Nový Mass Effect je velmi očekávanou hrou, a to i přesto, že o něm téměř nic nevíme. Tedy když nepočítáme spekulace a nepotvrzené informace. Jisté je pouze to, že BioWare na novém Mass Effectu skutečně pracuje, vývoj probíhá podle předpokladů a celkově se titulu daří skvěle.
Nově se na komunitních fórech NeoGAF a Reddit objevil anonymní člověk tvrdící, že má spoustu zajímavých informací o chystaném Mass Effectu. Aby jen neplácal, rovnou zveřejnil informace, které jsou profesionálně zpracované a podle mnohých jde skutečně o detaily týkající se nového Mass Effectu. Nezapomněl ani na dříve potvrzené informace. Podle jeho slov vše pochází z průzkumu, což zase naznačuje, že šlo spíše jen o úvahy a možnosti, kterými se chtěli v BioWare vydat. Vše tak nakonec může být jinak.
Pokud budeme tajemnému člověku věřit, tak se nový díl bude odehrávat v hvězdokupě Helius, která je 4x větší než svět v Mass Effectu 3. Díky této skutečnosti mají mít hráči možnost prozkoumat 100 slunečních soustav. Původně šlo o domov záhadného mimozemského druhu (Remnants – Původci), který opustil své krypty a zanechal po sobě prastarou technologii.
Důležité je, že příběh se nebude odehrávat ve stejném období jako předešlé díly trilogie a dokonce nebude ani navazovat na velitele Sheparda, stejně tak na žádný z konců prvních třech dílů. To již dříve BioWare potvrdili. Důvod je jednoduchý, chtějí začít s čistým štítem a přinést hráčům něco zbrusu nového.
Co se týče samotného hlavního hrdiny, hrát budeme za „Pathfindera“, což je průzkumník vedoucí expedici s cílem najít nový domov pro lidstvo. Budeme tak objevovat a kolonizovat nové světy na „divokých a nespoutaných planetách“, kde potkáme bezohledné psance a všelijaké mimozemské rasy vedoucí válku. Při svém dobrodružství tak opět budeme sbírat suroviny, vylepšovat svou vesmírnou loď (jmenovat se má Tempest), stejně tak spravovat posádku a arzenál, zatímco se budeme angažovat v diplomacii za účelem vytvářet nové kolonie a objevovat tajemství mimozemšťanů a jejich technologií, které povedou k závodu o jejich získání. Právě technologie Remnantů bude mít velký vliv na celou válku.
Pochopitelně se setkáme se všelijakými druhy. Zatím se mluví o starobylé rase Remnants, která po sobě zanechala ruiny a technologie v celé galaxii. Po technologiích budou pátrat nejen lidé, ale také nemilosrdná mimozemská rasa Khet, s kterou se nejednou setkáme.
Mezi řádky se dá jasně vyčíst, že opět půjde o impozantní dobrodružství, v kterém budeme mít na bedrech obrovskou tíhu, budeme totiž zachraňovat celou galaxii. Kdo získá tajemnou a velmi mocnou technologii Remnantů, ten bude mít obrovskou výhodu.
S technologií Remnantů souvisí i informace o výbavě a zbraních. Na planetách budeme objevovat nové věci, které poslouží pro zdokonalení naší výbavy. Kupříkladu si budeme moci vylepšit laserové pušky, které budou střílet mrazivé paprsky. Ty buď mohou posloužit nablízko, kdy způsobí velkou škodu (podobně jako brokovnice), nebo budou účinnější na dálku proti jednotlivým nepřátelům. Další technologie zase poslouží k vylepšení jetpacku.
Větší důraz bude v novém Mass Effectu kladen na samotné osidlování. Nejen, že budeme moci zabrat území a vytvořit tam novou kolonii, ale především budeme volit, jak z oblastí ze strategického hlediska naložíme. V zásadě jde o typ osídlení, z kolonie budeme moci udělat hornický komplex, který nám bude pravidelně poskytovat materiál pro vylepšování, nebo se spíše zaměřenímr na průzkum a necháme si odhalit další část na vesmírné mapě, abychom se mohli pustit do dalších dobrodružství v misích pro úderný tým.
Mise pro úderný tým se týkají multiplayeru. Nemusíme se jich přímo účastnit, stačí, když složíme tým, který vyšleme na místo mise, kde se budou muset vojáci vypořádat s nepřáteli ovládané umělou inteligencí. Tým se vrátí za 20 až 30 minut a podle úspěchu získáme potřebné zkušenosti a další odměny. Mise budou časově omezeny. Do těchto misí se budeme moci vydat i s kamarády v kooperaci nebo s cizími hráči. Chybět ale nemá ani klasický Horde mód podobný tomu v Mass Effectu 3: čtyři hráči se postaví vlnám nepřátel s dalšími cíli – budetm muset zneškodnit bombu nebo zavraždit cíl.
Velkou radost hráčům jistě udělá vozítko Mako, které budeme využívat při pohybu po planetách. Průzkum by tak měl být rychlejší a navíc Mako budeme moci vylepšit o turbo, generátor štítů, detektor nepřátel a dokonce si vybrat i lak. Mako jsme mohli vidět již v raných konceptech.
Zdroj: Reddit, RPGCitadela.cz
mě se "zásobníky" líbily. Nebylo to tak fajnový a originální jako přehřívání zbraní, ale pro mě to udělalo gameplay mnohem zábavnější. Vystřelit jednou ze sniperky a přehřát si ji skoro okamžitě mě moc nebavilo.
