Uživatel nepřihlášen
Deus Ex: Mankind Divided vychází 23.8.2016
 

Ochrana Denuvo se má postarat o konec pirátských her

Neděle 10.1.2016 13:04 - Autor: - Rubrika: Novinky Novinka

Piráty už unavuje bojovat s ochranou Denuvo, která se s každým novým titulem vylepšuje. Dokonce se nepodařilo ochranu prolomit u FIFA 16 nebo Just Cause 3.

Rakouská společnost Denuvo Software Solutions GmbH vytvořila protipirátskou ochranu her, kterou s každým novým titulem zdokonaluje. Čínské skupině 3DM se sice podařilo prvotní verzi s měnícími se procesy prolomit, ale s každou další verzí je to horší a horší.

Velké problémy měly renomované skupiny crackerů už i FIFA 15, Dragon Age: Inquisition a Lords of the Fallen. S příchodem letošního roku se ale objevila nová verze Denuvo, která nebyla dosud prolomena u her FIFA 16 a Just Cause 3. První jmenovaný titul vyšel už v září, zatímco Just Cause 3 teprve v prosinci.

Podle nedávného vyjádření to dokonce začínají crackeři vzdávat a nahlas mluví o porážce, která by před několika lety byla špatným vtipem i na apríla. Žně nelegálních kopií her se tak mají chýlit ke svému konci, což dokládá skutečnost, že se skupiny crackerů musejí s každou novou hrou více a více snažit, aby ochranu prolomily. Dříve bylo úplně normální, že funkční crack se objevil v den vydání nebo, že crackutá hra byla ke stažení před vydáním oficiální verze.

„V poslední době nám mnoho lidí posílá dotazy, kdy bude crack pro Just Cause 3. Bohužel, poslední fáze prolomení ochrany Denuvo je příliš obtížná. Náš cracker Jun to skoro vzdal, museli jsme ho povzbudit, aby i nadále na prolomení ochrany pracoval,“ přiznává problémy šéfka čínské skupiny 3DM.

„Stále věříme, že ochrana může být prolomena. Ale podle současných trendů ve vývoji šifrovacích technologií se obávám, že za dva roky už nebudeme moci hrát hry zadarmo (kromě free-to-play, poz. redakce),“ překvapila.

O postupné prohře crackerů má svědčit skutečnost, že některé firmy se již nebojí vydávat své tituly na počítače, včetně Microsoftu.

Skutečně to vypadá, že po dlouhých letech začínají společnosti nad skupinami crackerů vyhrávat. Za úspěch lze považovat hry, které nejsou prolomeny v prvním týdnu. Měsíc a více se už dá považovat za zázrak.

Úspěch ochrany Denuvo stojí nemalé peníze. To se promítá do prodejní ceny šifrovací technologie, což je důvod, proč ne každý vývojář po této možnosti sáhne. Jak to tak ale vypadá, investice se začíná vyplácet.

Co myslíte, skutečně to crackeři vzdají?

Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal a na Google+ MichalBurianCZ

Tisk
Štítky: warez
Související novinky
 
Čínská skupina 3DM se pyšní, že prolomila Denuvo
 

Čínská skupina 3DM se pyšní, že prolomila Denuvo

Úterý 16.2.2016 10:44 - Hry Rise of the Tomb Raider, Just Cause 3 nebo FIFA 16 už nejsou v bezpečí. Přečíst celý článek »

Pirátská skupina 3DM nebude crackovat hry

Pirátská skupina 3DM nebude crackovat hry

Pondělí 8.2.2016 13:00 - Rok si dají pauzu a budou sledovat, zda budou lepší prodeje her. Přečíst celý článek »

Nejvíce pirátěné hry roku 2011 na torrentech
 

Nejvíce pirátěné hry roku 2011 na torrentech

Pondělí 2.1.2012 09:30 - Rok 2011 je minulostí a tak je načase podívat se na nejvíce pirátěné hry, v čele Crysis 2. Přečíst celý článek »

