V noci se rozjela crowdfundingová kampaň na podporu znovuzrození legendárního System Shocku. Vývojáři z Night Dve Studios původně připravovali remaster, nakonec se rozhodli pro tolik změn, které ze hry udělají prý plnohodnotný restart. Moderní System Shock je pohánět technologií Unity Engine a demoverze prezentuje představu autorů, kde se toho do finální verze ještě hodně změní, včetně vizuálu, funkcí a pochopitelně bude i lepší optimalizace. Pre-alfa demo máte brát jako takový koncept, abyste viděli snahu a záměr Night Dve Studios.
Opět se podíváme na vesmírnou stanici Citadel, kde si máme užít lepší grafiku a hudbu společně s mechanismy, chytřejší umělou inteligencí nepřátel, hádankami nebo moderním uživatelským rozhraním. Chybět nebudou ani zcela nové skladby od skladatele Jonathana Perose nebo dabing Terri Brosiu, která opět namluví Shodan.
S vývojem pomáhá legendární designér RPG her Chris Avellone, jenž je podepsán za Planescape: Torment nebo Falloutem 2, stejně tak původní concept artista System Shocku Robb Waters, který pracoval také na titulech BioShock a Thief. Celému týmu potom šéfuje Jason Fader. Ten byl vedoucím vývoje Falloutu: New Vegas.
Aby mohl System Shock vzniknout, potřebují autoři vybrat 900 tisíc amerických dolarů. Za pár hodin se jim podařilo překonat hranici 300 tisíc dolarů. Pokud se jim to podaří, budou moci v poklidu pokračovat ve vývoji PC a Xbox One verzí. O PlayStation 4 verzi se vůbec nezmiňují, možná to bude jeden z dalších cílů kampaně.
Za vybrání požadované částky slibují moderní inventář, moderní ovládání, nové hádanky, výběr obtížnosti a vylepšený level Faithful. Když se vybere 1,7 milionů dolarů, tak nepřátelé budou moci přijít o končetiny, přibydou další hádanky, budete mít na výběr více zbraní a typů munice společně s moderními zbraněmi, RPG progres, Hardcore mód bez respawnu a Ironman. V Ironman režimu budete mít pouze jednu uloženou pozici, pokud zemřete, začnete od začátku.
Abyste získali samotnou hru, musíte přispět nejméně 25 dolarů. Za zhruba 600 korun si můžete vybrat PC verzi na Steamu nebo GOG.com, případně Xbox One verzi. Za 50 dolarů (cca 1200 korun) potom máte digitální sběratelskou edici společně s různými bonusy, včetně soundtracku či digitálních kopií System Shocku Enhanced z roku 2015 a System Shocku 2 z roku 1999. Pokud byste raději sběratelskou edici ve fyzické podobě, tak za ní zaplatíte minimálně 75 dolarů (cca 1800 Kč), s dalšími bonusy.
Pre-alfa demo System Shocku naleznete na platformách Steam, GOG a Humble Store.
Necelých devět minut z hraní
Na první pohled jsou hardwarové nároky skutečně děsivé, vždyť tahle hra měla být původně remasterem prvního System Shocku. Až včera autoři slavnostně oznámili, že připravili tolik změn, že by bylo špatné nazývat jejich projekt remasterem. Proto zvolili raději restart. Uvidíme, zda bude System Shock skutečně vyžadovat takového sestavy, respektive zda bude odpovídat kvalita samotné hry. Podle gameplay záběrů výše to tak zatím nevypadá.
Minimální HW požadavky
• OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit verze)
• Procesor: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320 nebo lepší
• Operační paměť: 8 GB RAM
• Grafická karta: NVIDIA GTX 670 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB nebo lepší
• DirectX: Verze 11
• Místo na disku: 2 GB (pravděpodobně jen demo)
Doporučené HW požadavky
• OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit verze)
• Procesor: Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 nebo lepší
• Operační paměť: 16 GB RAM
• Grafická karta: NVIDIA GTX 970 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB nebo lepší
• DirectX: Verze 11
• Místo na disku: 2 GB (pravděpodobně jen demo)
Odpověď na komentář uživatele HALLOWEEN147
ale neuvadíš to nejdůležitější – jakou máš grafiku a rozlišení, mě to jede na 5fps a zároveň po lusknutí prstu už 100fps můžu takto říct taky…
Odpověď na komentář uživatele Wast
HW to přemrštěný nemá. Každá hra chce takový procesor a RAM dneska. Já to rozjel na AMD FX 6300 a šlapalo to krásně 70 FPS
Odpověď na komentář uživatele Lelanka
To jo, jestli tohle do vydání nezmění, bude to k smíchu.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
To je demo ke spuštění kickstarterové kampaně tak kdy jindy ho vypustit než se začátkem kickstarterové kampaně… Mnoho vývojářů v téhle chvíli nemá ještě vůbec nic kromě slibu že se jednou přispívající dočkají nějakého dema.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
Bohuzel asi nepocitaj s tim, ze jsou lidi vypatlany idioti. To by asi v dnesni dobe meli
No nejen přemrštěné HW nároky ač to běží na Unity ale dokonce i cena.
Odpověď na komentář uživatele stylar
Nebo pamatovat z původní hry.
Odpověď na komentář uživatele Filuto
Tak pokud vyvojari vypousti pre alpha demo rok a pul pred vydanim je zas jejich blbost
Odpověď na komentář uživatele witcherrr
pokud se nekdo bude rozhodovat podle pre-alfa dema rok pred vydanim tak je to jeho blbost.
Záleží na tom? Spíš by měli vyměnit engine třeba unreal engine 4 by se na scifi hru hodil jako vyšitý. Přijde mi že hry s Unite enginem mají optimalizaci úplně o ničem. Je to samozřejmě pre-alfa.
PS: Demo mohlo být vyladěnější přeci jen dost lidí se třeba rozhodle dle něj.
Jsem moc zvědavý kolik místa na HDD zabere System Shock který vyjde v roce 2017 ? Usuzuji že podle těch doporučených nároků Ramky nebo Grafiky, by to mohlo být víc než 30 Gb ? ! Ale radši se nechám poučit od někoho.
Odpověď na komentář uživatele stylar
Já ho taky našel až na podruhé. Že bude takhle vystavené mě nenapadlo Ale já už prostě vždycky hledám složitější řešení takže jsem si zvykl s tím žít
Pěkný no. . Jinak demo je hodně krátké teda. Jinak optimalizace se mi nelíbí vzhledem ke grafice, některý prvky jako s ps1.
Odpověď na komentář uživatele witcherrr
na zdi vedle keypadu je napsané
Lidi jsem teď u terminálu na heslo, kde mám heslo najít? Se plazím po zemi a nikde nic. .