Server ICO Partners zveřejnil čísla, které ukazují výrazné snížení darovaných peněž na herní projekty v rámci Kickstarteru. V minulém roce lidé podpořili 440 projektů částkou 58 milionů amerických dolarů. V průběhu prvního pololetí letošního roku to je jen 13,5 milionů na 175 projektů. To znamená, že letos se podpora dostane nejspíš jen na polovinu loňského roku.
ICO Partners poukazují na fakt, že se vývojáři spíše rozhodnují pro Steam Early Access než crowdfunding.
,,Drtivá většina herních projektů na Kickstarteru je určena pro PC a když vezmete v úvahu množství práce, aby se projekt zafinancoval na Kickstarteru, tak nám vyjde, že mnohem jednoduší je jít do Early Access. Navíc financování přes Early Access nekončí po jednom měsíci jako kampaň na Kickstarteru. Domníváme se, že mnoho tvůrců zvolí spíše včasný přístup k financování svého projektu.“
Kickstarterem prošla již celá řada her, připomeňme si úspěšně zafinancované tituly:
• Project Eternity/Pillars of Eternity ($3,986,929)
• Double Fine Adventure ($3,336,371)
• Wasteland 2 ($2,933,252)
• Star Citizen ($2,134,374)
• Kingdom Come: Deliverance (£1,106,371)
• Divinity: Original Sin ($944,282)
• Carmageddon: Reincarnation ($625,143)
• Jagged Alliance: Flashback ($368,614)
• Among the Sleep ($248,358)
• Spintires ($60,935).
Co si o tom myslíte, je zlatý věk Kickstarteru za námi?
MoRt8: Jo to je stejné jak u EU – Vzniklá finanční bublina pokračuje pouze za právním suběktem…. prohraných soudů o vyrovnání může být klidně 100 …. neboli kde nic není ani smrt nebere.
"Tvůrce nově musí projekt nejen dokončit, ale i splnit všechny závazky lidem, kteří na něj přispěli. Pokud to není z jakéhokoliv důvodu možné, existují směrnice pro další postup.
Tvůrce nyní musí provést rozbor financovaní. Přispěvatelům musí být jasné, jak jejich peníze využil. Klíčové je popsat pokrok, který projekt zaznamenal a vysvětlit, co stálo za neúspěchem. A autoři projektu by také měli dokázat, že peníze skutečně vynaložili na jeho tvorbu. Celé vyrozumění by mělo být předloženo co nejdříve od ukončení vývoje. Tvůrci by také měli vrátit veškeré zbylé peníze, případně komunitě navrhnout alternativní plán, jak jejich příspěvky využijí. "
No mě by zajímala statistika kolik projektů vedlo ke krachu a zmaření investic dárců. Jestly je to jak u dotací EU tak fail zažije tak 70-85 % všech projektů …. to by odpovídalo rychlé reakci lidí na tuto skutečnost… bohužel bez čísel jen spekulace …. s čísly realita a varování do budoucna…
Washington Redskins
Hlavne jde o to, ze provozovatel pomerne zasadne meni pravidla a konecne by mel Kickstarter prestat byt dojnou kravou pro vychcanky. Uz nepujde vybrat milion dolaru, oznamit, ze projekt nevysel a zmizet na Bahamach. Takze ano, projektu ubyde, ale oddeli se zrno od plev. Pro zakaznika (prispevatele) to vypada na jasny posun k lepsimu.
Předtím se jednalo o boom. Hodně vývojářů vidělo, že to funguje tak se na Kickstarter slétali jak vosy na lízátko. Teď už lidi (obě strany) uvažují trochu racionálněji, učí se z chyb, KS není tak přesycený a doufejme, že tím i procento úspěšných projektů bude stoupat.
Tak vzhledem k tomu jak některé projekty ve výsledku dopadnou je nižší částka logická
Koho by donekonečna bavilo len prispievať a ukončenie vývoja projektov je v nedohľadne. To si každý rozmyslí či a vobec niekoho podporí. Budúci rok to bude podľa mňa ešte nižšie.
Já si hlavně myslím, že lidi si už dávají větší pozor koho podpoří. Většina herních projektů skončila fiaskem
letos tam proste bylo nejmin o polovinu min titulu, ktery by staly za zafinancovani, proto se vybralo min…