78 komentářů|PC, Xbox 360, Wii

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář k novince Ochrana Denuvo se má postarat o konec pirátských her
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
23cicer    Zatim to tak vypada. . tvoje teze je platna do doby nez zacnou drm vyuzivat vsichni vydavatele. . nekde sem cetl (spekulace z redditu) , . ze denuvo vyjde na 3 mil. $ u aaa titulu, coz je skoro za hubicku...

komunike z exelabu
reversecode writes: I'll tell you a secret, those who can crack won't do it, they just don't have any interest in it, and if they do its only because they're bored.

Bronco: I'm glad that you got it right. Denuvo is a myth. They've made it look big and untouchable, successful advertising promotion based on corruption. We will see how their's defense is going to evolve, but right now its all easy and clear for me. reversecode, i wasn't bored.

Alfajk - možná máš pravdu a celá tato sranda je podmázlá. . ryba smrdí od hlavy
23cicer23cicer7279
    30.6.2016 13:46
23cicer

@ odpověď na komentář od Norbi001:Zatim to tak vypada. . tvoje teze je platna do doby nez zacnou drm vyuzivat vsichni vydavatele. . nekde sem cetl (spekulace z redditu) , . ze denuvo vyjde na 3 mil. $ u aaa titulu, coz je skoro za hubicku...

komunike z exelabu
reversecode writes: I'll tell you a secret, those who can crack won't do it, they just don't have any interest in it, and if they do its only because they're bored.

Bronco: I'm glad that you got it right. Denuvo is a myth. They've made it look big and untouchable, successful advertising promotion based on corruption. We will see how their's defense is going to evolve, but right now its all easy and clear for me. reversecode, i wasn't bored.

Alfajk - možná máš pravdu a celá tato sranda je podmázlá. . ryba smrdí od hlavyKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.czKomentář byl autorem naposledy upraven 30.6.2016 17:05

Původní verze před úpravami:Zatim to tak vypada. . tvoje teze je platna do doby nez zacnou drm vyuzivat vsichni vydavatele. . nekde sem cetl, ze denuvo vyjde na 3 mil. $ u aaa titulu, coz je skoro za hubicku. .

Norbi001 napsal:No jo no. To je tak když se snaží lidem odepřít to, co dělali už předtím. Stahovat tupé hry a neplatit za ně, protože to jsou hnoje. Kvalita se prodává sama a to prostě nikdo nikdy nevyvrátí. Pro mě je ochrana jenom to, že moc dobře ví, co vytvořili a tak si chtějí co nejvíce pojistit, či zachránit, co nejvíce peněz z tržeb.

largo    To je pravda, ale třeba takový Just Cause 3 který má také Denuvo a moct dobře prodáván nebyl, a když si to tak vezme tak vývojáři moct na téhle hře moct nevydělaly, když museli ještě zaplatit za ochranu takže když se to sečte tak kolik vlastně jím vydělal Just Cause 3? já nevím kolik stojí Denuvo ale určitě dost.largolargo13709    30.6.2016 11:39 largo

@ odpověď na komentář od Norbi001:To je pravda, ale třeba takový Just Cause 3 který má také Denuvo a moct dobře prodáván nebyl, a když si to tak vezme tak vývojáři moct na téhle hře moct nevydělaly, když museli ještě zaplatit za ochranu takže když se to sečte tak kolik vlastně jím vydělal Just Cause 3? já nevím kolik stojí Denuvo ale určitě dost.

Norbi001 napsal:No jo no. To je tak když se snaží lidem odepřít to, co dělali už předtím. Stahovat tupé hry a neplatit za ně, protože to jsou hnoje. Kvalita se prodává sama a to prostě nikdo nikdy nevyvrátí. Pro mě je ochrana jenom to, že moc dobře ví, co vytvořili a tak si chtějí co nejvíce pojistit, či zachránit, co nejvíce peněz z tržeb.

