Studio Guerrilla Games na letošní E3 ohromilo hráče svým novým projektem, hrou Horizon: Zero Dawn. Popravdě se nemohu dočkat, až si hru sám zahraju. Vžijeme se v ní do lovkyně jednoho kmene, která v otevřeném světě odhaluje tajemství staré civilizace a snaží se získat technologie, které ji pomohou v boji proti mechanickým nepřátelům připomínajícím dinosaury.
Po grafické stránce se o hru neobávám, otázkou je ale samotná hratelnost a příběhová část. Tyto dvě věci tvůrcům Killzone moc nejdou. Horizon: Zero Dawn bude mít navíc RPG systém. Co mě ale zaujalo je skutečnost, že ve hře nebude žádný tutoriál, který by nás naučil s nepřítelem bojovat. Na vše si budeme muset přijít sami.
„Nechceme hru, která vám řekne jak lovit roboty, nebo co od nich můžete očekávat. V Horizon: Zero Dawn budete muset vše prozkoumat a zjistit si všechno sami metodou pokus a omyl,“ překvapil art director Jan-Bart van Beek v rozhovoru pro Videogamer.
V Guerrilla Games jdou ale mnohem dál. Sami si budeme muset přijít i na to, jak jednotlivé typy nepřátel fungují, co od nich můžeme očekávat a hlavně jak je můžeme překvapit. Na první pohled se může zdát, že někteří jsou bezbranní, ale v dálce na ně dohlíží mnohem větší a nebezpečnější robotická potvora, které se nebude líbit, když se přiblížíme ke stádu.
„Budete tak trochu David Attenborough. Budete sedět v křoví a studovat tyto tvory, abyste je poznali a zjistili jejich silné a slabé stránky“, dodává vývojář.
Pokud se ptáte, kde se na planetě vzali mechaničtí dinosaurové, tak na to si budeme muset počkat. Jan-Bart van Beek tvrdí, že je to jedna z důležitých věcí, o které nebudou v žádném rozhovoru mluvit. Zjistíme to až v moment, kdy si hru pustíme na své konzoli.
A co již zmíněný RPG systém? V průběhu hraní budeme získávat zkušenostní body, které nám odemknou nové možnosti. Ty nám dají větší šanci, abychom porazili některé z větších nepřátel.
„Máme dovedností strom. Existují dva základní systémy pro vývoj postavy. Především získáváte zkušeností body, které vám odemknou nové možnosti; jednou z těchto výhod je zpomalení času, abyste mohli přesně vystřelit a zasáhnout šípem nechráněné místo nepřítele. Bez zpomalení času je to velmi těžké. V demu jsme tuhle možnost ukázali, postava byla na úrovni 12.“
„Potom máme v podstatě sekundární způsob vylepšování postavy, a to přes crafting a nalézání různých věcí. Když se vydáte do přírody a porazíte větší a silnější roboty, tak získáte lepší pancíř, lepší zbraně a pomalu, ale jistě budete dále vylepšovat svou postavu.“
Horizon: Zero Dawn vyjde v roce 2016 exkluzivně pro konzole PlayStation 4. Podle dnešních informací využívá titul modifikovanou verzi enginu z Killzone: Shadow Fall a poběží v rozlišení 1080p při 30 snímcích za sekundu.
Pokud se o hře chcete dozvědět více informací, určitě si přečtěte naše předešlé novinky a dneska od 18:00 se dívejte na stream, kde nám vývojáři o hře řeknou více informací, snad ukážou něco nového.
Miky: Ahaa, tak alspoň, že je nový info diky
to rawneox: Hledat nemusíš, nic nového neukázali. Ukazovali jen ten trailer s gameplay záběry, který je zde [ odkaz ]
mno je to tak originalni napad az je to neodolatelny na pul dinomech tohle uz asi bude povinnost. A to ze nas to nechaj naucit bez tutorialu a doprovodu za rucku taky dobra vec to kdyz po x hodinach zjistis nahodou dalsi um svoji zabijacky bude urcite supr . + k tomu uncharted me zase ujistilo ze mam PS4 vychvalovat a vynaset az do oblacku … PS je nejlepsi to tbno: taky sem si to z prva rikal ale ted uz jen chci chci chci
Lidi najdu to video někde? na twitchi jsem ten gameplay nenašel archivovanej. .
Strasne ma serie ze to nevychadza na PC boha. .
Tak zpráva velmi příznivá. Budeme si na to muset přijít sami, kde mají slabá místa. Žádný tahání za ručičku, jen tak dál. Snad bude hratelnost i story taky na vysoké urovni.
Tahle hra mě opravdu překvapila. Určitě do ní půjdu.
Jo moje chyba tak to bylo myslím 3, 5 z 5, jak budu u PC budu se muset podívat jak to bylo
AsuraCzech: Pro hry je 5GB ne 8, ty 3 bere system.
…keď to oznámili, tak pravdu povediac, vďaka robotickým dinosaurom som na to zrovna pozitívny názor nemal, to vo mne vždy evokuje nejakú japonskú podivnosť. Ale po pozretí E3 dema, to už začalo byť niečo iné a potešilo ma, že podľa človeka, ktorý absolvoval rozhovor majú aj celkom ošetrené zasadenie tých strojov do toho sveta. Tiež veľa ľuďom prišla divná likvidácia robotov lukom – takže to tiež je vysvetlené cez získavanie rôznych látok aj z tých strojov a vďaka ich použitiu je možné tieto likvidovať…ono obyčajným šípom by to bolo značne zvláštne . Takže zatiaľ som to prehodnotil na celkom očakávaný projekt z môjho pohľadu.
Tak Guerrilla Games umí, Killzone je kvalitní a zábavná série. A po grafické stránce taky, protože když si uvědomím že KZ: SF využívá jen 4gb z 8gb ram PS4 a i tak vypadá hodně dobře. Já osobně jim věřím
Jakž tu bylo řečeno, tahle hra (a i Uncharted samozřejmě) mě donutily zvážit nákup konzole – konkrétně PS4. Teda jen co budou peníze Doufám, že hra se povede a nepotká ji nějaký hloupý downgrade nebo vývojáři něco neodfláknou. Radši si počkat, než litovat.
to Veenaa: tady by mě to zajímalo. možná je tím, že hra pak někdy dostane grafický downgrade a co se týče hratelnosti, ukazují to většinou lidi, co to umí, proto to vypadá tak super, než když se pak člověk s tím chudák pachtí sám Například u stříleček – hlavně těch taktických to tak je. Tým spolupracuje, hru zná a jde jim to jak po másle, kdežto v reálu pak člověk hraje s lidma, co to kazí, ostatním nadávají a ten zážitek pak nemusí být takový. Další možností je, že vývojáři, třeba z časového presu, něco odfláknou a hra pak už není taková, jako jsme čekali.
Výbornej krok !
Přijde mi, že exkluzivity sony jsou všechny hrozně hezké i zábavné, ale chybí jim takové to kouzlo (čest výjimkám jako Uncharted nebo TLOF) , kdy na hru budete vzpomínat po letech, že to byl opravdu trhák. Nechci tím dopředu shazovat Horizon a už vůbec obhajovat exkluzivity XBoxu (u toho je to většinou bída) , ale jen by mě zajímalo, čím to je, že hry vypadají lepší (nejen po grafické stránce) , než ve skutečnosti jsou.
Game of the year