Kolem japonské společnosti Konami se toho v poslední době točí opravdu spousta. Finišují přípravy pátého dílu Metal Gear Solid, další pokračování je již na rýsovacích prknech a Kojima zase zlobí. Ale pěkně popořadě.
Ano, očekáváný Metal Gear Solid: Phantom Pain ještě nevyšel a už se hovoří o dalším přírůstku. Pravděpodobně se na něm nebude podílet otec série Hideo Kojima, ale Konami ujišťuje, že by další Metal Gear (bez Solid) měl být stejně plnohodnotný nářez jako všechny dosavadní tituly nesoucí toto jméno. Žádné další bližší informace však zatím známy nejsou.
Nebyl by to ale Hideo Kojima, kdyby neprovedl v souvislosti se svými hrami nebo samotnou společností něco kontroverzního. Tentokrát se však hovoří o naprostém opuštění týmu. Dle vnitřního zdroje informujícího GameSpot by měl po dokončení Metal Gear Solid: Phantom Pain opustit Konami jak Kojima, tak většina vysoko posazeného managmentu. Důvodem jsou především neshody a problémy, které ve vývojářském prostředí panují. Mluví se i o omezení přístupu k firemním sítím a dalším spojením. Vývoj pátého dílu MGS by ohrožen být neměl.
„Ujišťuji fanoušky, že se stále stoprocentně podílím a budu podílet na vývoji MGS V. Jsem odhodlaný stvořit svoji doposud nejlepší hru,” nechal se slyšet. Odchod uznávaného japonského designéra by ale mohl silně otřást základem Konami. Přece jen jde o velice vlivnou osobnost, populární i mezi hráčskou veřejností.
Původní reakce Konami byla značně mlžící prohlášení o pokračování vývoje značky Metal Gear Solid, i další okolnosti však nasvědčují neklidné situaci. Mimo jiné Konami odkazuje na nový Twitter, věnovaný pouze pátému Metal Gearu. Krom toho zmizel z oficiálních stránek Kojimův osobní účet a další věci, včetně loga.
Zda bude Metal Gear Solid: Phantom Pain Kojimův poslední Metal Gear projekt s určitostí nevíme. Nejde o první podobné prohlášení, které známý Japonec na adresu své milované série vynesl. Důležité je však, že není nijak ohroženo vydání zmíněné pecky. Více nám prozradí až první duben, kdy započne nový fiskální rok, a v osazenstvu Konami proběhnou mohutné změny.
Závěrem dodejme, že značka Metal Gear patří Konami.
Doufam, ze je to od Kojimi jen dalsi joke, jemu vlastni. Tez jsem zvedav na Silent Hills.
Jak už jsem psal, Konami bez Kojimi pujde do kopru. Hideo je u konami jen kvůli tomu, že je vlastenec a chce podporovat Japonsko, tudíž je dost možný, že jestli odejde, půjde k Sony Entertainment Japan Studios.
MGS bez něj nebude MGS, to každopádně. .
Na Phantom Pain se těším opravdu hodně, doufám že jestli je to jeho poslední MGS, tak že bude tím nejlepším. Ani o tom nepochybuji. Jinak věřím, že Kojima i se svými příznivci odejde dělat někam jinam a vytvoří novou, stejně suprovou sérii. (Jsem zvědav co bude s tím hororem Silent Hills) . Též doufám že Konami značku MGS nezrujnuje.
Nevyšel, je to PS3 exkluzivita.
nevite jestli vysel Metal gears solid 4 Guns of patriot na xbox 360 ? ? remaky MGS 2 a 3 mam ale chtel bych i 4ku diky za info
Groo: Nejlepší bylo v MGS4 návrat do Shadow Moses a ten moment kdy to začlo hrát.
AsuraCzech : Tak End byl luxusní soupeř, bavilo mne hledat kde leží pomocí směrového mikrofonu, protože po chvíli nudou zachrápnul. A dalo se taky po jedný videosekvenci daleko před tím soubojem střelit odjíždějícího Enda na invalidním vozíku (byla na to snad jen vteřina, nebo dvě) a pak ten souboj vůbec neproběhl a místo něj tam byly hlídky.
Maestrodk : Poprvé jsem Mantise "tloukl" snad hodinu a při příštím hraní jsem poučen přehodil ovladač a během pár minut bylo po souboji. Ještě teď slyším jeho překvapený hlas, co že se to děje…
Taky byla super v MGS2 scéna, kdy jsem musel živého nepřítele dotáhnout ke skeneru očí a odemknout dveře a tam pak směrovým mikrofonem hledat rukojmí s kardiostimulátorem.
Tohle mám pár let v mobilu a vždycky mne z toho mrazí a vyvolává vzpomínky… [ odkaz ]
Honzajs5040 : Jó, já měl štěstí, že jsem tehdy byl čistokrevný konzolista, takže jsem měl čest tyhle klenoty herního průmyslu odehrát.
Hele, nevíte někdo kdy se budou prodávat tyhle kryty hdd u PS4? Sony je oznámila a nic od tý doby neřekla. . [ odkaz ] [ odkaz ]
Mně se třeba v P. T. líbila ta hádanka, jak jsem musel pošeptat do mikrofonu nějaký to jméno. Toto by bylo super. Někde zjistím třeba přístupové heslo a potom to muset říct do mikráku. Nebo jak je bouchání na zeď, tak místo toho promluvit do mikrofonu a to by upoutalo pozornost nepřítele. Ach.
Maestrodk, Groo: Chjo, škoda že k těmhle hrám se na PC těžko dostává, doufám že nějaká taková podobná originální věc bude i ve Phantom Painu, to by byl mazec
V najlepsom treba skoncit ale on neskonci, pretoze si nesie meno KOJIMA.
Snad si splní sen a pustí se do tvorby filmů. Bude mi však chybět jeho herní tvorba . .
Tak nejlepší zážitek z MGS3 byl když sem po dlouhý době zapnul hru kterou sem měl uloženou zrovna u souboje s The End a spustila se scéna že The End umřel přirozenou smrtí
Groo: Hlavně v MGS 1 byly takové super hádanky, že prostě jsi měl něco udělat, co bylo naprosto logické, ale nikdy by tě to v rámci hry nenapadlo. Třeba já tam nenašel thermal brýle a chvilku mi trvalo, než jsem zjistil to s cigaretami. Stejně souboj s Mantisem. Přepojit gamepad do druhého portu (na PC hrát místo ovladače na klávesnici) , aby ti nečetl pamět. Bylo toho tam mnohem víc, ale už si nemůžu vzpomenout. Na tohle byla jednička strašně super.
Taky třeba boření 4. zdi, jako s tím Mantisem, nebo třeba s Endem ve trojce. I jídlo se tam kazilo, když jsem dlouho nehrál.
AsuraCzech: Moc dobře si pamatuju to trauma, když se na ropné plošině objevil "peroxidovej babochlap " místo Snakea.
Taky si pamatuju na šokující detaily, třeba když na PS v MGS šla lidem pára od úst a když jsem stál blbě, tak podle mého dechu nepřítel spustil poplach, nebo když mi Mantis zkoukl paměťovou kartu a poznamenal, že ten fotbal od Konami mně moc nejde a já ho tam fakt měl a fakt mi moc nešel…
V MGS2 se cigaretovým kouřem daly objevit lasery, z rozstřeleného kyblíku padaly kostky ledu a realtime roztály, Při průchodu pod světlem pod postavou reálně probíhal stín, díky kterému nepřítel vyvolal poplach. Že když jsem namířil na rozkrok nepřítele, dostal jsem z něj i to co nevěděl a když jsem mu v ruce rozstřelil vysílačku zpanikařil a snažil se sehnat pomoc a další tisíce nápadů z hlavy Hidea Kojimy, ve své době totálně revolučních a i dnes ne zcela běžných. Kojima je prostě pojem a hlavní tahoun téhle série a bez něj to už nebude ono.
versace186: Kdyby byl Kojima zbytečný jak píšeš, tak ho už dávno nechali odejít když chtěl a nepřemlouvali ho celé ty roky aby zůstal a dělal další díly MGS…