Norbi001   5x   No jo no. To je tak když se snaží lidem odepřít to, co dělali už předtím. Stahovat tupé hry a neplatit za ně, protože to jsou hnoje. Kvalita se prodává sama a to prostě nikdo nikdy nevyvrátí. Pro mě je ochrana jenom to, že moc dobře ví, co vytvořili a tak si chtějí co nejvíce pojistit, či zachránit, co nejvíce peněz z tržeb.Norbi001norbi00117630    30.6.2016 11:04 Norbi001

No jo no. To je tak když se snaží lidem odepřít to, co dělali už předtím. Stahovat tupé hry a neplatit za ně, protože to jsou hnoje. Kvalita se prodává sama a to prostě nikdo nikdy nevyvrátí. Pro mě je ochrana jenom to, že moc dobře ví, co vytvořili a tak si chtějí co nejvíce pojistit, či zachránit, co nejvíce peněz z tržeb.

largo   2x   možná tolik že by to zaplatilo vývoj hry?largolargo13709    29.6.2016 11:49 largo

@ odpověď na komentář od Behavioralista:možná tolik že by to zaplatilo vývoj hry?

Behavioralista napsal:Kolik asi tak stojí přidání toho denuva do hry?

Behavioralista    Kolik asi tak stojí přidání toho denuva do hry?Behavioralistabehavioralista34565    29.6.2016 11:36 Behavioralista

Kolik asi tak stojí přidání toho denuva do hry?

23cicer    carhrozny - pokud se jim podařilo přímo odstranit denuvo (zatím to tak prezentují) a nikoliv emulovat , tak klukům z rakouska nepomůže ani verze den10. . před dvěma týdny reloaded ve svým release infu apeloval na cpy, skidrow a 3dm ve věci sdílenejch vědomostí, který mají vést k eliminaci anti-tamperu. .23cicer23cicer7279    28.6.2016 22:12 23cicer

carhrozny - pokud se jim podařilo přímo odstranit denuvo (zatím to tak prezentují) a nikoliv emulovat , tak klukům z rakouska nepomůže ani verze den10. . před dvěma týdny reloaded ve svým release infu apeloval na cpy, skidrow a 3dm ve věci sdílenejch vědomostí, který mají vést k eliminaci anti-tamperu. .

carhrozny    Pochybujem, že sa za chvílu neobjaví denuvo V4 a zase tu bude tento kolotoč trvať niekolko mesiacov.carhroznycarhrozny27972    28.6.2016 21:59 carhrozny

Pochybujem, že sa za chvílu neobjaví denuvo V4 a zase tu bude tento kolotoč trvať niekolko mesiacov.

23cicer    tak a je to tady [ odkaz ] ... ochrana na doom byla též prolomen, což má i určitou symbolickou rovinu. .

Alfajk - konspirace (spíš nesmysl jelikož-) . . mkdev patří k nejlepším a není známka o tom, že by se poslední 4 měsíce flákal což dokládá jeho stránka, na který celej proces dokumentuje od prvopočátku (čímž odkryl karty pro kreativce z denuvo, ale v zápětí glosují reloaded, kteří celej proces v pozadí zautomatizovali) . 3dm tuhle soutěž nezvládli a projeli na plný čáře.
23cicer23cicer7279
    28.6.2016 20:57
23cicer

tak a je to tady [ odkaz ] ... ochrana na doom byla též prolomen, což má i určitou symbolickou rovinu. .

