Westernová akce Call of Juarez: The Cartel, která vyšla v roce 2011 pro konzole a PC, byla chyba. Tahle kritika nepochází od hráčů nebo novinářů, ale z úst generálního ředitele polského studia Techland, který má hru na svědomí.
Pawel Marchewka v interview s britským Eurogamerem řekl, že Cartel nebyla špatná hra, ale byla nedokončena. Poté pokračoval a nebál se hru označit za chybu.
My jsme hře v recenzi dali 4/10. Vadili nám nudné lokace, audiovizuální zpracování, umělá inteligence a uživatelské rozhraní. Westernovku zachránila změna dobového zasazení a tajné úkoly.
Ovšem poslední díl ze série – Call of Juarez: Gunslinger – byl mnohem lepší. Tomu stejný redaktor na Zingu neváhal udělit 7/10 za návrat ke kořenům série, parádní hratelnost a docela příjemnou kampaň. Jen škoda, že singleplayer byl kratší a hra až na výjimky nepředstavovala výzvu.
Nastává tedy otázka, zda se Techland někdy k sérii Call of Juarez vrátí a naváže na povedenější Gunslinger z roku 2013. Pro fanoušky máme dobrou zprávu, pokud by se Techland rozhodl a chtěl by další Call of Juarez, tak by rozhodně následovalo Gunslinger.
„Musímesi o tom promluvit s Ubisoftem a společně rozhodnout, kdy je nejlepší čas začít s vývojem další verze Gunslingera. Pravděpodobně zůstaneme u stylu posledního dílu,“ řekl Marchewka pro Eurogamer.
Call of Juarez dle jeho slov dokázalo, že když na to jdou vývojáři správným směrem, tak jde o skvělou franšízu.
Techland aktuálně pracuje na Dying Light (plánuje větší rozšíření, více zde) a nedávno uložil k ledu kooperační akci Hellraid, ke které se později vrátí. Kromě toho má ve vývoji ještě několik velkých neoznámených projektů a pár mobilní her.
Série Call of Juarez vyšla poprvé v roce 2006. V roce 2009 následovalo pokračování s podtitulem Bound in Blood, v roce 2011 potom The Cartel a nakonec Gunslinger v roce 2013.
Mě to celkem bavilo. Zastřílel jsem si a závěr byl docela napínavý a akční.
GoOdTiMe: no gunslinger se ještě dal ale mně tam něco nesedělo akce dobrá za střílel jsem si dobře
No pro mě to byl průser totální a divím se že sem to vůbec dohrál. Příběh mě moc nebavil, ovládání včetně zbraní atd. . bylo naprosot příšerný připadal sem si jak kdybych hrál nějakou hybridní hru …
Osobně bych následovníka dvojky … Ale musím zkusit i toho Gunslingera, ikdyž moc se mi na tom nelíbil ten přístup k tý hře. Bound in Blood byla klasická pěkná střílečka, která si na nic nehrála. A nebyla přecpaná všemožnými dnešními moderními nesmysly …
No další COJ by byl rozhodně víc než "aspoň něco". Cartel jsem nehrál ale jednička byla nápaditý, atmosférický masterpiece, dvojka oproti ní dost ztratila, ale mnohé získala a gunslinger byl skvělé osvěžení od smutných dějů prvních dvou dílů a hratelnostne dokonalé dílo.
Opletalpa: Chceš říct že Gunslinger byl na hovno ?
CoJ 2 byla moc dobrá i CoJ 1 ale poslední dva díly byly uplně na hovno
CoJ 2 je srdcovka a Cartel byl taky príma. Chyba byla v tom jak přistupovali k postavám, a že zbraně měli šílenou ovladatelnost a zvuk. Kdyby vyladily věci tak by to byla parádní hra. Prostě thriller jak má být.
Daši bych Red Dead Redemption na PC, ale co už, aspoň nějaká westernovka.
Líbila se mi ta idea coopu, vůbec by mi nevadilo kdyby se k tomu vrátili, ale ovšem s lepším zasazením.