Aktualizace: Společnost Activison vydala oficiální stanovisko ke zrušenému Call of Duty: Roman Wars. Podle vyjádření pro GameStop nebyl tento díl ze starého Říma nikdy zvažován. Vytvořili ho ex-zaměstnanec při práci ve studiu. Activision o hře nikdy neuvažoval a nic takového ani po studiu Vicarious Vision nežádal.
Původní zpráva
Před osmi lety pracovalo studio Vicarious Vision (Synnergist, Spider-Man, Tony Hawk's, Guitar Hero, Skylanders, Transformers a další) na prototypu Call of Duty, které mělo být zasazeno do antického Říma. Hra nesla titul Roman Wars a předpokládalo se její vydání v roce 2013 pro PC a konzole Xbox 360 a PS3. Oproti běžnému Call of Duty, které je pouze z pohledu první osoby, se Roman Wars místy chovalo jako hra z pohledu třetí osoby. Přišel s tím herní magazín GamesRadar v rozhovoru se skupinou vývojářů, kteří se skrývají za přezdívkou Polemus.
„Byli jsme požádáni o vytvoření nějakého prototypu Call of Duty, tudíž začal celý tým pracovat na projektu nazvaném Fireteam.“ vysvětlili Polemus. „Bylo to klasické Call of Duty, až na to, že z pohledu Marvel Ultimate Aliance 2.“ Activision prý hledal nový směr, kterým by se mohla značka Call of Duty ubírat. Série v té době měla za sebou již řadu dílů zachycující bojiště druhé světové války a jeden díl odehrávající se v moderním světě.
Tvůrci plánovali vžití do mnoha odlišných postav: od řadových legionářů, po vysoce postavené velitele či gladiátory. V jedné části hry byl hratelnou postavou samotný Julius Caesar se svojí desátou legií během bitvy o galské opidum. Během hraní bychom také vystřídali řadu nepřátel, kterým musel Řím čelit, od Keltů po různé germánské kmeny.
Klasické palné zbraně tak nahradily ostré meče, luky a oštěpy. Při boji zblízka musel hráč využívat blokování a výpady, které fungovaly prý velmi dobře. Neměla chybět ani možnost hodit písek nepříteli do obličeje a tím ho na chvíli rozrušit. Zapomenout ani nelze na to, že Vicarious Vision plánovali také možnost jezdit na koních či dokonce slonech. Sloni se svojí silou a odolností měli v podstatě nahradit tanky ze stávajících dílů.
Studio vytvořilo hratelné demo běžící na Unreal Enginu, které začalo projevem Julie Caesara během bitvy o Alesii. Úkolem hráče bylo zlikvidovat nepřátelské lukostřelce. Prezentační materiál byl odeslán vedení Activision, které bylo zprvu z Roman Wars nadšeno. Poté však propukly obavy, že by se titulu odehrávající se ve starověkém Římě nemuselo pod značkou Call of Duty moc dařit a tak byl projekt ukončen.
Pokud by však mělo Roman Wars vyjít, což je vysoce nepravděpodobné, tak by mohlo najít své místo na konzoli Xbox One. Právě na tuto platformu vyšla před třemi lety rubačka Ryse: Son of Rome od společnosti Crytek. Tato hack 'n slash akce byla jedním ze startovních titulů pro konzoli Xbox One a nedopadla moc úspěšně. Polemus věří, že by se jejich starověké mlátičce dařilo o dost líp než Ryse, kdyby vyšla pod značkou Call of Duty.
Za připomenutí stojí, že toto není první zrušený Call of Duty titul, který se nebál experimentovat a přinést nějaké inovace. Nejznámější takový projekt je Call of Duty: Fog of War od studia Sledgehammer Games. Jednalo o střílečku z pohledu třetí osoby, která byla zasazena do Vietnamské války. Michael Condrey, spoluzakladatel studia, se nechal přede dvěma roky slyšet, že by se rádi jednou k Fog of War vrátili a dokončili ho
Doufejme. Jaký máte vůbec názor na zasazení Call of Duty do starověkého Říma? Líbí se vám tato myšlenka více než válčení na oběžné dráze?
Peter: Protože s takovou by se za chvíli přestaly dělat nový značky úplně. Já už pár posledních dílů taky nehrál, takže nejsem určitě žádný fanda, ale takové to přiživování na známém jméně mi prostě vadí. Sám si to psal, že by museli dělat všechno úplně nové, tak proč né nové i jméno? Když to defakto z žádného hlediska nemá s CoD kromě jména nic společného. Kdo zná povinnost lépe než římský legionář? Třeba nemocniční chirurg Ale to už je zase pak o úhlu pohledu.
Odpověď na komentář uživatele Monkeyskunk
Nechápu proč by měl vadit CoD titul. Přece to znamená Povinnost volá a kdo zná povinnost lépe než římský legionář, který bojuve za civilizaci proti barbarům. Víc mě to sedí ke CoDu než black opsy se zombíkam, ale jak říkám ja sem CoD opustil už hodně dávno, takže se s jeho fandama neshodnu…
risha03: Ano to můžou. Ale smrdí to. Samozřejmě, někdo v tom ten rozdíl prostě nevidí, nedá se. Třeba jednou pochopíš
Odpověď na komentář uživatele Monkeyskunk
A proč by ho nedali? Můžou si s tou značkou dělat co chcou. Mohou si udělat hru jakou chcou a nalepit na to tohle jméno a nikdo s tím nic neudělá a celá tahle debata je už naprosto o ničem…. .
Peter, risha03: "museli by vytvořit úplně novej systém hry, mechaniku, bojovej systém…"…. Ano, takze by tvorili defakto uplne novou hru, tak proc pod to davat jmenovku CoD? To jde vetsine lidem proti srsti, ne to tema jako takove, to je naopak celkem kvalitni a v hernim prumyslu relativne malo ohrane, takze klidne bych z te doby bral vic her.
a co kdyby jsi daly pauzu aspoň 3 roky nebylo by to lepší?
Odpověď na komentář uživatele Peter
Souhlas
Odpověď na komentář uživatele jacks1108
Naprosto souhlasím. A k článku: Nevim proč lidi ten koncept tak odsuzujou. CoD je od MW2 na jedno brdo a dost grafidky stagnující. A kdyby tuhle hru realizovali museli by vytvořit úplně novej systém hry, mechaniku, bojovej systém… A celkově by byli dneska dál a nezaostávali tak za BF a dalšíma.
Je velkým štěstím, že se nic takového nerealizovalo.
Mě z této doby velice zaujalo Ryse: Son of Rome příběh možná nebyl dokonalý, ale hra byla epická, pro mě zábavná a graficky dokonalá a i dobře optimalizovaná a pro nové PC pořádný test
Ryse byl příšerně stereotypní… a díky tomu to je hrozná hra. Ale přesto sem si ji koupil, neboť to období se jako FPS moc nevidí no… A měla pěknou grafiku, takže to prostředí bylo fajn. Škoda nevyužitého potenciálu. Ocenil bych RPG z této doby…
Legionář s kulometem se mi moc nezdá Každopádně z téhle doby jsem si perfektně užil Ryse. I když gameplay byl dost stereotypní. Né tak jako Alan Wake ale pořád hodně.
MoRt8: Okej. Když děláš pokračování nějaké značky, mělo by to s ní mít společné víc než jen jméno.
Odpověď na komentář uživatele Monkeyskunk
Nevidim. Tvůj příspěvěk nechápu. Napiš to kratší a jednodušší…
MoRt8: Hodně populistická teze Ze současnosti, to myslím ani špatně není, respektive si neuvědomuju, že by na současnost někdo nadával. Samozřejmě pokud to nebyla současnost řízlá nějakýma jumping suitama Budoucnost nemusí být prvoplánově špatná, pouze jí má každý plné zuby a chtěl návrat ke kořenům (světovým válkám) . Minulost chtěl téměř každý, jen né tak vzdálenou. Hlavně k tomu jak je hra koncipovaná. S tím právě souvisí i tvoje dvě poslední věty, se kterýma naprostou souhlasím a prostě platí. Proč? Obojí je extrém. Proč se nedržet té zlaté střední cesty a nevylepšovat a neinovovat daný základ, tak jak to funguje u mnoha a mnoha jiných her, které mají kvalitní pokračování. Tedy, když to uděláš stejný, jasně, že to lidi po chvilce omrzí a přestane bavit (masy fans se to samozřejmě moc netýká) . Naopak, když začneš dělat něco úplně jinýho, opravdu jinýho od základního kamene, tak už defakto neděláš pokračování, ale rovnou novou značku. Tak proč by se tam sakra měla dávat stejná jmenovka, když je to už úplně něco jiného? Stejný pocit mám bohužel u posledního GoW. Hra vypadá suprově, ale už to prostě není GoW. To máš, jako by Škodovka vyrobila nový offroad 4×4 o váze 1, 5 tuny o objemu 4, 5 litru a nazvali by to Felície III. Ano sice by to mělo nálepku Feldy, ale prakticky by to s ní nemělo společného nic krom názvu. Pořád to v tom nevidíš?