Dnes se konečně vrací do prodeje nechvalně proslulá PC verze Batman: Arkham Knight. Po několik měsících, během nichž byla hra stažena z prodeje a čekala na důležité patche, je opět k dispozici.
Čekání bylo ale přeci jen dlouhé a i po takové době se někteří hráči cítí podvedení. Mezi ně patří například majitelé krabicových verzí, kteří hru nemohli vrátit přes Steam, majitelé Season Passu nebo prostě kdokoliv, kdo si chtěl nového Batmana zahrát už v červnu. Leckdo přitom v internetových diskuzích požadoval jako náhradu Season Pass zdarma. Toho se samozřejmě nedočkáme, ale lidé z Warner Bros a Rocksteady přeci jen přišli s menším odškodným.
Každý, kdo PC verzi Arkham Knight stále vlastní nebo kdo si ho koupí do 16. listopadu, získá zdarma všechny předešlé díly série. Jde o Batman: Arkham Asylum GOTY, Batman: Arkham City GOTY, Batman: Arkham Origins a Batman: Arkham Origins Blackgate. Zodpovědní lidé se prý ve spolupráci s Valve snaží, aby hráči hry dostali co nejdříve. K jejich rozdání by snad mělo dojít nejpozději na konci listopadu.
V záplavě DLC balíčků, které hru čeká, je i bezplatný Community Challenge Pack. Ten bude k dispozici na všech platformách, na PC ale bude k dispozici o týden dříve.
Poslední odměna jistě potěší hráče Team Fortress 2. Studio Valve dnes spustilo soutěž pro tvůrce kosmetických předmětů do hry a majitelé Arkham Knight nebo ti, kteří si ho koupí do 16. listopadu, kdy končí i soutěž, dostanou vítězné předměty, které přirozeně budou s motivy Batmana, zdarma.
Leckdo by samozřejmě mohl namítnout, že hry, které řada příznivců série už pravděpodobně vlastní, dřívější přístup k bezplatnému DLC a kosmetické předměty do úplně jiné hry jsou slabé odškodné. Ale jak se říká, lepší než nic.
Nutno říct, že na Steamu stojí Arkham Knight 45,99€, takže k žádnému zlevnění samotné hry nedošlo. Season Pass vás vyjde na 39,99€, k dispozici jsou i jednotlivé DLC.
A pokud jde o velikost dnešního patche, který má hru definitivně uvést do provozuschopného stavu, připravte se, že budete stahovat 2,4 GB. Což není tak hrozné.
to: shifty205
Ve směs je to jedno. Pokud je třeba tak grafika si vezme paměť z RAM. Pokud máš Desítky tak RAM a VRAM se virtualizuje na jednu celou paměť. 7 a 8čky to dělají taky ale mají omezený přístup a méně RAM mohou použít pro VRAM. Pro to je na Desítkách někdy menší inputlag.
shifty205: to bych se musel podívat… Teď si nejsem jistej… Mám víc her, co mi běží přes 3, 5 GB (GTA V např. ) – i když Batman je docela rozes*anej
Ondrej: A není to Vram? Když má 970 jen těch 3. 5 a tuším že si to vezme tak 3. 8.
Je to RAMkou… Batman mi žere přes 4 GB RAMky (z 8 GB) , takže si asi koupím ke svátku novou RAM
Mr. Lolendo, Temgotin – děkuji za potvrzení mých myšlenek… Bohužel oprava těchto problému je moc velký zásah do kódu, takže to nakonec takhle zůstane asi napořád…
Ale snad brzy získáme předchozí Batmany a budeme moci hrát ty předchozí… Já dohrál všechny – minimálně 4x, ale aspoň je budu mít legálně…
jo tak stejnej problém asi řešej týpci od adobe s photoshopem, kterej se 15 let potýká s problémem jak uvolnit naplněnej buffer. .
To: Ondrej_V
To je tím že hra neumí pracovat s pamětí VRAM/RAM. Však jestli to je doprcané tak po zahlcení paměti se začne používat swap a tím se to začne sekat samozřejmě. S SSD si pomůžeš ale životnost toho disku se začne hodně rychle zkracovat.
To: Ondrej_V
Mno vidíš mě smajlíci ve Firefoxu a Modern Internet Exploreru nejedou.
Temgotin: Skoda ze tu neni smajlik klepajici si na celo
To je možné… Mám klasický pevný disk (nejsem zastánce SSD) … Možná to bude tím… Ď
Ondrej_V: Nebude to Denuvem? Možná ti to kvůli němu disk přestává zvládat.
Stávám se vám, že se hra začne sekat po takové hodině nebo dvou (hodně sekat) ? Vůbec netuším, čím to je
Tak PC verziu daki robiť konzolovej firme – robilo na nej 12. ľudí a tak to to potom pri vydaní aj dopadlo. Opravovať tak rozbitú hru je určite dosť zložité. Aby bol ten port poriadny, to by museli začať úplne od základov a na to im WB prachy už nedá.
A to nefunguje obráceně? Udělat PC verzi a potom port na konzole?
behavioralista: z části máš pravdu – nesral bych na konzole, ale během vývoje bych část studia nechal dělat na PC verzi a další část na konzolové verzi… Kolikrát od tvůrců chodí zprávy jak hru dělají zvlášť pro každou platformu a o půl roku později se net hemží novinkami, že hru úspěšně portovali na PC… V tomhle případě mi může někdo oponovat, že tahle procedura vývoje se jim akorát prodraží, ale Who cares? … Prachů mají dost tak ať nepláčou.
Nevíte někdo jestli když koupim krabicovku tak taky dostanu předešlé díly nebo to musím koupit přes steam?