Alfajk - konspirace (spíš nesmysl jelikož-) . . mkdev patří k nejlepším a není známka o tom, že by se poslední 4 měsíce flákal což dokládá jeho stránka, na který celej proces dokumentuje od prvopočátku (čímž odkryl karty pro kreativce z denuvo, ale v zápětí glosují reloaded, kteří celej proces v pozadí zautomatizovali) . 3dm tuhle soutěž nezvládli a projeli na plný čáře.Komentář byl autorem naposledy upraven 28.6.2016 21:12

Původní verze před úpravami:tak a je to tady [ odkaz ]

Alfajk - konspirace. . mkdev patří k nejlepším a není známka o tom, že by se poslední 4 měsíce flákal což dokládá jeho stránka, na který celej proces dokumentuje (čímž odkryl karty pro kreativce z denuvo, ale v zápětí glosuje reloaded, kteří celej proces v pozadí zautomatizovali a nikdo jejich postup nezná) . 3dm tuhle soutěž nezvládli a projeli na plný čáře.

Alfajk   1x   myslim, ze v tomhle bylo vic, nez jen slozitost ochrany... podle me ti nejlepsi proste dostali zaplaceno za necrackovani po urcitou dobu...a ten zbytek na to nemel znalostiAlfajkalfajk16671    28.6.2016 20:33 Alfajk

myslim, ze v tomhle bylo vic, nez jen slozitost ochrany... podle me ti nejlepsi proste dostali zaplaceno za necrackovani po urcitou dobu...a ten zbytek na to nemel znalosti

23cicer    Hele tak neprolomitelna ochrana prolomena teamem mkdev a grupou reloaded. . ale je uctyhodny jak dlouho anti-tamper vzdoroval a kolik prace stalo jeho kompletni odstraneni. .23cicer23cicer7279    28.6.2016 19:47 23cicer

Hele tak neprolomitelna ochrana prolomena teamem mkdev a grupou reloaded. . ale je uctyhodny jak dlouho anti-tamper vzdoroval a kolik prace stalo jeho kompletni odstraneni. .Komentář byl autorem naposledy upraven 28.6.2016 20:08

Původní verze před úpravami:Hele tak neprolomitelna ochrana prolomena teamem mkdev a grupou reloaded. . ale je uctyhodny jak dlouho anti-tamper vzdoroval. .

Lootmaster   1x   Alespoň si namáháte závity vopičáci :DLootmasterlootmaster5989    26.1.2016 13:15 Lootmaster

Alespoň si namáháte závity vopičáci :D

rawneox   1x   jj taky koukám 8-)rawneoxrawneox17681    14.1.2016 00:12 rawneox

jj taky koukám 8-)

23cicer   1x   hele tady probíhá jednoduchá leč závažná filozofická debata. . hehe23cicer23cicer7279    13.1.2016 22:26 23cicer

hele tady probíhá jednoduchá leč závažná filozofická debata. . hehe

MORPHEUS    NEO tak ted jsi me doatal , uz jsem si myslel ze to tu je samej agent a akorat resi esi troluju a tim jim unika podstata. to delaji ty programy v nich , matrix je ma vmoci :)MORPHEUSmorpheus47810    13.1.2016 14:09 MORPHEUS

NEO tak ted jsi me doatal , uz jsem si myslel ze to tu je samej agent a akorat resi esi troluju a tim jim unika podstata. to delaji ty programy v nich , matrix je ma vmoci :)

rawneox    Tvl ten tu chyběl :D :Drawneoxrawneox17681    13.1.2016 14:08 rawneox

Tvl ten tu chyběl :D :D

NEOTheOne   1x   MORPHEUS má pravdu , prolomit lze vše život je pouhá simulovaná realita pokud mne neobjeví agent pokusím se vám vyjít vstříc a prolomit tento pokus o ochranu. R. I. P. TrinityNEOTheOneneotheone47842    13.1.2016 13:24 NEOTheOne

MORPHEUS má pravdu , prolomit lze vše život je pouhá simulovaná realita pokud mne neobjeví agent pokusím se vám vyjít vstříc a prolomit tento pokus o ochranu. R. I. P. Trinity

MORPHEUS    sherlock rawneox holmes :-)MORPHEUSmorpheus47810    13.1.2016 13:07 MORPHEUS

sherlock rawneox holmes :-)

