blizzard, aby našli náhradu za deset let staré WoW, kterému klesají placený hráči a tím pádem firma přichází o důležité příjmy. Počet placených hráčů se snížil na šest milionů, v roce 2010 to bylo 12 milionů hráčů.
,,Budou se muset vypořádat s nevyhnutelným poklesem příjmů. Nemají žádné nové hry na obzoru, což podle mého bude problém.“
Snad už brzy vyjde StarCraft 2 s kampaní za protossy.
Lukkys, přesně tak to cítím s diablem taky, datadisk to sice oživil, to ano, v podstatě jsme vysolili další tácek za to, aby ta hra byla taková, jak měla být od začátku. Obtížnost šla rapidně dolů a to stejné se sbíráním lootu. Během prvních 2 týdnů jsme s kámošem nasbírali gear na ty lepší Tormenty a tím to tak nějak zhaslo, pak jen dokola rifty…. Craftění gemů zlevnili na pakatel a peníze se daly utrácet jen za nekonečný předělávání statů na věcech. D3 bylo dost těžký a člověk se musel snažit, aby měl dobrou postavu, ale to se nelíbilo většině těch děcek, co chcou přijít a udělat si insta-max lvl (viz WoW) a okamžitě mít top equip, aby byly strašně cool. Takže to s každým patchem zjednodušujou, aby to mohl hrát úplně každej a prodalo se co nejvíc kusů a starý diablo je to tam. Já sám jsem měl po vydání D3 taky docela problém uhrát inferno, tak jsem holt musel na hell a nasbírat nějakej peníz a koupit lepší vybavení. Novej patch, nový rifty, nový gemy atd to sice osvěžijou, ale to nemění nic na tom, že se to záhy začne opakovat. A proti tomu bych ani nic neměl, diablo bylo a vždy bude o grindovaní lootu, ale tady se dá mluvit o grindování asi tak první 2 týdny, kdy se většina přivaří do publicu na torment, na kterej nemá ani dps ani toughness, nechaj to odpracovat ostatní a jen posbírají loot a dál už není moc co zlepšovat. Mě osobně u toho držely jen ty paragony, ale levlování paragonu taky zjednodušili těma fontánama a velkejma XP odměnama za rifty a bounty.
Lukkys: Pokud náhodou pro někoho je v pohodě torment 6, což je největší úroveň obtížnosti, tak tam jsou teď čerstvě greater rifty a ty se k nastavené obtížnosti vůbec nevztahují, ty mají vlastní ranky a čím vyšší rank, tím vyšší obtížnost, takže pak ve vyšších rankách by se dala obtížnost přirovnat k neexistující úrovni torment 7, 8, 9 atd.
Sherlock161
—-
je mi jedno co tam je teď, rozhodně to není tak těžké jako bylo Inferno po vydání Diabla 3. Howgh.
Lukkys: inferno už tam dávno není, fakt by sis měl zjistit víc.
Sherlock161
—-
Fakt? Je Inferno brutálně těžké jako bylo na začátku? Nebo bych si ho dával s prstem v nose? Už jsou PVP arény? Nebo se veselo instant kiluje 1vs1?
Tak sem jen namátkou otevřel DIablo. cz a koukám na patch notes 2. 1
Cleave
Zvýšeno poškození z 150 % na 200 %
Frenzy
Zvýšeno poškození z 155 % na 220 %
Furious Charge
Zvýšeno poškození z 360 % na 540 %
Bash
Zvýšeno poškození z 215 % na 320 %
A tak to jde už od roku 2012, každým patchem překopávají celou herní mechaniku. Proto sem to přestal hrát, protože to dělají břídilové, kteří ani po dvou letech nedovedou vybalancovat skilly. Hra je jednoduchá a upravedná pro děti a konzolisty, žádná výzva. Jen farmit silnější loot a tak pořád dokola, prostě nekonečná nuda.
Paranoia: Tak jak je to v prvním odstavci samozřejmě.
Lukkys: Fakt by sis měl zjistit víc než začneš takovéhle věci psát. Rozdíl mezi Diablem 3 těsně po vydání a teď je obrovskej, datadisk tu hru slušně nakopnul, podobně to bylo i u Diablo 2, historie se opakuje.
@Lukkys, 5 milionov ludi denne je nikto? Nice trolling. A dopadlo to katastrofalne pri vidani, hra je teraz v lepsiom stave ako bola.
skylines: Můžeš nám všem vysvětlit jak si ty hry rozřadil? Protože já je ani při nejlepší vůli nedokážu poskládat správně
d3NTON: Hlavně s příběhem by si museli pohrát, protože je hodně lidí co četlo knížky a hrálo WoW a pak jsou zase lidi, co warcraft hráli naposledy jako strategii, nebo vůbec. Tak myslím, že multiplayer by byl lepší než v Diablu, dodnes dáváme s kámoši lanky a hrajeme W3 proti PC ,
skylines: ty jsi uplne mimo….
Jakou důvěru? Vždyť mají tři hry z čehož jedna je doslova strašná a nechápu proč se pořád hraje, druhá je o moc horší než její stará verze a ta třetí třetí je v podstatě o ničem.
A proč vydali Diablo 3? Vždyť to dopadlo katastrofálně a dneska to už skoro nikdo nehraje.
Gerchan: Tjn, o té hře vlastně nevíme nic, mně to připadá jako jeden velkej marketingovej trolling, jediný snad co o tom oficiálně řekli, bylo, že to bude úplně něco jinýho než wowko a že to bude F2P, to je všechno.