V březnu roku 2011 vyšla mohutně propagovaná first-person střílečka Homefront, která hráče lákala do Spojených států, které ovládá Severní Korea. V zásadě ale hra nenabídla nic nového, příběh byl sice zajímavý a atmosféra okupované země mrazivá, ale v zásadě nešlo o nic nového a navíc kampaň byla krátká, grafické zpracování slabší a hráči se potýkali s přehršelem technických bugů. O rok později jsme se dozvěděli o pokračování, které připravoval Crytek ve spolupráci s THQ. Vydavatelská společnost THQ ale záhy zkrachovala a práva na značku koupil Crytek. Určitým způsobem za to mohl právě Homefront, sice prodal přes milion kusů, ale negativní recenze měly za následek propad akcií THQ o 20 procent během 24 hodin od vydání hry.
Německá firma, která přivedla na svět první Far Cry a sci-fi střílečku Crysis, se ale dostala poté do finančních problémů a vývoj pokračování byl zastaven. V tom se do celé situace vložil Deep Silver, který odkoupil práva na značku Homefront a založil studio Dambuster kam se přesunula velká část vývojářů z anglického Cryteku, včetně hlavního producenta. V tento den se tvůrci rozhodli, že z Homefront: The Revolution chtějí mít něco víc a sami si řekli, že původní Homefronbt je mrtvý, ať žije nový Homefront.
Předně, zapomeňte na to, že v roce 2011 vyšel nějaký Homefront. Tenhle díl totiž s tím předchozím nemá nic společného. Vývojáři vzali akorát koncept okupovaných Spojených států a udělali si z toho vlastní hru. A to je podle mého názoru dobře, jen tak se může Homefront: The Revolution odlišit od konkurence v podobě Call of Duty, Battlefield nebo Medal of Honor.
O aktuální situaci promluvil CJ Kershner ze studia Dambuster: „Máme nový tým, nového vydavatele, nový styl hry, nový příběh. Podívali jsme se na původní díl a vzali jsme si z něho původní jádro konceptu – okupované Spojené státy, které ovládá Severní Korea, a rozšířili jsme to o naše nápady. Chceme vytvořit vlastní, jedinečný Homefront, takže všechno, na co si vzpomenete z původního Homefrontu, zapomeňte. Homefront: The Revolution není pokračování příběhu, je to odlišná hra. To je důvod, proč se hra nejmenuje Homefront 2.“
A co vývojáři udělají jinak? Homefront: The Revolution nebude lineární střílečka, ale akce z pohledu první osoby odehrávající se v otevřeném světě. Konkrétně jde o Philadelphii, která je rozdělena do jednotlivých zón, což je podle slov Kershnera jedna z věcí, která odlišuje Homefront: The Revolution od ostatních open-world titulů.
„Červené zóny jsou více zaměřené na partyzánský boj. Ve žlutých zónách zase uvidíte civilisty žijící v okupaci. Zde nemůžete chodit po ulici jen tak se zbraní v ruce, budete si muset dávat pozor, abyste nevzbudili zájem policie, jste totiž členem odboje a ty nemá zákon v lásce. Zelené zóny jsou potom sídlem severokorejské správy. V této čtvrti můžete vidět dominanty Philadelphie, včetně Independence Hall, a také spoustu vojáků. Jde o zónu, která je velmi střežena. Právě zde budou probíhat největší boje a výrazná část příběhových misí,“ vysvětluje Kershner v rozhovoru pro MCVuk. Pochopitelně nebudou chybět ani vedlejší úkoly, kterých bude po celém světě hromada a bude jenom na vás, které budete plnit a jakou zónu osvobodíte jako první.
Závěrem interview senior designér prozradil, že v Homefront: The Revolution samozřejmě nebude chybět kooperace pro čtyři hráče. Spojíte se se svými přáteli a společně se pokusíte dostat pod kontrolu město. „Můžete si přizpůsobit postavu a potom vyrazit do partyzánské války, ať už sami nebo se svými přáteli.“ Zajímavě zní také možnost začít hrát kooperaci a poté přepnout do singleplayeru a pokračovat v příběhu bez dalších hráčů.
Zatím není známo, zda Homefront: The Revolution zahrne i klasický multiplayer.
Homefront: The Revolution by měl vyjít na jaře 2016 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v našem obchodě Xzone.cz.
ukázka vypadá lákavě, snad to nakonec nezmrví ukrutná AI postav ve hře a příběh dokáže strhnout a nebude to další Call Of dudy s inovací
Cim vic konkurence na poli FPS neni na skodu, ba naopak.
Mohlo by to být fajn, uvidíme jak to nakonec dopadne.
Ano, srovnání s Dying Light je namístě. Ale, že by to byla nepovedená hra to musím oponovat. Nicméně ale vypadá to jako povedený titul tak snad….
Po prvním Homefrontu rád zapomenu, takže mi to nijak nevadí. Sice se hra hodně inspiruje u Far Cry a Dying Light, ale zase – proč měnit něco, co tak dobře funguje
tak pevz homefront bol tak dlhy, az som si nestihol na neho zvyknut, cize zabudnut sa da rychlo i ked uplne zly nebol, ale toto vyzera nadejne no
Já osobně bych radši chtěl zkutečné pokračování Crysis 1 a WarHead.
Velke ambice, velky pad…. ne ne, doufam, ze se pletu.
Škoda, že o to Crytek takhle blbě přišel… Snad jim to mohlo vydělat peníze na čtvrté Crysis… Ten CryEngine na tom vypadá vážně božsky. Jinak první Homefront nebyl špatnou hrou… Hlavně se nám nebálo dát takové ty necenzurované ukázky pravé války… Podobně jako Spec Ops: The Line a taky na to doplatilo…
Vypadá to dobře ale hra nejspíše bude příšerný casual.
Bude to FPS, viz gameplay [ odkaz ]
pro me docela prekvapko ze to bude i z pohledu prvni osoby. . celou tu dobu sem mel za to ze tam bude jen ze treti teda kazde video to tak reprezentuje. Pro me dalsi plus k dobru nebo strilecky se mi tak hrajou lepe. .
Myslím, že nebude moc těžké zapomenout na ten první Homefront…
tak zatím to zní dobře, uvidíme jaký bude výsledek, původní Homefront nebyl špatný, ale nebyl dotažen do konce
No zatím mi to připomíná nejvíce Dying Light a to prakticky vším od vizuálu až po mechaniky a to nebyla zrovna povedená hra.