MORTHSIR   2x   odkaz ]MORTHSIRmorthsir17268    13.1.2016 12:49 MORTHSIR

odkaz ]Komentář byl autorem naposledy upraven 13.1.2016 12:56

Původní verze před úpravami:odkaz ] [ odkaz ]

rawneox   1x   Trololo :Drawneoxrawneox17681    13.1.2016 12:42 rawneox

Trololo :D

MORPHEUS    Vsechno je mozne , od doby kdy si uvedomis ze to jde. akorat musis obejit program ve tve mysli , kterej ti to zakazuje :)MORPHEUSmorpheus47810    13.1.2016 11:28 MORPHEUS

Vsechno je mozne , od doby kdy si uvedomis ze to jde. akorat musis obejit program ve tve mysli , kterej ti to zakazuje :)

Lootmaster   1x   Morpheus : a co Kobayashi Maru ;-)Lootmasterlootmaster5989    13.1.2016 10:10 Lootmaster

Morpheus : a co Kobayashi Maru ;-)

MORPHEUS    kazdy program lze obejit :)MORPHEUSmorpheus47810    12.1.2016 19:38 MORPHEUS

kazdy program lze obejit :)

23cicer   6x   jinak krekování her je natolik elitářská a prestižní záležitost, že k jejímu zániku snad ani dojít nemůže. .23cicer23cicer7279    12.1.2016 00:22 23cicer

jinak krekování her je natolik elitářská a prestižní záležitost, že k jejímu zániku snad ani dojít nemůže. .

rawneox    Mr. Lolendo: Tak Portal je si myslim stále sázka na jistotu (jako značka/série) a kdyby udělali 3. díl, tak tomu nebude jinak a to samý mám já taky, jenom že většinu srdcovek mám na konzoli (exkluzivní tituly) , ale jo Portal bych uvítal s otevřenou náručí a asi si ho ještě znova projedu v blízký době :thumbup:rawneoxrawneox17681    11.1.2016 23:23 rawneox

Mr. Lolendo: Tak Portal je si myslim stále sázka na jistotu (jako značka/série) a kdyby udělali 3. díl, tak tomu nebude jinak a to samý mám já taky, jenom že většinu srdcovek mám na konzoli (exkluzivní tituly) , ale jo Portal bych uvítal s otevřenou náručí a asi si ho ještě znova projedu v blízký době :thumbup:

23cicer   1x   Mr. Lolendo - nj jenže vývojáři spoléhají na neukojitelnou touhu konzumní masy, jejimž jediným cílem je uspokojení, ke kterému však nikdy nedospějí (princip konzumerismu) . . ty seš člověk, kterej se vymyká zajetým standardům chápání spotřebitele a nejseš cílovkou pro pr oddělení jednotlivých vydavatelských domů. .

s takovou se za několik let budem bavit o pozitivním/negativním warezu ( (:
23cicer23cicer7279
    11.1.2016 20:14
23cicer

Mr. Lolendo - nj jenže vývojáři spoléhají na neukojitelnou touhu konzumní masy, jejimž jediným cílem je uspokojení, ke kterému však nikdy nedospějí (princip konzumerismu) . . ty seš člověk, kterej se vymyká zajetým standardům chápání spotřebitele a nejseš cílovkou pro pr oddělení jednotlivých vydavatelských domů. .

s takovou se za několik let budem bavit o pozitivním/negativním warezu ( (:

Mr.Lolendo   1x   to: rawneox
Však koupíš hru za dva roky a nemusíš vrážet 20K do grafiky aby si to hrál na max. hned. Takže i takhle z ekonomického hlediska se to vyplatí. Třeba teď momentálně čekám na manstream sestavu která rozjede Company of Heroes 2 na 60FPS na max.

Je jen jediná hra kterou jsem předobjednal. Byla to sázka na jistotu a to ze všech stran. Portal 2.
Když hra vyšla tak jsem ji mohl hrát na max. při 60FPS a nenarazil jsem na jediný technický problém nebo chybějící nastavení. Prostě dokonalý Launch který zní jako sci-fi při dnešních AAA her.

