Survival onlinovka DayZ je stále ve vývoji. České studio Bohemia Interactive nově na svém blogu prozradilo detaily o budoucích aktualizacích a hlavní producent Brian Hicks se rozepsal o tom, jak jim práce jde od ruky. Nejprve se zaměříme na jednu z podstatných novinek.
Pokud jste si mysleli, že po desítkách až stovek hodin vás v DayZ nemůže nic překvapit, tak brzy budete mít o další problém navíc. Už vás nebudou ohrožovat jen jiní hráči nebo zombíci, ale také různí predátoři. Tvůrci plánují do hry přidat hladová zvířata, která se budou potloukat po lesích a polích Černarusi a čekat na příležitost, aby nejen vás mohli zakousnout. Lovit pochopitelně budou i jiná zvířata.
Zatím můžete počítat se smečkou vlků, která je ukázaná ve videu níže. Lze ale očekávat další zvířata. Napadá mě třeba medvěd, což by mohla být zajímavá výzva.
Hlavní producent Peter Nespešný k tomu dodal, že volně žijící živočiši v Černarusi nabízející další způsob pro získání důležitého jídla pro přežití. V budoucnu tak DayZ bude podporovat lov zvířat. Při tom ale budete muset myslet na to, že zvířata budou mít svůj denní cyklus, budete muset najít jejich území a poté je vystopovat. Můžou se nacházet u vody, pást se na louce nebo odpočívat v lese.
Zvířata budou velmi citlivá, jakmile se jim nebude něco zdát, vezmou do zaječí. Pochopitelně také zvíře bude zanechávat stopy, díky nim budete moci svou kořist vystopovat. Stejný systém potom bude použit i pro přeživší. Ostatní hráče budete moci najít pomocí různých stop, ať už jde o otisky nohou nebo skvrny od krve. Bohemia Interactive nezapomenout ani na stopy od pneumatik vozidel nebo skvrny z úniku provozních kapalin.
Pojďme se přesunout dál. Brian Hicks dále napsal, že mají hotov systém animací pro Base a Editor. Aktuálně se zaměřují na kostry pro infikované (zombíky), postavy hráčů a zvířata. Dále upravují diferenciální animace. Jako další se pustí do podpory rozsáhlejších funkcí, ale teď se soustředí na optimalizaci.
Udělali by nejlíp kdyby řekli . Omlouváme se hráčům co si to koupili, vidíme svoji chybu že jsme vybrali špatný engine a rádi by jsme hru předělali na jiném . Pokud by tohle napsali tak bych pak si klidně počkal . mě nevadí si počkat když by to chtěli prostě předělat. lepší to předělat než to dělat na enginu který stojí za prd.
Všechno to vypadá na papíře tak krásně a krásně se to čte, ale v provozu to většinou stojí za hovno a v případě DayZ se nedá mluvit ani o tom provozu …
Stejně každej bude dělat to co doteď střílet jiný hráče na potkání jako v CoD.
v budoucnu v budoucnu v budoucnu v budoucnu v budoucnuv budoucnu v budoucnu v budoucnu v budoucnu … Sorry nechal jsem se unést. Opět se BI vyznamenala… Poslední patch, který je teď na stable je ještě v horším stavu jak na exp verzi, kde byl "testován"…
Absolutní souhlas s Tom@anem…. sice vycházejí pravidelně status reporty, když ale po měsíci či dvou zapnu…. většinou jsem zklamaný. Ten vývoj je opravdu strašně pomalý…. až to vyjde, pořádně to oslavím. Jen ve mě hlodá maličká skepse, že se možná nedočkám
Beeda2004: tak Cube World neznám, ale tohle by mělo být rychlejší vzhledem k jejich road planu. Ale i tak to možná někdy narvou obsahem, ale optimalizaci nezlepší protože to je daný enginem, kterej je nějakejch 15 let starej. Možná víc. A podle mě čím víc obsahu do toho narvou, tím horší ta optimalizace bude. .
TomN: mozna cube world je pomalejsi jelikoz to delaji dva lidi ve volnym case , tam je aspon vyhoda ze ten funguje i v alfa verzi
Phase: dekuju. Doufam ze mimo hezciho vizualu se to bude i lip hejbat
Tahle hra má snad nejpomalejší vývoj co jsem kdy sledoval. Jestli bude někdy plná verze tak to budou druhý vánoce. Ale optimalizace tam nebude nikdy takže tak. .
Krudanze tu mas [ odkaz ] a tu su dalsie [ odkaz ]
co jsou diferenciální animace?
phase: mas prosim odkaz na ty obrazky s dx11?
BuhOnty jedna vec je citat reporty a druha vec je vidiet progres za dva roky + rok co to nebolo vonku : P inac co sa tyka noveho enginu, videl som teda obrazky s dx11 odrazy na vode, tiene, hmla, dazd nevyzera to zle, ale ani to nevyzera ako hra z roku 2015-2016 hmmmm no uvidime teda
jinak ten obsah tam už dávají více jako dva roky a nefungují jim ani ti zombie tak tady nemluvte něco o vývoji. Škoda že když to přišlo a já si to koupil tak sem to kupovat ani neměl . Vyhozený prachy bohužel.
Tak tak, pokud někdo ještě věří v dokončení tak věří v pohádky. Bohužel taky patřím k těm co si to koupili a věřili že do dvou let to bude funkční Achch jak já byl naivní
Vidím ten vývoj . Tahle hra je už spíše k smíchu .
Jinak by si taky věděl, že tak vývoj funguje. . Nejdřív do hry nacpeš obsah a poté optimalizuješ a ne opačně. .