Na konferenci Sony během E3 jsme se poprvé mohli podívat na nové Call of Duty v akci. Kromě ukázky kooperace čtyř hráčů během singleplayerové mise Ramses station, jsme se zároveň dočkali i odhalení multiplayeru, což je dost nezvyklé, jelikož jeho každoroční odhalení bylo vždy ke konci srpna. Po multiplayerovém traileru jsme dostali i pořádný nášup informací.
Hlavní chlouba celé hry více hráčů jsou noví tzv. Specialisté. Jedná se o elitní vojáky s vlastní osobností a odlišnými schopnostmi či zbraněmi. Každá postava má svoji jedinečnou zbraň a schopnost, kterou si mohou po určitém dosažení bodů aktivovat. Specialistů má být celkem devět a před každým zápasem si můžete jednoho z nich vybrat a vrhnout se s ním do válečné vřavy. Zatím známe šest specialistů.
Donnie „Ruin“ Walsh
Bio: Pochází z rodiny s vojenskou tradicí. Je obávaný, rychlý a hlavně nebezpečný.
Zbraň: Gravity Spikes – při doskočení na zem má možnost vyvolat malou, ale smrtící tlakovou vlnu.
Schopnost: Overdrive – na krátkou chvíli zrychlí svůj pohyb.
Zhen „Seraph“ Zhen
Bio: Členka nebezpečného singapurského gangu 54 Immortal. Je známá pro svoji disciplínu a nahánějící hrůzu.
Zbraň: Annihilator – revolver nabitý silně průraznými kulkami.
Schopnost: Combat Focus – na krátký čas zrychlí svůj příděl bodů pro dosažení scorestreaků.
Alessandra „Outrider“ Castillo
Bio: Díky vyrůstání v brazilské favele si osvojila nebezpečné schopnosti, které jí povýšili až do Brazilských speciálních jednotek.
Zbraň: Sparrow – smrtící luk vystřelující výbušné šípy s nastavitelným dostřelem.
Schopnost: Vision Pulse – zaznamenává veškerou aktivitu nepřátel v okolí po krátkou dobu.
Experimental War Robot alias „Reaper“
Bio: Prototyp válečného robota používaný pro speciální operace.
Zbraň: Scythe – jeho ruka se změní na rotační kulomet
Schopnost: Psychosis – napadne nepřátelskou DNI (Direct Neutral Interface) a zmate nepřítele vytvořením tří svých kopií, které poslouží jako návnada.
David „Prophet“ Wilkes
Bio: Svojí první kybernetickou součástku získal v British Engineering Corps. Během pěti let se z něho stala živoucí zbraň.
Zbraň: Tempest – nabíjející elektrická střela s řetězovým účinkem.
Schopnost: Glitch – vrátí se zpět na svoji pozici kde stal před několika sekundami.
Tavo „Nomad“ Rojas
Bio: Jediný přeživší elitní Rapid Deployment Force specializující se na boj v džungli.
Zbraň: H.I.V.E – položí past, která po aktivování vypustí roj nano-dronů.
Schopnost: Rejack – obnoví svoje zdraví díky něčí blízké smrti.
Kromě specialistů je další novinkou Gunsmith. S touto funkcí můžete provádět absolutní úpravy vaší zbraně. Nyní máte možnost si na zbraň nandat až celkem 6 přídavků (dříve šli pouze 3). Určitě zaujme i Paintshop, kde si můžete vytvořit svůj emblém a „namíchat“ vlastní kamufláž. Díky 64 vrstvám a 3 stranám mohou hráči vytvářet nespočet různých variant kamufláží. Bohužel je tato funkce dostupná jen pro PC, Xbox One a PS4. Staré konzole se jí nedočkají. Activision však již dřív zmiňoval, že verze hry na staré konzole bude mít osekanější herní obsah.
Představil se nám i nový Movement system. Ten se od Advanced Warfare liší hned v několika bodech. Thrust jumps závisí na „power meter“, který vám udává, jak moc můžete skočit. Pokud je tento metr prázdný, musíte počkat na jeho doplnění, než zase budete moci skákat. Ani tentokrát nebude chybět možnost sklouznutí, podobně jako v Advanced Warfare. Nedočkáme se ale plavmého skoku, který byl v obou dílech Black Ops. O tom, že wallrunning se ve hře objeví, víme už od prvního traileru.
Tvůrci se dušují, že nevykrádají Titanfall a že se inspirovali jinde. Při skoku na zeď se na ní nejdříve musíte zaháknout a teprve poté se rozběhnout. Běhání po zdi je však omezeno a nelze běhat do nekonečna, zatímco klasické běhání po zemi je nyní neomezené.
Na mapách, kde se vyskytuje voda, může dojít i k podvodním bojům. Pod vodou nedochází k žádné penalizaci a vaše výzbroj funguje stejně jako na suchu. Pod vodou nelze zůstat dlouho, po nějakém čase se postava začne dusit a je nutné se nadechnout.
Jako poslední zde představuji mapy. Víme zatím jen o čtyřech, ale to určitě není finální číslo. Combine je zasazeno do egyptského zařízení s úzkými chodbami a otevřeným prostředkem mapy. Stronghold je high-tech vybavená chata ve Švýcarsku s asymetrickým designem. Hunted zase vezme útokem hory s vodopádem v Etiopii sázející na boje pod vodou. Poslední zmíněná mapa je zase Evac, kde bojuje na opuštěné střeše v Singapuru v zatopené zóně.
