Uživatel nepřihlášen
   

Swen Vincke o tvorbě RPG a o zážitcích s vydavateli

Čtvrtek 17.3.2016 10:52 - Autor: Ivan "killjezor" Jeziorek - Rubrika: Novinky Novinka

Podívejte se na rozhovor s jedním z vývojářů ze studia Larian, který se vlastně nikdy neodehrál.

Farflamovy češtiny vám asi nemusíme vůbec představovat. Farflame má za sebou, spolu s dalšími kolegy, několik úspěšných a kvalitních překladů her do češtiny. Můžeme vzpomenout titulky pro Mad Maxe, Risen 3, nebo ze starších třeba češtinu do hack'n'slash RPG Loki.

Farflame nás ale upozornil na nový, přeložený "rozhovor" s jedním z nezávislých vývojářů ze studia Larian z belgického Gentu. Toto studio má za sebou známé tituly jako RPG Divinity: Original Sin, tahové RPG Divinity: Dragon Commander nebo Extended Edition původního Divinity. Nyní pracují na Divinity: Original Sin 2, ale samotná tvorba her není až tak jednoduchá a někdy přináší víc problémů, než si samotní hráči dokážou představit.

Divinity: Original Sin
Divinity: Original Sin
Divinity: Original Sin
Divinity: Original Sin

Přeložený "rozhovor" se Swenem Vinckem se ve skutečnosti nikdy neodehrál a je výsledkem několika různých novějších rozhovorů, nicméně je velmi zajímavé zjistit, s jakými problémy se tvůrci při vývoji, a následném prodeji svých her, potýkají a jaké výhody přináší nezávislost studia na vydavatelích.

Celý rozhovor najdete na stránkách Farflamových češtin a níže najdete pouze jeho ukázku. Rozhodně ale stojí za celé přečtení.

Stali jste se nezávislí na vydavatelích. To je poměrně odvážný krok. Jak jste dospěli k tomuto rozhodnutí?

To je dlouhý příběh. Chtěli jsme to udělat už dávno, asi od roku 2002, kdy jsme vydali první Divinity přes vydavatele CDV. Tehdy jsem ke svému zděšení zjistil, že jsme kvůli podmínkám smlouvy na hře nic nevydělali, přestože se prodávala poměrně dobře. Poté následoval dlouhý boj o změnu každé další smlouvy, kterou jsme podepsali, ve snaze získat trochu větší procenta výdělku. K tomuto boji mě inspirovaly schůzky s velkými vydavateli, kde mi bylo řečeno, že "nikdo nechce hrát fantasy RPG" ap. Suma sumárum - stalo se, že jsme začali uzavírat smlouvy s malými lokálními distributory.

Prožívá teď PC trh nějakou renesanci?
Nikdy jsem neměl pocit, že by měl PC trh problémy. PC hry se prodávají pořád. Stalo se jen to, že v některých teritoriích, např. Velké Británii nebo USA, došlo k určitému poklesu. Jiné regiony jako celá východní Evropa nebo Německo měly vždy silné PC prodeje.

Divinity: Original Sin 2
Divinity: Original Sin 2
Divinity: Original Sin 2
Divinity: Original Sin 2

Jaká hra vás inspirovala nejvíc?
Ultima 7. Zřejmě jedno z nejlepších RPG všech dob. Mělo otevřený svět s ohromnou možností interakce. Boj nebyl nic moc, ale pamatuju si ten fantastický svět, kde jsi mohl jít kamkoliv. Nic, co přišlo poté, Ultimu 7 nepřekonalo, pouze ve zpracování boje a vizuálu. Snažili jsme se pocity z Ultimy napodobit v Original Sin. Takže náš projekt nestaví na cutscénách a hodinách namluvených dialogů, ale na interaktivitě...

Můžete srovnat své zkušenosti s médii v začátcích kariéry a nyní?
Dříve byli novináři otevřenější a přístupnější. A podle mého to, co psali, mnohem víc reprezentovalo názory hráčů...U některých recenzí si můžeš říct "no, vím, odkud tohle vzešlo, kdo to organizoval", a pak ty, u kterých tě napadne "tenhle chlap to opravdu hrál a píše, co si myslí."

Celý rozhovor tedy najdete zde a další Farflamovy články můžete najít tady.

Tisk
Související novinky
 
Vylepšený systém soubojů v Divinity: Original Sin

Vylepšený systém soubojů v Divinity: Original Sin

Pátek 16.10.2015 16:32 - Vydavatel tvrdí, že Enhanced edice přinese novou generaci soubojů v tazích s intuitivním ovládacím systémem a uživatelským rozhraním pro konzole. Přečíst celý článek »

0 komentářů|PS4, Xbox One
Trailer o kooperaci v konzolových verzích Divinity: Original Sin

Trailer o kooperaci v konzolových verzích Divinity: Original Sin

Středa 23.9.2015 18:45 - Splitscreen a online kooperace v PS4 a Xbox One verzích Divinity: Original Sin Enhanced Edition. Hra vyjde v říjnu. Přečíst celý článek »

0 komentářů|PS4, Xbox One
Divinity: Original Sin na konzolích nakonec nebude v češtině

Divinity: Original Sin na konzolích nakonec nebude v češtině

Pátek 28.8.2015 13:40 - PC verze v češtině je, PlayStation 4 a Xbox One ale nakonec nebudou. Přečíst celý článek »

55 komentářů|PS4, Xbox One

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář k novince Swen Vincke o tvorbě RPG a o zážitcích s vydavateli
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Steep – sláva už je sníh…

Ubisoft přináší zimní radovánky plné adrenalinu. Jedná se o zrození nové značky nebo Steep omrzí rychleji, než roztaje první letošní sníh?

 
Přečíst celý článek»Autor: Fakus - Platforma: PC a konzole
 
 
Lara Croft GO - tahová archeologie

Tahové dobrodružství Lary Croft si proklestilo cestu z mobilů a tabletů na Steam a konzole PlayStation. Má namáhání mozků v roli slavné archeoložky…

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Dead Rising 4 – tisíce mrtvých zombíků

Fotoreportér Frank West se vrací do colorádského městečka Willamett, kde to všechno v srpnu 2006 začalo.

 
Přečíst celý článek»Autor: Miky - Platforma: PC a konzole
 
 
The Last Guardian – dlouhé čekání a nesplněná očekávání

Dojemný příběh chlapce a zvířete, který chytne za srdce a prověří šedou kůru mozkovou.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: Konzole
 
 
Ubisoft do PC verze Watch Dogs 2 hacknul slušnou optimalizaci

Po dvou týdnech čekání vychází pokračování hackerské akce Watch Dogs i na počítače. A jak už je zvykem, nabízí se prostá otázka – stálo to čekání…

 
Přečíst celý článek»Autor: Honzas4400 - Platforma: PC a konzole