Jak jsem psal dříve. Dnes hry spíše sbírám ve slevách než hraji což má taky za následek to že nemám potřebu hrát jakoukoliv novou hru protože jich mám kvantum. A to kvantum sice nejsou samé pecky ale jsou to ověřené funkční hry které rozjedu rozumně při 60FPS.

To je to stejné jako dnes se dychtí každý druhý rok (i jen rok dokonce) za nový super uper SmartPhone se super uper novými funkcemi za super uper vysokou cenu.

to: Silent
Házelo to chybu DirectX jako by nebyli vůbec nainstalované apod. Mě osobně se to nikdy nestalo a považoval jsem to za nesmysl ale jak jsem to viděl na vlastní oči... Že ti to rozsekalo DVD hmm tak sry tomu nevěřím. To bych musel vidět. :D

to: Ondrej_V
Však je to jen můj takový nástřel. Ale zase nesmíš zapomínat že člověk mnohdy neví co koupit a lehce se nechá zlákat reklamou. Což dnes jsou v tom některé firmy mistři v oboru manipulací. Nač narážím? Že ten hráč si koupí něco co vlastně ani nechtěl a následně hraje co ani nechtěl hrát. Podprahová reklama je zakázána ale kde není žalobce není soudce. Podprahová reklama je v obecné veřejnosti považována za voodoo takže tak. :D
Mr.Lolendomrlolendo10723
    11.1.2016 20:03
Mr.Lolendo

to: rawneox
Však koupíš hru za dva roky a nemusíš vrážet 20K do grafiky aby si to hrál na max. hned. Takže i takhle z ekonomického hlediska se to vyplatí. Třeba teď momentálně čekám na manstream sestavu která rozjede Company of Heroes 2 na 60FPS na max.

Je jen jediná hra kterou jsem předobjednal. Byla to sázka na jistotu a to ze všech stran. Portal 2.
Když hra vyšla tak jsem ji mohl hrát na max. při 60FPS a nenarazil jsem na jediný technický problém nebo chybějící nastavení. Prostě dokonalý Launch který zní jako sci-fi při dnešních AAA her.

Jak jsem psal dříve. Dnes hry spíše sbírám ve slevách než hraji což má taky za následek to že nemám potřebu hrát jakoukoliv novou hru protože jich mám kvantum. A to kvantum sice nejsou samé pecky ale jsou to ověřené funkční hry které rozjedu rozumně při 60FPS.

To je to stejné jako dnes se dychtí každý druhý rok (i jen rok dokonce) za nový super uper SmartPhone se super uper novými funkcemi za super uper vysokou cenu.

to: Silent
Házelo to chybu DirectX jako by nebyli vůbec nainstalované apod. Mě osobně se to nikdy nestalo a považoval jsem to za nesmysl ale jak jsem to viděl na vlastní oči... Že ti to rozsekalo DVD hmm tak sry tomu nevěřím. To bych musel vidět. :D

to: Ondrej_V
Však je to jen můj takový nástřel. Ale zase nesmíš zapomínat že člověk mnohdy neví co koupit a lehce se nechá zlákat reklamou. Což dnes jsou v tom některé firmy mistři v oboru manipulací. Nač narážím? Že ten hráč si koupí něco co vlastně ani nechtěl a následně hraje co ani nechtěl hrát. Podprahová reklama je zakázána ale kde není žalobce není soudce. Podprahová reklama je v obecné veřejnosti považována za voodoo takže tak. :D

rawneox   1x   Mr. Lolendo,
v tom případě jsi měl teď někdy premiéru Dooma 3, ne? Jako, kdybych čekal půl roku a více, tak si fakt zahraju novinky, to ti povim :D Čekam max měsíc, dva od launche, ale jsou i tituly co si zaslouží předobjednávku, tzv. sázka na jistotu :)
rawneoxrawneox17681
    11.1.2016 18:44
rawneox

