K nechtěnému úniku materiálů může dojít kdykoliv. Někdy jde o součást marketingové kampaně, jindy o opravdový omyl, faktem ale je, že úniky nejsou v herním průmyslu nic nového ani výjimečného. A tentokrát se jim nevyhnulo ani studio Bohemia Interactive.
Tvůrci Army 3 už nějakou dobu pracují na datadisku, který se bude moci pyšnit novou mapou, na níž fanoušci čekají jako na smilovaní. Podobu mapy, zatím drženou v tajnosti, a první detaily jsme původně měli vidět až na PC Gaming Show, která začíná ve středu v noci v rámci E3. Včera večer ale došlo k úniku screenshotů a informací, takže se s novým terénem můžeme seznámit už nyní.
Nová mapa nese název Tanoa a jde o ostrov v jižním Pacifiku o rozloze více než 100 km2. Tanoa se může pyšnit tropickou vegetací, unikátními památkami, bohatou historií a samozřejmě výsledky zásahu člověka.
Ostrovní provincie Tanoa tvoří spolu s ostatními ostrovy nezávislou ostrovní zemi Horizon Islands s historickými vazbami na západ i na východ. Dříve přitom šlo o výspu Japonska, v roce 1944 ale bylo území osvobozeno Američany a ještě dnes je zde možné vidět pozůstatky konfliktu.
Tanoa prosperuje z vývozu vzácných kovů a v roce 2035, ve kterém se Arma 3 odehrává, se může těšit z relativního míru. Ten ale naruší nestabilní geopolitická situace.
Datadisk Army 3 se kromě mapy pochlubí i novými vozidly, zbraněmi, výbavou, postavami a hratelným obsahem. Z dřívějška už víme, že k vydání dojde v první polovině roku 2016 a k dostání bude jako DLC na Steamu.
Pro novou mapu bude k dispozici i vlastní web, který je samozřejmě zatím neaktivní. Očekávat můžeme i video, to ale zaručeně uvidíme až na PC Gaming Show. Screenshoty jsou už tak víc než dost s ohledem na to, že jsme se tohle všechno měli dozvědět až za čtyři dny.
Podle screenshotů každopádně vypadá Tanoa nádherně a je skvělé pro změnu vidět džungli. V případě Army 3 se ale logicky nabízí otázka, jak taková nádhera zamává s optimalizací a výkonem hry, který je dodnes poměrně diskutabilní, minimálně v multiplayeru.
Tak na lepších vlastnostech enginu se už maká –> Kluci z DayZ makají na Enfusion enginu (kombinace Real Virtuality enginu (Arma) a Enforce enginu od Black elementu) , takže stačí chvíli vydržet a Arma 4 už jím bude poháněná.
Tenhle engine je snad jediný svého druhu (v rozsáhlosti prostě jiný nemá nárok) . Pár studií se už pokusilo o napodobeninu a jak dopadli … Podobný projekt se prostě nedá udělat za 3 roky, ale jen postupnou evolucí … to je můj názor.
0 FPS confirmed
Neznamy: To já vše vím ale ten největší problém je že to neumí pořádně 4 jádro a to je ten hlavní kámen úrazu. Taky sem to koupil hned jak to bylo v alfa verzi na steamu a mám tam nahráno přes 273 hodin ale dál je podporovat nebudu
Říkejte si co chcete, ale já si to stejně koupím
I kdyby byl ten ostrov nehratelnej a já musel hrát furt na Chernarusi
neznamy: ja treba SP kampan miluju a v podstate hraju hlavne to. mimo coopu s kamosema. takze by me hodne nasralo kdyby se meli venovat ciste MP
Anciabl: Ono jde o to, na jakém serveru hraješ, protože některé gamemódy jako Altis Life nebo King of The Hill jsou hodně náročné kvůli množství skriptů, kterých používají. Nechci tu nějak bránit BI nebo Armu apod. sám jsem nasraný ohledně optimalizace hry v multiplayeru, ale když hraju Wasteland na mém oblíbeném serveru, kde mají namakaný hardware, tak mi to nikdy (kromě explozí) nespadne pod 50 fps a to mám pár let starý komp. V singleplayeru je ta hra úplně v pohodě a běží plynule, takže problém nevidím v hře jako takové, ale v těch gamemódech, které jsou neskutečně náročné. Navíc jsou to obrovské mapy na kterých hraješ, není to jak ty maličké v BF, COD, RO2 apod. Prostě já osobně nevím jak by měli být schopni dosáhnout stabilních 60fps na takových serverech, s velkým počtem techniky, tolika hráči a obrovskými mapami… a určitě si nemyslím, že se jím to s Armou 3 podaří… vzhledem k dnešnímu hardwaru a všem okolnostem. . prostě to není jednoduchý úkol a osobně si myslím, že BI to taky sere, že se o jejich hrách mluví jako o hrách se špatnou optimalizací v multiplayeru. Určitě to není jedna z těch dobrých "špatných reklam", za které jsou rádi.
Já si tu hru koupil na steamu ještě předtím než vyšla a nelituju toho, protože jsem si užil dost zábavy i přes tu špatnou optimalizaci. Singleplayer jsem hrál snad jen hodinu a hned jsem přešel do Multiplayeru. Upřímně, podle mě by se měli totálně vysrat na singleplayer jako takový (protože jim to zabere dost času vymyslet příběh a další hovadiny okolo toho) a zaměřit se pouze na multiplayer a vylepšit jej k dokonalosti. Já tuhle hru nekupoval kvůli singleplayeru a nikdy jsem tu hru nepovažoval za singleplayerovou hru, ale multiplayerovou. Tak jako DayZ apod.
ak tam nebude lepsia optimalizacia, hlavne v MP, tak sa obavam ze to bude nehratelne
Anciabl: jenže hru jako Armu nemůžeš jen tak postaavit na novym enginu, to je dost složitá hra.
Na jednu stranu nadáváme na optimalizaci, ale kdyby to bylo postavený třeba na Frostbitu tak si myslim že by to crashlo hned při spuštění
Arma mi nikdy nespadla, jen je prostě náročná na výpočty. Hlavní chybou je že to neumí multi-threading, což je škoda no, kdyby to dávalo tak to jede krásně.
Snad se proberou a další díl bude na novým enginu
samozřejmě, vypadá to hezky. . ale arma….
Szepy: Chtěl si napsat že nevidí stromky a trávu a střílí dokonale přez ně
je vám doufám všem jasný že bez toho aniž by hóóódně upravili AI si PVE nezahrajete…. protože AI prej vidí něco jako stromy nebo trávu
odrazy vody… wow, such amazing, much graphics
Tak ten prales bude totálně nehratelnej, stačí pár stromků a FPS jdou pod 40, natož pak celej prales. . pokud teda nějak nezoptimalizujou engine, což pochybuju, když to neudělali od dvojky, ale kdo ví, bylo by to hezký.
Cvrnda: "Nechtěný"
Rád bych si to koupil ale nebudu jim platit za špatnou optimalizaci. Furt se divím že jim to prochází ale kdyby to udělal Ubisoft tak je z toho kauze jak prase