Tvůrčí celek z polského studia Techland (autoři Dead Island) snížil frekvenci snímků za sekundu u PlayStation 4 verze Dying Light. Původně chtěli dosáhnout 60fps u PS4 i Xbox One verze. Nově jsme se ale dozvěděli, že si to rozmysleli a chtějí, aby minimálně na PS4 hra běžela stabilně na 30fps a v rozlišení 1080p. O Xbox One verzi se nikdo nezmínil.
Zatím není jasné, proč Techland změnil svůj cíl. Nový záměr potvrdil hlavní designér Maciej Binkowski během Q&A session na ASK FM.
Připomeňme, že v prosinci loňského roku se vývojáři dušovali, že se jim podaří dosáhnout toho, aby Dying Light běželo na obou konzolích v 1080p a 60fps.
„Našim cílem je mít finální verzi hry v rozlišení 1080p a 60fps u PS4 i Xbox One verze. Zdá se, že se nám podaří tohoto cíle dosáhnout. Stále ale pracujeme na optimalizaci. Nicméně bychom chtěli poskytnout takovýto zážitek,“ říkal technický šéf Jakub Klarowicz. V té době ale ještě byly ve vývoji i verze pro PS3 a Xbox 360. Od té doby se toho hodně změnilo. Vypadá to, že Techland dokázal ze svého upraveného enginu vytáhnout více a tím pádem musí omezit frekvenci snímků za sekundu.
S největší pravděpodobností poběží i Xbox One verze při 30fps a v rozlišení 1080p.
Alfajk: jestli myslíš těma micro-zásekama to samý co já tak mě to dělá zase AC: Unity a je to fakt naho*no když to ty micro-záseky dělá
ten far cry je proste rozflakanej, on se seka i pri 80 fps, jsou tam takovy micro-zaseky a leze me to fakt na nervy
Tom. Fucik: třeba FC4 mi připadá že se seká i když jedu na 80 FPS. . holt kdo to neumí, neumí.
No kvůli tearingu – mě připadá, že záleží na tom, jak je hra napsaná… Například u Crysis 2, kde mi framerate běhal mezi 35 – 45 fps tethering nebyl žádný… Kdežto u Dead Islandu jsem i na 60 fps se zaplým V-synchem tethering měl a to celkem hodně. Zase u nějaký hry (teď nevím přesně jaká to byla) jsem třeba jel na 60 fps, ale prostě mi to připadalo jako na 30…
Tom. Fucik: Protože nemáme televize, které dokáží změnit obnovovací frekvenci podle FPS. Byla by to skvělá věc. Nechápu, proč to neimplementují…
Tom. Fucik: A stejně nový konzole mají problém i s těmi 30fps.
ne nemuze mit 40fps kvuli tearingu a hlavne ruzny delce zobrazeni jednotlivejch snimku
Proč se furt pohybujeme na 30 nebo 60fps. To nemůže mít hra třeba 40fps, takovej lepší kompromis?
30fps [ odkaz ]
60 pfs [ odkaz ]
Stále nevídíte rozdíl
Skapco – 3 rok next-gen
1 rok neskvor 900p 30 FPS
2 roky neskvor 720p 20-30 FPS
3 roky neskvor koniec herneho priemyslu
BůhOnty to si nemyslíml, hrál jsem BF4, Killzone i CD na 60 a u Destiny nevidím rozdíl ale asi je to tím, že u konzol je ovládání 30 fps přizpůsobeno při vývoji u pc je to větší problém
Že si někdo nedokáže hru užít na 30fps je naprosto normalní…Já si teď po několika letech z 60fps taky nemůžu na 30fps zvyknout. .
Ono si spousta lidí myslí, že to už lépe nejde. . 144hz monitor a 144fps a pak už se vám ani zpátky na 60 chtít nebude.
Versace: Pevne doufam ze v dobe kdy jsi psal tyhle uzasnosti jsi mel nejmin 4 promile. .
Jako nadávat na grafiku a zpracování dnešních her, to bych ještě pochopil. Nadávat ale na grafiku starých her, to už je demence. Ty se musí brát s ohledem na svoji dobu, ve které byly špička.