Francouzské studio Dontnod dokončilo epizodickou adventuru Life is Strange a našlo si dostatek času, aby nám po půl roce vývojáři prozradili nové informace z jejich připravovaného projektu. Ten se jmenuje Vampyr a dle všeho půjde o skutečně zajímavé a temné dobrodružství zasazené do 20. století v Londýně, kde vypukla španělská chřipka. Ulice jsou plné této smrtící nemoci, násilí a pochopitelně všudypřítomného strachu. To se nejvíce zamlouvá nejnepolapitelnějším predátorům všech dob: upírům. Ty v temných uličkách loví své nebohé oběti.
Philippe Moreau, šéf vývoje Vampyr, se rozhodl napsat na PlayStation Blogu článek, který nám jejich novou hru více přiblíží. Předně připomněl, že půjde o akční RPG s pevným, viscerálním bojem, průzkumem a vyšetřováním. Budete muset hledat stopy a mluvit s mnoha lidmi, které potkáte v ulicích Londýna. K dispozici budete mít speciální upírské schopnosti, stejně tak autentické zbraně, včetně pily (hlavní hrdina je chirurg, tak si s touto zbraní jistě poradí). Proti vám budou stát mytické bytosti i nepřátelé z řad obyčejných lidí.
V předchozím odstavci jsme nakousli hlavního hrdinu, sluší se tak pokračovat detaily o něm. Vžijeme se do uznávaného vojenského chirurga Jonathana E. Reida, který je zároveň vědcem a specializuje se na krev. Během války pomáhal s novou transfuzní technikou a je docela skeptický ke všem těm nadpřirozeným věcem. Je tak trochu paradox, že právě on byl nakažen. Při návratu do rodného Londýna z frontové linie je tak pro něj obtížné se vyrovnat se svým novým já. Jde o racionálního člověka, který se chce s upírstvím vyrovnat a chce ho pochopit.
I přes svůj záměr touží po krvi. Právě na hráčích bude, jakou oběť si vyberou k nakrmení. S obětí se budeme muset seznámit a nalákat ji do předem připravené pasti, kde ji beze svědků zakousneme. Nejlepší na to bude temná ulička zahalena do všudypřítomného smogu. Aby k tomu došlo, budeme muset potenciální oběť našeho upírského chtíče pečlivě sledovat, případně s ní navázat vztah a poté změnit její každodenní návyky a nalákat ji do temné uličky, kde začne hostina. Při výběru oběti máme být opatrní, když někoho zakousneme, tak postava bude navždy pryč a její smrt bude mít dopad na herní svět, který nás obklopuje. Navíc smrt bude mít vliv i na příběh, buď okamžitě, nebo v dlouhodobém horizontu. Je tak jisté, že budeme moci zakousnout a vysát důležitou osobu, která hraje v příběhu ústřední roli.
Při lovu musíte myslet a hlavně si stále opakovat, že „jste to, co jíte“. Raid se oproti ostatním upírům liší, je to spíše lidský upír, nezapomněl, odkud přišel.
Krmení nejen že uhasí žízeň po krvi, ale rovněž odemkne nové upírské schopnosti, které se budou hodit v pozdějších fázích hry, kdy dojde na dynamické souboje v reálném čase, které jsou směsicí útoků na blízko, střelby a nadpřirozených upírských schopností. Čelit budeme mnoha typům nepřátel: upírským lovcům, kteří přijeli do Londýna pochytat všechny upíry za pomoci svých zbraní a pastí, stejně tak jiným nebezpečným upírům a dalším tvorům.
Jednoduché to v žádném případě nebude, zdraví a energie pro nadpřirozené schopnosti je jedno a totéž. Když v boji použijete nějaké schopnosti, tak musíte obětovat část své vlastní krve. Vhodné bude strategicky vše promyslet a hlavně najít způsob jak se během boje nakrmit.
„Zabíjení nevinných lidí je bohužel cena za nesmrtelnost. Krom toho v očích upírá, je těžké definovat nevinného. Jisté je, že budete muset zabíjet lidi, ale kdo to bude, to je na vás. V rozhodnutí vám pomohou shromážděné informace, situace, které uvidíte, a vztahy,“ nechal se slyšet Philippe Moreau.
