Aktualizace: Někdo si z nás dělá dobrý den. Steam před pár hodinami změnil HW požadavky Dying Light. Už nejsou tak kruté, jak byly předtím. Nejspíš došlo k chybě přímo u Steamu. I přesto jsou hardwarové nároky o něco vyšší než ty, které Techland oznámil v září.
Procesor, grafika a místo na disku zůstalo stejné, změnil se akorát požadavek na operační paměť. Na minimální stačí nově 4 GB RAM DDR3 a na optimální zážitek potom 8 GB RAM DDR3. Vypadá to, že šlo ze strany Steamu o chybu, někdo blbě napsal požadavky.
Minimální
• OS: Windows® 7 64-bit / Windows® 8 64-bit / Windows® 8.1 64-bit
• Procesor: Intel® Core™ i5-2500 @3.3 GHz / AMD FX-8320 @3.5 GHz
• Operační paměť: 4 GB RAM DDR3
• Místo na disku: 40 GB
• Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 560 / AMD Radeon™ HD 6870 (1GB VRAM)
• DirectX®: Version 11
• Zvuk: kompatibilní s DirectX®
Doporučené
• OS: Windows® 7 64-bit / Windows® 8 64-bit / Windows® 8.1 64-bit
• Procesor: Intel® Core™ i5-4670K @3.4 GHz / AMD FX-8350 @4.0 GHz
• Operační paměť: 8 GB RAM DDR3
• Místo na disku: 40 GB
•Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 780 / AMD Radeon™ R9 290
• DirectX®: Version 11
• Zvuk: kompatibilní s DirectX®
V dalších poznámkách stojí, že na grafických kartách určených pro notebooky může hra fungovat, čipy ale nejsou oficiálně podporovány. Hra si jinak rozumí s klávesnicí a myší, stejně tak s volitelným gamepadem (doporučuje se Xbox 360 gamepad pro Windows).
Původní zpráva
Techland přes Steam odhalil oficiální hardwarové požadavky PC verze jejich nadcházejícího survival hororu Dying Light. Pokud si máte v plánu koupit PC verzi, tak budete zřejmě překvapeni, požadavky jsou vyšší než u Assassin's Creed Unity. Doporučená specifikace zahrnuje 16 GB DDR3 RAM a GeForce GTX 780, 40 GB místa na disku a další.
Více zjistíte z níže uvedeného seznamu, který mnohé hráče nemile překvapí. Já patřím mezi ně. Buď budu muset upgradovat PC, nebo si zahraju hru na konzoli. Každopádně, Dying Light vyjde 27. ledna 2015. Jak jste na tom vy?
Minimální požadavky
• OS: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit / Windows 8.1 64-bit
• Procesor: Intel Core i5-2500 @3.3 GHz / AMD FX-8320 @3.5 GHz
• Operační paměť: 8 GB RAM DDR3
• Místo na disku: 40 GB
• Grafika: NVIDIA GeForce GTX 670 / AMD Radeon HD 7870
• Zvuk: DirectX 10
Doporučené požadavky
• OS: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit / Windows 8.1 64-bit
• Procesor: Intel Core i5-4670K @3.4 GHz / AMD FX-8350 @4.0 GHz
• Operační paměť: 16 GB RAM DDR3
• Místo na disku: 40 GB
• Grafika: NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 290
• Zvuk: DirectX 10
Pokud tyhle hardwarové požadavky myslí Techland vážně, tak ta grafika musí být téměř fotorealistická. Jinak si nedovedu vysvětlit, proč je hra tak náročná. Vlastně jedno vysvětlení by tu bylo, že by polskému studiu nic neříkala optimalizace. Co myslíte, znají slůvko optimalizace?
Druhé vysvětlení může být, že Techlandu se nepovedla nová verze Chrome enginu. Dying Light totiž běží na nové šesté verzi, která se má od předešlé lišit. Starší verzi využíval Call of Juarez: The Cartel, Dead Island, Dead Island: Riptide a Call of Juarez: Gunslinger. Na šestce má být postaveno i Hellraid.
Dodejme, že v září byly oznámeny jiné HW nároky, které jsou mnohem nižší. Tou dobou, ale ještě byly ve vývoji PS3 a Xbox 360 verze hry. To Techland rovněž upozorňoval, že se nároky mohou ještě změnit, protože je hra stále ve vývoji. Vypadá to, že došlo na jejich slova.
to: Bonny
Přesněji hra jede na DX11 ale teselaci nepoužívá.
Tak on je celkem gól, že změna jakéhokoliv nastavení kromě dohlednosti neudělá prakticky nic. Navíc rozdíl mězi dohlednosti na minimum a maximum je vlastně taky nulový. Hold pšonky a jejich optimalizace. Jsem zvědavej jak dopadne zaklínač 3. Dvojka se mi celkem už i kusala na ultra, ale bylo to možná tím, že dvojka je přesaturovaná jak hovado.
Jeste, ze tam neni DX11 protoze s uz kvuli teselaci by byly HW naroky tak vysoke, ze PC, ktere by bylo v doporucenych by bylo dostune az za nekolik let
su rad ze jsem za tu hovadinu neutratil ani korunu! preziju rybare jak rybari v noci i jine blbosti ale aby nesli prostrelit okna to uz je moc a opravdu si pockam na trzby krabicove verze a tesim se jak budou z techlendu rvat at se pak nedivi ze kazdy leze do zatoky
Mr. Lolendo:
to: TomN
Ok, souhlasím. Na extrahardware pravě testovaly průběh FPS sondou. Na základě tech výsledků stanovily plynulost. Přesně tak by se totiž měli dělat testy.
Mr. Lolendo: Není moje chyba že nerozumíš větě: "Jak jsem psal, abych já tvrdil že mi hra jede na plno, musí mi jet na 60+FPS, třeba jako nový CoD…. "
Tím myslím, že abych to mohl tvrdit, musely by mi hry jet na plno a na 60 FPS, což nejedou (ne všechny)
Proto jsem to takhle napsal. .
Ale mě jde o plynulost především, takže si klidně dám grafiku na medium abych měl 60FPS. A pokud to nejede na 60FPS pak ta hra je shieeet optimalizovaná, protože sice nemám nejlepší PC, ale rozhodně mám PC který by mělo bejt schopný rozjet 99% her na 60 FPS (neříkám že na plno) a pokud to nedá ani na low (AC Unity, Watch Dogs apod. ) tak ta hra je prostě garbage po optimalizační stránce.
Ale jak píšeš, Crysis není shit optimalizace, ta je prostě náročná, ale mě, na mým PC to na 60FPS Max nastavení nejede. Ale takovej BF 4 třeba jo. Metro taky na plno ne, spíš tak medium-high.
Já tady nechci vyvolat flame, jen definovat termín "hra mi jede slušně/plynule" já plynulost beru rocksolid 60FPS.
To: TomN
Ok je jak je vidět tak je třeba to zase rozvést.
Crysis 1/ Warhead s Crysis 3 jsou graficky nejdokonalejší hry současnosti spolu s Metrem. Crysis 1 rozjedete na Pentium 4 3GHz, 2GB RAM, ATI Radeon 9600Pro na low v 1280×1024 při 35FPS+ Což je kurvááá pěkně stará sestava na tak super uper grafickou hru. Která hra dneska má takový rozsah nestavení že ji rozjedete relativně plynule na archaické šumce? ! ! ! Která? ! Žádná! ! !
Navíc první Crysis + datadisk a vlastně celý Cry Engin 2 je tak dobře optimalizovaný že má minimální input-lag a jeho průběh FPS je velice stabilní. Tak stabilní že nemá konkreci. To už posranej Cry Engin 3 tak dobře optimalizovaný není. Kde na plynulou hratelnost stačilo 30FPS u prvního Crysis tak u Crysis 3 je potřeba minimálně 50FPS. A pokud jsi rozmazlenej vocas jako já že potřebuješ 60FPS tak si to musíš hold zaplatit pokud chceš hrát na max.
TomN Každou hru s tou grafikou nerozjedeš na plno s 60FPS. To si zkus tvrdit někomu jinému.
Ghost_: jakožto PC hráč ano. Když má hra lagy, tak je to horší než když má stabilních třeba 30fps, takže to už si radši stáhnu detaily abych dosáhnul co nejstabilnějších fps.
Já nevim co vy jste za PC hráče, když vám nevadí lagy. .
TomN: Nejede mu to stabilně na 60 fps, ale nevidím tam problém. Vidíš tam nějaký problém při hraní?
PS: tady je video: [ odkaz ]
Mám stejnou grafiku, procák jako ten týpek, akorát já mam 8GB RAM, ale to nedělá rozdíl.
A na 60 mu to rozhodně stabilně nejede
Ghost_: a "jede plynule" znamená co? Nad 30fps? Nebo už 30 je plynulý?
Jak jsem psal, abych já tvrdil že mi hra jede na plno, musí mi jet na 60+FPS, třeba jako nový CoD, který má v MP lock na 91FPS mi jede na max. bez jedinýho lagu, freezu apod.
TomN: Tak já tomu zase říkám, že jsem to rozjel na plno od 30FPS+, když se to neseká a jede plynule. Jo měl jsem kolem 30 a na tu sestavu to bylo ještě fajn. Teď s i7 a 290x jsem to nezkoušel. Na netu by se možná našel nějaký test. .
Mr. Lolendo: no a to je právě ono, 30fps…to má bejt jako úspěch? Na 30fps rozjedu každou hru na plno, ale o to nejde, jde o to jeslti to rozjedeš na 60 na plno a to Crysis 1 (warhead) sotva. PS. mam GTX770
Crysis Wahead, DX10 Enthusiast (Very High) , no AA, 1920×1200 na GTX460OC jede kolem 30FPS
To Crysis 3 je kua náročná ale s GTX770 jste v klidu.