Aktualizace: Postupně se dozvíme detaily. Dle japonského magazínu Nikkei stál vývoj Metal Gear Solid V: The Phantom Pain přes 80 milionů dolarů. Celé to přitom financovalo Konami, které se obává, že se jim investice nevrátí.
Původní zpráva
Ze zrušení Silent Hills se někteří jedinci ještě pořádně nestihli vzpamatovat, přitom jsme se o něm dozvěděli již koncem dubna letošního roku. Stále ovšem neznáme přesné detaily rozchodu mezi japonským designérem Hideo Kojimou a společností Konami. Právě tento rozchod vyústil ve zrušení zajímavého hororového projektu, do něhož byl zapojen i filmový režisér Guillermo del Toro.
Jak se říká, za vším hledej peníze. To samé podle všeho platí i v případě ochodu Kojimi z Konami. S informací přišel pořad The Codec, který se měl detaily dozvědět od autorky hudby k sérii Metal Gear Solid. Rika Muranaka měla pořadu říct, že Konami vadilo, že Kojima chtěl vždy pevně stanovenou mzdu, nikoliv podíl s prodeje konkrétní hry. Tím japonský designér dostal domluvené peníze i v případě, že se hra špatně prodávala. Riziko tak nesla samotná vydavatelská společnost, nikoliv studio Kojima Productions.
Druhým faktorem byla skutečnost, že Kojima se neohlížel na rozpočet pro projekty. Nebyl pro něj problém prodloužit vývoj hry, aby se dosáhlo požadované kvality. Ani s tím nebyli lidé ve vedení Konami spokojeni. Trpělivost Konami měla dojít po zdlouhavém vývoji Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Ne že by Konami nebylo spokojeno se samotným stavem hry, spíše už nechtěli investovat další peníze do změn, které chtěl Kojima, aby titul byl ještě lepší.
Snad tyhle rozbroje nebudou mít vliv na konečnou kvalitu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Ten se na pultech obchodů objeví 1. září pro konzole a krátce poté v digitální podobě pro PC.
Nový Silent Hills sice od Kojimi a del Tora nevznikne, ale za to tahle dvojice připravuje něco jiného. Více zde.
on z toho peníze nedostane
ltr33: takže proto bodneš Kojimovi do zad kudlu když na te hře pracoval snažil se aby byla co nejlepší celou ji udělal on a jeho tým ale proto ji nekoupíš dobrý přístup….
80mega je docela málo za hru a zrovna MGS by se dobře prodávalo, má hodně fandů a svoje renomé…ale s jejich přístupem a po vyhození kojimi jsem si zrušil předobjednávku v tomto je podporovat opravdu nebudu
Když jsem četl jiný článek o tom, jak se Konami teď ke svým zaměstnancům chová, tak bych se ani nedivil, kdyby jim odešli všichni.
ALE ALE ALE CO pak to tu mame ? ? ? ? ! ! ! ! tohle sem psal asi tak pred 2 nebo troma mesiacami a nejak semi nechtelo verit co, …. kde pak su tyhle chytrolini tet ? ? ? ?
Investice… nevrátí? To sou hovada. S tim co v posledních dnech-týdnech udělali se jim to asi fakt nevrátí. Kdyby radši drželi hubu a seděli, a cpali prachy, samozřejmě, tak by to bylo všechno fajn.
Stejně to bude pecka! !
to headshooter: Už mi pomalu, ale jistě hraješ na nervy. Než něco napíšeš, tak si nejprve vše zjisti. Kojima by se pod to rád podepsal, ale Konami s ním rozvázalo spolupráci. Navíc hra už je dá se říci hotova a jen se ladí.
To si delaj srandu 80 milionou a vyde to na ps3 a xbox 360 to musi byt srot a nie nextgen. Este sa stym chvalia skor to bude blbost ked kojima odisiel a nechcel sa podto podepsat
Phenomen ty ses mi ale odbornik Tehle Japonec je jeden z nej panu mezi vyvojarema a MGS se da povazovat za mistrovske dilo.
Myslím si, že se Kojima se svojí reputací na indie scéně neztratí. Založí si své menší studio, prachy bude mít z Kickstarteru (podobně jako Shemnue 3) a nadále bude tvořit libové hry.
Žádná škoda metal gear nuda je jen potvrzením že tento Japonec je ve hrách 100 let za opicí
Neříkám že Konami je mega bohatá ale ani neříkám že chudá. A když chce tvůrce čas a pevně stanovenou částku za svou práci, tak v tom nevidím nic špatného. Chceš upéct originální dort? Dej mi tolik. Chceš instant kaši, jdi jinam. A u tvorby her je to o to těžší, že ke konci se prostě musí třeba přihodit ještě něco na víc. Kvalita je vždy lepší a dělá vždy lepší jméno, než kvantita. Z hovna zázrak nevznikne. Ale chápu jestli na tom Konami nebylo už finančně dobře, tak se nedá zase už moc dělat. Není příliv, není odliv.
Ne že by Konami nebylo spokojeno se samotným stavem hry, spíše už nechtěli investovat další peníze do změn, které chtěl Kojima, aby titul byl ještě lepší. – Tak toho se bojím nejvíc, že hra nebude fakt dobrá, když ho vyhodili za to, že chtěl aby to bylo kvalitní…
Malasnikov: 60 FPS, to se hned pozná. Hlavně žádné propady a naprostá plynulost.