Mr. Lolendo,
v tom případě jsi měl teď někdy premiéru Dooma 3, ne? Jako, kdybych čekal půl roku a více, tak si fakt zahraju novinky, to ti povim :D Čekam max měsíc, dva od launche, ale jsou i tituly co si zaslouží předobjednávku, tzv. sázka na jistotu :)

Vajcopele   2x   No tak já se klidně přiznam, hry stahuju odjakživa, co mám PC (to je tak +-8let) . První hry sem začal kupovat až teprve nedávno tak před 2 roky max. Hlavním důvodem byly (jsou) prostě a jednoduše peníze. Prostě nemám na to, abych vypláz 1200+ za hru, každou chvíli (jasný, argument je, tak nehraj, když na to nemáš, ok no) . Takže, když už kupuju, tak většinou je to ve slevových akcích na Steamu a nebo na Muve.

Na druhou stranu ovšem pokud vim, že ta hra za to stojí, tak nemam problém za ně i těch 1200+ dát. Např. GTA V, když vyšlo tak sem jenom čekal, než zlevní, protože dávat 1400 nebo kolik to dokonce bylo, se mi zdálo strašně moc i za takovou hru, no nakonec sem jí sehnal o 200 levněji za pár dní. To samý MGS V a Fallout 4. Za tyhle hry se prostě vyplatí zaplatit, protože přinesou 100 hodin zábavy naprosto bez problémů.
Ovšem když vidim, co si dneska vývojáři dovolujou vydat za nedodělanej hnus a ještě chtěj abysme za to platili přes 1000 kč (což je pro mě třeba hodně peněz) , tak mi to přijde jako velká drzost. Takže jak řikam, pokud je hra kvalitní a přinese hromadu zábavy, nemám problém za ní zaplatit, stejně jako pokud je za rozumnou cenu.
Nejlepší by bylo, kdyby existovala něco jako "knihovna her", kde by se hry dali půjčovat jako knížky v knihovně. Já sem například vášnivý čtenář a za život jsem přečetl neskutečné hromady knih. Koupil jsem jich však taky jenom pár. Ale knihovna mi ty hromady umožnila. Je to v podstatě to samé, opět by se zde dalo odpovědět, když na to nemáš, tak nečti. Ale já chci číst a chci taky hrát. I když na to nemám....
Vajcopelevajcopele37956
    11.1.2016 18:17
Vajcopele

No tak já se klidně přiznam, hry stahuju odjakživa, co mám PC (to je tak +-8let) . První hry sem začal kupovat až teprve nedávno tak před 2 roky max. Hlavním důvodem byly (jsou) prostě a jednoduše peníze. Prostě nemám na to, abych vypláz 1200+ za hru, každou chvíli (jasný, argument je, tak nehraj, když na to nemáš, ok no) . Takže, když už kupuju, tak většinou je to ve slevových akcích na Steamu a nebo na Muve.

Na druhou stranu ovšem pokud vim, že ta hra za to stojí, tak nemam problém za ně i těch 1200+ dát. Např. GTA V, když vyšlo tak sem jenom čekal, než zlevní, protože dávat 1400 nebo kolik to dokonce bylo, se mi zdálo strašně moc i za takovou hru, no nakonec sem jí sehnal o 200 levněji za pár dní. To samý MGS V a Fallout 4. Za tyhle hry se prostě vyplatí zaplatit, protože přinesou 100 hodin zábavy naprosto bez problémů.
Ovšem když vidim, co si dneska vývojáři dovolujou vydat za nedodělanej hnus a ještě chtěj abysme za to platili přes 1000 kč (což je pro mě třeba hodně peněz) , tak mi to přijde jako velká drzost. Takže jak řikam, pokud je hra kvalitní a přinese hromadu zábavy, nemám problém za ní zaplatit, stejně jako pokud je za rozumnou cenu.
Nejlepší by bylo, kdyby existovala něco jako "knihovna her", kde by se hry dali půjčovat jako knížky v knihovně. Já sem například vášnivý čtenář a za život jsem přečetl neskutečné hromady knih. Koupil jsem jich však taky jenom pár. Ale knihovna mi ty hromady umožnila. Je to v podstatě to samé, opět by se zde dalo odpovědět, když na to nemáš, tak nečti. Ale já chci číst a chci taky hrát. I když na to nemám....