Pokud vás zajímá, proč si tvůrci vybrali Londýn roku 1918, tak chtěli vyprávět nefalšovaný gotický příběh o upírech, kteří jsou na míle vzdálení od těch neviňátek, které vidíte v seriálech a filmech.
„Anglie se zotavuje z následků světové války a španělská chřipka si razí svou cestu přes klikaté uličky Londýna. V ulicích se hojně zabijí a trestných činností je nespočet, ale Anglie prochází také mnohými společnými a politickými změnami. Zkoumali jsme historii a úřadům v Londýně se sotva podařilo zvládnout epidemii, protože se zrovna metropole zotavovala z války.“
Z dřívějška víme, že by ve hře měl mít propracovaný systém craftingu. Od čerstvých mrtvol a při prozkoumávání herního světa budeme získávat věci, kterými si vylepšíme boj nablízko, stejně tak různé zbraně a vyrobíme si speciální střelivo.
Vampyr dorazí v roce 2017 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Tak ambiciózně zní kdejaký titul, jen to provedení vždy nestojí za to.
Zní to hodně zajímavě a celkem i ambiciózně. Teď ještě doufat že to dopadne co nejlépe.
jsem zvědavý a natěšený tak hlavně at vše dobře dopadne
Upíři? Tvůrci Life is Strange? Unreal 4 engine? Valte to do mě!
Nápad a hlavně zasazení vypadá zajímavě, uvidíme jak to nakonec dopadne. Námět je pro mě jako dělanej, mám hrozně rád hry s temnou atmosférou a toto mi jde přímo na ruku, tak uvidíme …
Oboje jsou vynikající hry (dobře, hratelnost Remember Me trošku pokulhává, ale základní myšlenka je více než dobrá) , takže tvůrcům věřím.
Remember Me a Life is Strange jsou výborné hry, takže tohle by se mohlo také povést. Držím palce.
Takže takový mix vyšetřovacích her jako je Sherlock Holmes, Murdered: Soul Suspect, nebo Vanishing of Ethan Carter, doktořiny, upířiny, seriálu Dexter a možná krapet příběhu Dr. Jekylla a pana Hyda. Hmm to je ale panečku mix. My máme být vrahem, vyšetřovat co se nám to vlastně stalo, ale zároveň udržovat tu stvůru při životě a to tím, že budeme bumbat lidské protlaky. A je na nás, jestli to bude nebohý krček nějaké cudné ženštiny a nebo jednostranné půjčení 5ti litru kečupu od zlých cápků. No to jsem zvědav, jak to na konec dopadne.
Toto nesmí chybět v mé sbírce komiksů, knih, figurek, DVD, …. Jen to nepodělat
Však ono bude do roku 2017 ohlášeno určitě ještě několik pecek. Ale taky se těším, konečně upíři nebudou jen nagelovaní emaři.
Best Game of the Year 2017 už se těším.
Pěkné a nezvyklé. Stejně jako skvělé Life is Strange. Za mě palec nahoru.
Já se na tuto hru neskutečně těším… už aby byla v mé sbírce! ! ! !
Ako Suminoe: Podivná plovoucí kamera, přehnané a nesmyslné efekty, prapodivné vysávání čehosi létajícího z mrtvol, špatné zvuky, zvláštní animace atd. Například třeba Bayonetta asi definice tohohle děsu. Většina jich je na konzolích a pár se jich dostalo na PC ale na PC se nedělají. Takový ten mix mezi mlátičkou a rpg. Nabíhajíci miliony nepřátel a supekomba. V podstatě herní batman když mu vezmeš všechno zajímavé a zbude ti jen mlácení.
Takhle skvělými novinkami nabitý den jsem dlouho neviděl. Stejně jako u Stories: The Path of Destinies mi nezbývá říct nic jiného, než "To zní a vypadá skvěle! ". Kdyby byl takhle nabitý každý den, to by byla parádička.