Jak je vidět, Treyarch nelenili a rozhodli se nám přinést něco nového. Nyní je jen otázka, zda se toto hráčům bude líbit. Nadšení však mohou být PlayStation hráči: Activision a Sony se dohodli na spolupráci, PlayStation tak dostane DLC s měsíčním předstihem nebo dřívější přístup do multiplayerové bety, která bude probíhat ke konci prázdnin. Dříve tuhle časovou exkluzivitu měl konkurenční Xbox.
Ona je i malinká šance, ale vážně malinká, takže to neberte jako nějakou tutovku, že bychom se od Sledgehammer Games mohli dočkat zase jednou 2. světové války. Spoluzakladatel SG se právě o tom zmínil v jednom rozhovoru. Že by se mu nové CoD z 2. světové líbila na nových konzolích. [ odkaz ]
Perky bych neodsuzoval, ale tak do BO2. A pět zbraní je sice fajn, ale kde by je ta postava nosila? COD 1 a 2 jsme hodně hráli s kamarády po LAN, ale řekl bych, že nejlepší jak z pohledu příběhu tak multiplayerové zábavy mi vychází komplet MW a na špici je BO1.
Kde je doba CoD1, CoD2 kdy člověk měl “pět“ zbraní a žadne zasrané perky…
Riley: Přesně tak, tři zúčastněná studia přímo vybízí k tomu, aby tu hru mohli zasadit do různých období. Když si vezmu, že letos to bude vzdálená temná budoucnost, za rok Ghosts 2´budoucnost? a za dva roky Advanced Warfare 2 zase budoucnost tak to nevidím moc dobře…
Musím souhlasit s tím, že opakovat jednu dobu dvakrát za sebou je pitomost. Call of Duty má nyní tři vývojářský studia. Proč se nemůžou studia střídat na dobách a každý hráč by si pak vybral dle chuti? Např. SG by měli budoucnost, IW přítomnost a Treyarch zase minulost.
Jenže tyhle hry co jsi napsal jsou už od začátku scifi. Kdežto Duty začínalo od 2. sv, přes současnost. Neříkám že scifi nemůžou zkusit, to ne, ale podruhé za sebou?
Je zajímavý, že ostatní hry z budoucnosti jsou v pohodě (Crysis, Mass Effect, Doom, Halo…) , ale když udělá hru z budoucnosti Call of Duty, tak je to špatný a hned se to musí hatit Jako pěkný, že původní díly byly v minulosti, ale to nic moc neznamená Nevidím, že by se hra jmenoval Call of Only WW2
No a příští rok už budeme bojovat jen se zombíky už i v singleplayeru a přespříští rok na vesmírné stanici a přespřespříští rok s dinosaury na ostrově.
Ale jo ať se děcka zabaví, já si zanadávám a půjdu na jedno.
Nebo dvě.
Boze zase ten unreal styl, tak to zase asi minu
Frezen9: Napsal jsem, že to není Call of Duty co bejvavalo. O tom , že to není Duty, jsem vůbec nepsal. Jen mě štve, že už druhý rok nám cpou opět tu stejnou přeplácanou budoucnost.
Jojo, bitky ve vesmíru nebo na jinejch planetách, to by se mi v CoD líbilo, gameplay to má pro to jako dělanej. Prej tohle už není Call of Duty… A co je to, EuroTruck Simulator?
"Tavo "Nomad" Rojas
Jediný přeživší elitní Rapid Deployment Force specializující se na boj v džungli. "
Proc mi to pripomina Nomada z Crysis 1?
IIumpu: máš pravdu, CoD skončilo dílem BO2. Pomůže jenom restart, protože kam tahle série míří, to je hrůza…
Já jsem fanda CoD, hrál jsem všechny díly na Ps2, potom na Ps3 (tam můj vůbec první multiplayer kterej jsem hrál byl právě CoD4) . Pak přišli Ghosti a ty už mě nabavili.
Na konzolích je tohle pro hráče, které nazýváme "mezizmrdy". Jsou to lidi, kteří na PC s klávesnicí dostávají na prdel a s gamepadem na konzoli také. Tak koupí Xim a jdou s klávesnicí na konzoli kde i velmi podprůměrný PC hráč dá s klávesnicí stejný a lepší výsledek než průměrný hráč s gamepadem. Sony a MS ani vývojáři to neřeší a už ani nemohou řešit. Možná tak white listem povoleného příslušenství podle VID. Sice výrobce za VID každý rok platí feečka USB organizaci, aby mohl zařízení s USB prodávat, ale pro výrobce těch bazmeků by stejně nebyl problém někde "bokem" zveřejnit upravený firmware kde ten šunt bude mít VID a PID třeba jako DualShock 4 a hraje se s myší vesele dál… Hrál jsem na konzoli právě proto, že rozhodovali schopnosti, protože všichni měli stejné vybavení, a ne to jaká makra se dají naprogramovat na klávesnici a myši
zandovak: hráli jsme s kamarádem dva roky BO2, protože Ghosts nás nijak neoslovilo a čekali na AW… a teď to vypadá, že BO2 byl poslední díl kde byl multiplayer hratelný. Je to škoda, protože není současná hra kterou by šly původní díly nahradit. Není kam přejít a tak to vypadá na konec jedné éry…