Ondrej_V   2x   Mr. Lolendo: Podle tvého modelu "rozumných" zákazníků by většina studií byla dávno zrušena a hry by vycházely jednou za uherský rok...
Asi na to máme trochu jiný názor, na rozumného člověka... Já zastávám ten názor, že komu se hra líbí, tak ať si ji koupí a je jedno kdy...
Záleží, jak moc ta hra poskytne jednotlivci užitek... Ti, co ta hra tolik netankuje, tak si ji koupí se slevou, protože mu toho užitku moc neposkytne... Nakonec si tu hru koupí všichni, co o ní mají sebemenší zájem, jen si někdo holt počká
Ondrej_Vondrej_v15018
    11.1.2016 18:15
Ondrej_V

Mr. Lolendo: Podle tvého modelu "rozumných" zákazníků by většina studií byla dávno zrušena a hry by vycházely jednou za uherský rok...
Asi na to máme trochu jiný názor, na rozumného člověka... Já zastávám ten názor, že komu se hra líbí, tak ať si ji koupí a je jedno kdy...
Záleží, jak moc ta hra poskytne jednotlivci užitek... Ti, co ta hra tolik netankuje, tak si ji koupí se slevou, protože mu toho užitku moc neposkytne... Nakonec si tu hru koupí všichni, co o ní mají sebemenší zájem, jen si někdo holt počkáKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Silent    Mr. Lolendo Rozesrsané directy? Mě to přetaktovalo DVD romku tak, že mi to uvnitř rozskelo DVD a zničilo čtecí laser. Ale to je ještě dobrý. Bratrancovi secuROM zapálil PC.Silentsilent2464    11.1.2016 18:14 Silent

Mr. Lolendo Rozesrsané directy? Mě to přetaktovalo DVD romku tak, že mi to uvnitř rozskelo DVD a zničilo čtecí laser. Ale to je ještě dobrý. Bratrancovi secuROM zapálil PC.

Diskuze na fóru

Napiš videohru, která ... (21 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (11497 příspěvků), STEAM -všechno sem (6640 příspěvků), DOOM se seká na jakekoliv nastaveni (13 příspěvků), Napiš knihu, která ... (12 příspěvků), Hledám hru na pc z bojovém uměním (7 příspěvků), Trance - Holiday Mix 2016 (311 příspěvků), Knihy, čtení, knihovny obecně (175 příspěvků), Anime koutek (491 příspěvků), Problem při zapnutí PC (21 příspěvků), Overwatch (35 příspěvků)

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Deus Ex: Mankind Divided  - časy se mění

Adam Jensen se znovu vrací na scénu. Zaujme stejně jako v Deus Ex: Human Revolution?

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC a konzole
 
 
Master of Orion – stará značka v novém kabátu

Dostane Stellaris konečně rovnocenného konkurenta?

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC
 
 
Deus Ex: Černé světlo - knižní trampoty agenta Jensena

Jak se povedla kniha, která vyplňuje dějovou mezeru mezi Deus Ex: Human Revolution a Mankind Divided?

 
 
 
Souhrn novinek z Gamescomu 2016

I když se zdálo, že je letošní Gamescom skromnější než v minulých letech, přesto jsme se dočkali řady zajímavých oznámení a novinek.

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
No Man's Sky - největší, ale ne nejlepší

Černý Petr letní okurkové sezóny No Man's Sky ukazuje, v čem exceluje, ale také v čem prohrává. Tenhle vesmír není pro každého.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole