Uživatel nepřihlášen
Deus Ex: Mankind Divided vychází 23.8.2016
    

Tomb Raider má být i v budoucnu více o hádankách a přežívání

Pondělí 4.1.2016 12:00 - Autor: - Rubrika: Novinky Novinka

Shoduje se kreativní ředitel s fanoušky.

Kreativní ředitel Noah Hughes, který měl na starost vývoj Rise of the Tomb Raider v Crystal Dynamics, si našel čas a pro americký časopis Game Informer porovnal nejnovější díl s restartem série z roku 2013. Ten nám představil mladou a nezkušenou Laru Croft při svém prvním dobrodružství na tajemném ostrově.

Právě na ostrov navážeme. Lara Croft na něm prožila traumatické zážitky, přišla o většinu svých přátel. Pochopitelně ji tak nějaký čas trvalo, než se s tím vyrovnala. V Rise of the Tomb Raider se ale nechtěli minulostí zatěžovat, spíše na příběh Lary navázat. Hrdinka ví, co viděla, i když to nedokáže vysvětlit. Nikdo ji tak nevěří, ale ona ví, že to bylo skutečné.

„Snažili jsme se vytvořit dojem, že události na ostrově se staly břemenem jejího osudu. Ona ví, co se na ostrově stalo, ale nikdo ji to nevěří. Je tak pro ni důležité, aby vše vysvětlila a přišla záhadě na kloub,“ říká Noah Hughes.

Detailněji se nechtěl příběhu věnovat, všem hráčům vzkazuje, ať si Rise of the Tomb Raider zahrají (naše recenze) a pochopí jejich záměr s pokračováním příběhu. Místo záhad se Hughes zaměřil na porovnání s předešlým dílem. Ten restartoval celé dobrodružství Lary Croft.


V Rise of the Tomb Raider chtěli na vše navázat a představit nové prvky. Vytvořili větší herní svět, jenž je zhruba dvakrát až třikrát větší. Hughes tvrdí, že nadšeni jsou hlavně z práce, kterou odvedli na tom, aby svět dával hráčům větší smysl pro objevování a průzkum. Zároveň se jim podařilo udržet pocit hustoty a přidali prvky survivalu, kdy Lara musí lovit s cílem, aby byla silnější.

V původním Tomb Raider z roku 2013 bylo lovení dobrovolné, v Rise of the Tomb Raider představuje ale jeden z důležitých prvků. „Musíte lovit, abyste vylepšovali své schopnosti a vybavení. Zároveň musíte využívat prostředí proti nepřátelům. Dokonce i léčení je závislé na průzkumu prostředí.“

„Nechtěli jsme pokračovat v akčním duchu. Chtěli jsme více hrobek s hádankami. Víme ale, že některé hráče bychom odradili, ti prahnou po akci. Proto jsme pár hrobek zakomponovali do hlavního příběhu, zbývající hrobky jsme dali volitelné. Ale nezapomněli jsme na hádanky, je důležité, aby hráč byl dobře odměněn, když úspěšně pokoří hrobku,“ uzavřel rozhovor Hughes.

S návratem k tradicím značky Tomb Raider souvisí také „luštění“ cizích jazyků. I tato část byla do Rise of the Tomb Raider více zakomponovaná a lze očekávat, že podobný (možná i větší) důraz bude na hrobky/hádanky, záhadná písma a starověké podklady kladen i v budoucnu u dalšího dílu.

Rise of the Tomb Raider vyšlo 10. listopadu 2015 na Xbox One a Xbox 360. PC hráči budou mít možnost se se sibiřským dobrodružstvím Lary Croft seznámit v průběhu ledna 2016, zatímco PS4 hráči musejí čekat do podzimu 2016.

Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal a na Google+ MichalBurianCZ

Tisk
Rise of the Tomb Raider na PC, PS4, Xbox One, Xbox 360Screenshoty ze hry
Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider Screenshot ze hry Rise of the Tomb Raider
Související novinky
 
Nový trailer pro Rise of the Tomb Raider ukazuje nadcházející dodatečné balíčky Blood Ties a Lara's Nightmare

Nový trailer pro Rise of the Tomb Raider ukazuje nadcházející dodatečné balíčky Blood Ties a Lara's Nightmare

Pondělí 22.8.2016 18:17 - Postupně budeme odhalovat tajemství sídla Croftů, ze kterého se musí Lara vystěhovat. A následně ho budeme v DLC Lara's Nightmare bránit. Přečíst celý článek »

3 komentáře|PC, PS4, Xbox One
Několik nových obrázků z připravovaných DLC pro Rise of the Tomb Raider

Několik nových obrázků z připravovaných DLC pro Rise of the Tomb Raider

Středa 17.8.2016 14:35 - Stejně tak tu máme další pohled na skin s klasickou Larou a concept art jejího sídla. Přečíst celý článek »

6 komentářů|PC, PS4, Xbox One
Sestřih gameplay záběrů z PS4 verze Rise of the Tomb Raider

Sestřih gameplay záběrů z PS4 verze Rise of the Tomb Raider

Pátek 29.7.2016 21:19 - Minutové přežívání Lary Croft nejen na Sibiři. Přečíst celý článek »

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář k novince Tomb Raider má být i v budoucnu více o hádankách a přežívání
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Kolousek001   1x   No nevím. V díle z roku 2013 ste akorát na začátku ulovili jelena protože jste museli a pak konec ...

Osobně bych konečně strašně rád hru, kde by o ten survival fakt brutálně šlo, přímo v SP ... Tzn, že by Lara musela jíst a pít. Vždy by třeba běžel v HUDU indikátor a buď by musela lovit, nebo to jídlo někde sehnat. Ale toho se nikdy nedočkáme. Vždycky jsou to jen takový planý řeči a hra vypadá nakonec úplně jinak, to samý s tima hádankama.
Kolousek001kolousek00128103
    4.1.2016 19:00
Kolousek001

No nevím. V díle z roku 2013 ste akorát na začátku ulovili jelena protože jste museli a pak konec ...

Osobně bych konečně strašně rád hru, kde by o ten survival fakt brutálně šlo, přímo v SP ... Tzn, že by Lara musela jíst a pít. Vždy by třeba běžel v HUDU indikátor a buď by musela lovit, nebo to jídlo někde sehnat. Ale toho se nikdy nedočkáme. Vždycky jsou to jen takový planý řeči a hra vypadá nakonec úplně jinak, to samý s tima hádankama.

vertigo   2x   Hádanky a hrobky nic lepšího si ani nemužem přát, tak do budoucna hoši, ten větší duraz vám schvaluju :-) Letošek je dosti bohatej, takže na konci roku TR jako třešnička na dortu :-) i když upřímně, bych klidně, aby to bylo o trošku dřív, nojo no ;-)vertigovertigo8493    4.1.2016 16:20 vertigo

Hádanky a hrobky nic lepšího si ani nemužem přát, tak do budoucna hoši, ten větší duraz vám schvaluju :-) Letošek je dosti bohatej, takže na konci roku TR jako třešnička na dortu :-) i když upřímně, bych klidně, aby to bylo o trošku dřív, nojo no ;-)

Darkzur    Je to dobrá hra jak vizuelně tak i hratelně. Ty mapy jsou naprosto o něčem jiném než v předchozím díle a víc si tu hru užívám. S příchodem Endurance modu zase o kousek lepší hratelnost takže se kluci máte na co těšit:-)Darkzurdarkzur34790    4.1.2016 14:50 Darkzur

Je to dobrá hra jak vizuelně tak i hratelně. Ty mapy jsou naprosto o něčem jiném než v předchozím díle a víc si tu hru užívám. S příchodem Endurance modu zase o kousek lepší hratelnost takže se kluci máte na co těšit:-)

ElementGamer    dopitapetr: Taky vezmu na PS4, PC mi to nejspíš ani nerozjede. A i kdyby jo, není nad to mít ze hry trofeje.ElementGamerelementgamer13999    4.1.2016 14:43 ElementGamer

dopitapetr: Taky vezmu na PS4, PC mi to nejspíš ani nerozjede. A i kdyby jo, není nad to mít ze hry trofeje.

