Když dojde na otázku, která hra s Indianou Jonesem v hlavní roli je nejlepší, naprostá většina lidí by vám měla říct, že nejlepší je určitě Fate of Atlantis, adventura od LucasArts z roku 1992. Na ní měla navázat další adventura vyvíjená v roce 1993, která byla bohužel zrušena.
Server The International House of Mojo vyhrabal množství zajímavých detailů týkajících se nikdy nedokončené hry Indiana Jones and the Iron Phoenix, v níž měl doktor Jones v roce 1947 hledat tři kusy legendárního Kamene mudrců. O něj totiž měl zájem zbytek nacistů, který si od Kamene mudrců sliboval možnost vzkříšení Adolfa Hitlera, a tedy obnovu Třetí říše. Tomu musel Indy přirozeně zabránit.
Jak už to tak v případě dobrodružství Indiany Jonese bývá, Iron Phoenix měl hráče zavést hned do několika lokací včetně jižní Ameriky, kde se mělo odehrávat finále. A jak už to tak bývá, v příběhu měla hrát roli i výrazná žena, v tomto případě majorka Nadia Kirov ze Sovětského svazu, která je popisována jako lovkyně nacistů. Ta nejdřív Indyho zajala, posléze ale začali oba spolupracovat při snaze zastavit nacisty.
Adventura byla po pouhém roce vývoje zrušena hned z několika důvodů. Vývojáři byli až příliš často přesouváni k jiným projektům, navíc docházelo ke komplikacím ohledně použitých technologií a velkým kamenem úrazu bylo také množství symbolů nacismu, kvůli nimž by hra byla zakázána v Německu.
V případě uměleckých děl sice různé prvky a symboly směly být použity, ale počítačová hra byla tehdy klasifikována jako hračka a v té se prostě cokoliv spojeného s nacismem nesmělo objevit. Zvlášť když hra sledovala příběh o snaze oživit Hitlera a Třetí říši, v takovém případě se určitě nedalo vyhnout použití choulostivému materiálu, na rozdíl od Fate of Atlantis. Německo přitom mělo být pro LucasArts jedním z nejlukrativnějších trhů, takže nemožnost prodávat zde svou hru se mohla negativně podepsat na prodejích.
Na zápletce, kterou měla vyprávět zrušená adventura, byl později postaven třídílný komiks od Dark Horse, ale je tu jedno velké „ale”. Aric Wilmunder, veterán z LucasArts, který převzal vedení vývoje po Joeovi Pinneymu (ten o řadu let později dohlížel na první epizodické série od Telltale Games), nebyl s adaptací zrovna spokojený. Poslední část komiksu se totiž stočila k tématice nacistických zombií a Wilmunder poukazuje také na to, že adaptace dost překroutila jednu z jeho postav, ženu jménem Colette. Z příjemně vypadající dámy se v komiksu stala babizna.
Sám Wilmunder zveřejnil dost rozsáhlý dokument o designu hry. Také tu máme řadu obrazových materiálů, nicméně mějte na paměti, že jde většinou jen o náčrtky a ne o ukázku toho, jak by adventura Iron Phoenix mohla ve skutečnosti vypadat.
Nástupce Fate of Atlantis jsem očekával roky a jak vidno, tak už se ho nikdy nedočkám.
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Ahaa. Diky za info
Kámen mudrců? No to se Harrymu asi líbit nebude
[ odkaz ]
U mňa Indiana Jones skončil v 1992 s hrou IJ and the fate of atlantis. Odvtedy hry s ním aj film išli len dolu vodou, velká slabota
Nevím, zda by indiana Jones konkuroval Uncharted nebo Laře Croftové, ale dobrého indiana Jonese bych si s radostí zahrál.
Odpověď na komentář uživatele Krudanze
Není. Cituji sám sebe ze starší novinky: "V plánu byla i akční adventura pro PS3 a Xbox 360, která měla fungovat mimo jiné jako výkladní skříň fyzikálního enginu Euphoria, který můžete znát třeba z GTA IV. Bohužel došlo ke zrušení projektu a místo něj v roce 2009 dorazila rozporuplně přijatá hra Staff of Kings pro Wii, PS2, PSP a Nintendo DS. " Na adventuře iron Phoenix, o níž je tahle novinka se dělalo v roce 1993. Vývoj akční adventury využívající Euphorii byl oznámen v roce 2005
Pamatuju si ze kdysi chystali naky indiana jonese co mel vyuzivat euphoria engine. Je tohle ono?
Chtělo by to něco čím bych si spravil chuť po čtvrtém Indiana Jonesovi, větší blbost jsem ješte neviděl a stále mám pachuť v ústech.
Nebylo by spatny, kdyby ted udelali akcni hru s Indianem Jonesem, ktera by bezela v modernim enginu.