Ma4zu6: Technologie se vyvíjí a stejně tak i technologie mass effectu, což dává světu pocit uvěřitelnosti. To je ode mě vše.
Pajmič: Nejde mi o to zda je reálné samovolné chlazení zbraní (přece jen pokud by jsme rozebírali co všechno v ME není jaksi reálné tak bychom toho našli víc) , ale o to že když už je to jednou zavedené v univerziu, nevidím důvod proč to měnit. Beru že někomu se to může líbit, ale podle mě se prostě měli držet toho jak začali. To je k tomu odemě asi tak vše.
SamFisher, M! tjTomáš Otáhal: Pánové se vyznají
Lelanka: Já třeba nasávám zelenou výhradně dutinou nosní. Kapky do nosu mi už léta nezabíraj.
Ma4zu6: Ano, Konrád se vždy prezentoval jako velice inteligentní a vzdělaná osoba. Hlavně když chtěl se svoji maketou brnění N7 z galaktické, Namské tržnice ochranovat galaxii.
Na téma přehřívání v ME už jsem vedl mnohokrát. Taková blbost, když se ti přehřeje v budoucnosti bouchačka tak, že není schopná střílet (nehledě na to, že to bylo frustrující z hlediska gameplaye) schválně jo, vypoj si z PC všechny větráky a zabetonuj si všechny dírky kvůly cyrkulaci vzduchu. Pak mi dej vědět po poštovnim holubovi, jak moc ti zákony o tepelný energii přijdou (ne) logický
fallanga: Jo to je ten problém co s nimi mám. Chápu to z hratelnostního hlediska, ale pokud bych byl výrobce zbraní s víceméně neomezenou municí která se přehřívá, tak tam neplácnu něco co mi ji sice okamžitě ochladí, ale zároveň se přestanou ochlazovat samy.
Ma4zu6: To, že nemůžeš střílet bez termálního zásobníku mi také vadilo, ale samotné zásobníky byly skvělý nápad.
hRDLA, pajmič: Kodex mám pročtený a vím že to nejsou náboje. Pokud si vzpomeneš na ME3 tak Konrád Verner spolu s Shepardem mají ohledně toho delší diskuzi že je to ale i tak nesmysl. Je blbost aby když se můžou v ME1 zbraně chladit samy aby jsi nemohl střílet bez termálního zásobníku. Pokud to i Konrádovi přijde jako blbost tak na tom něco bude
pajmič: No Star Wars mi příjde právě taky takové ještě jakš takš reálné. Si vem jak se v těch lodích rýpe vždycky kopa mechaniků, i třeba v rámci kluzáků to třeba u Aniho vypadalo na celkem normální proudový motor – v knížkách toho bylo celkem dost v tomhle směru. Co vím, tak magické krystaly byly spíše ve Star Gate, kde to bylo opravdu ošulený, ale v SW si vybavuje krystaly pouze ve světelném meči, což není od reality zas tak vzdálené, pokud si uvědomíš, jak funguje difrakce a laser Ožehavější je, jak dokázali, aby se ten paprsek laseru dejme tomu po metru zastavil, ale řekl bych, že to úplně nereálné není, jen jsme na to ještě nepřišli. To samý s mezihvězdným cestováním, aspoň to vypadá, že mají hyperpohony (máš snad v každém scifi) v rámci nějakého vylepšeného motoru, ale pořád se v tom můžou rýpat mechanici. I tam na to mají nějakou matematiku, že musíš pokaždé počítat kam skáčeš, to se mi právě líbilo. Nic no já jen že mi to sedí spíš na ten Star trek nebo Star Gate, ale na SW moc ne můj názor
pajmič: S těmi technologiemi máš pravdu. Jediné co mi tam moc nesedělo byla umělá gravitace, ale jinak se mi líbilo jak měli vše propracované (například Illusive man a kvantová fyzika) .
To by mě také zajímalo…. "It is stated in Mass Effect 1’s DLC Bringing Down The Sky that the omnitool has a tranlator program that is constantly being updated. "
Když Thane ozačí Femshep "Siha" ona na to odvětí "Myslím, že se mi seknul překladač" nebo tak nějak
Super na Mass Effectu je, že z hlediska technologie všechno dává smysl. 99% vědy a technologie v ME je podložena racionálními poznatky, které se opírájí o fyzikální zákony našeho vesmíru a to platí i pro ty telmální zásobníky. Není to prostě to klasické "pohádkové" sci-fi ala Star Wars či Star Trek, kde se na všechno používaj magický krystaly a silový pole a já nevim co ještě.
protoze jsou to filthy casualové co nečtou kodex a pak nadávaj na věci typu "hurr durr proč mluví celá galaxie anglicky? ? ? "
Ma4zu6: Mě nedává smysl proč jsi nekteří lidé myslí, že termální zásobníky v ME2 a 3 nedávají smysl.
Taky jsem byl rád za přehřívání, mnohem lepší než klasický zásobník který ani moc nedával smysl.
Soviet Princess: Co takhle batarianský terorista nebo vorcha důchodce?
Riley: tak mě osobně se to přehřívání zbraní líbilo a byl jsem dost zklamaný, že to tam nenechali. Když sis tam dal dobré chladiče na ty zbraně tak se dalo střílet i bez přestání a nebo zase třeba do sniperky dát extra silné náboje, které způsobili okamžité přehřátí, ale protivník lehl jednou ranou a díky tomu mi to přišlo zábavnější ty souboje. Co se týče maka tak to bylo super ze začátku pak už to bylo stereotypní a nudné. Doufám, že to v novém díle bude lépe vyřešeno.