dopitapetr    marolem: To je ale škoda. :-(dopitapetrdopitapetr5480    4.1.2016 14:33 dopitapetr

marolem: To je ale škoda. :-(

marolem    Z hraním už jako hráč končím, už mně tolik nenaplnuje, proto do nové konzole nejdu. Pravda je taková že na xbox 360 si to ještě zahraju s RE 0, a tím uspěšně ukončím hráčskou kariéru. :shock:marolemmarolem14404    4.1.2016 14:19 marolem

Z hraním už jako hráč končím, už mně tolik nenaplnuje, proto do nové konzole nejdu. Pravda je taková že na xbox 360 si to ještě zahraju s RE 0, a tím uspěšně ukončím hráčskou kariéru. :shock:

Miky člen redakce   1x   12 ne, PS4 verze vyjde tak v říjnu/listopadu.Mikymiky3    4.1.2016 13:33 Miky

12 ne, PS4 verze vyjde tak v říjnu/listopadu.

SPARCO1979    Blackhand47XD: To vyjde verze pro PS4 ;-)SPARCO1979sparco197927798    4.1.2016 13:29 SPARCO1979

Blackhand47XD: To vyjde verze pro PS4 ;-)

Blackhand47XD    SPARCO1979: Proč 12 měsíců? :DBlackhand47XDblackhand47xd13675    4.1.2016 13:22 Blackhand47XD

SPARCO1979: Proč 12 měsíců? :D

SPARCO1979   1x   Už jen 12měsíců :shock: Doufám že stihnu dohrát vše co mám rozehrané abych mohl vlítnout do téhle pecky :D
Ano vypadá to na mnohem otevřenější svět než bylo v prvním díle a moc se těším na stealth, protože to je moje krevní skupina :D a zároveň doufám že mě to nezklame...
SPARCO1979sparco197927798
    4.1.2016 13:00
SPARCO1979

Už jen 12měsíců :shock: Doufám že stihnu dohrát vše co mám rozehrané abych mohl vlítnout do téhle pecky :D
Ano vypadá to na mnohem otevřenější svět než bylo v prvním díle a moc se těším na stealth, protože to je moje krevní skupina :D a zároveň doufám že mě to nezklame...

dopitapetr   2x   Netrpělivě čekám na PS4 verzi, ale jinak z gameplay videí je vidět, že prostředí ve hře je o dost víc otevřené než v prvním díle, takže průzkum a objevování si užiju ještě více. :lol:dopitapetrdopitapetr5480    4.1.2016 12:43 dopitapetr

Netrpělivě čekám na PS4 verzi, ale jinak z gameplay videí je vidět, že prostředí ve hře je o dost víc otevřené než v prvním díle, takže průzkum a objevování si užiju ještě více. :lol:

Diskuze na fóru

STEAM -všechno sem (6640 příspěvků), DOOM se seká na jakekoliv nastaveni (12 příspěvků), Trance - Holiday Mix 2016 (309 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (11485 příspěvků), Humble bundle -vše sem (501 příspěvků), Problem při zapnutí PC (21 příspěvků), Hledám hru na pc z bojovém uměním (7 příspěvků), Panorama z her (113 příspěvků), S.T.A.L.K.E.R (192 příspěvků), Anime koutek (485 příspěvků), Overwatch (34 příspěvků)

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Souhrn novinek z Gamescomu 2016

I když se zdálo, že je letošní Gamescom skromnější než v minulých letech, přesto jsme se dočkali řady zajímavých oznámení a novinek.

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
No Man's Sky - největší, ale ne nejlepší

Černý Petr letní okurkové sezóny No Man's Sky ukazuje, v čem exceluje, ale také v čem prohrává. Tenhle vesmír není pro každého.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
F1 2016 – šampionem F1 po sedmé

Už po sedmé vyšel nový ročník F1 šampionátu v herní podobě. Jak si F1 od Codemasters povede tentokrát?

 
Přečíst celý článek»Autor: scobra - Platforma: PC a konzole
 
 
Phantaruk – dobrodružství plné hrůz

Nadchlo nás dílo nezávislého polského studia podobně jako tvorba jeho výraznějších kolegů?

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC
 
 
Gamescom 2016 - vše důležité na jednom místě

Přehled a časy tiskových konferencí a důležitých streamů, očekávaná oznámení nebo novinky. Na co se letos můžeme těšit?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole

© 2010-2016 Xzone s.r.o