Před měsícem jsem vás informoval, že se Fallout 4 a Skyrim: Special Edition nakonec nedočkají slibované podpory modů, která je k dispozici ve verzi pro PC a Xbox One. Tehdy však Bethesda prohlásila, že se pokusí najít způsob, jak uživateli tvořený obsah na konzoli od Sony nějak procpat. A jak se zdá, povedlo se.
Včera večer bylo oznámeno, že jak Fallout 4, tak remaster Skyrimu se podpory modů přeci jen dočkají. Bethesda začne se Skyrimem, který vám už v den vydání, tedy 28. října, umožní vytvářet a upravat vlastní obsah pomocí Creation Kitu, který je dostupný na PC (odkaz ke stažení zde).
Vše má ale jeden háček. Při tvorbě své modifikace si musíte vystačit s prvky a objekty samotné hry. Jinými slovy, mody na PS4 nepodporují žádné externí záležitosti. Zvuky, textury, modely, zkrátka nic, co už není obsaženo v souborech samotného remasteru. To mimo jiné znamená, že minimálně majitelé PS4 mohou zapomenout na to, že by do hry někdo touto cestou přidal češtinu. Samozřejmě za předpokladu, že by se o to někdo vážně pokusil.
I v menu PS4 verze bude každopádně k dispozici nabídka propojená s webem Bethesda.net, díky níž můžete procházet a stahovat mody bez nutnosti opouštět hru. Skyrim: Special Edition navíc ihned využije výhod PS4 Pro, což znamená, že se remaster na nové verzi konzole pochlubí podporou nativního rozlišení 4K.
Jakmile bude Bethesda hotová s remasterem Skyrimu, obou novinek se dočká i Fallout 4. Tedy jak podpory modů (jejichž tvorba bude omezena stejným způsobem), tak výhod PS4 Pro. Tvůrci očekávají, že Fallout 4 se na PS4 Pro pochlubí nejen podporou 4K rozlišení, ale i lepší grafikou a nasvětlením.
Zatím však nevíme, kdy bude PS4 verze Falloutu 4 takto obohacena, takže si musíme vystačit s tvrzením, že k tomu dojde někdy po vydání remasteru Skyrimu.
Závěrem tu máme ještě trojici screenshotů ze Skyrimu, které mají ukázat, jak dobře bude remaster vypadat v rozlišení 4K na PS4 Pro. Dá se samozřejmě očekávat, že podpora tohoto rozlišení nebude chybět ani v PC verzi.
Mody chtějí více výpočetního výkonu. Já mám ve Falloutu asi 100+ modu. Chci vidět jak to dá konzole. No bude to heskej táborák
Odpověď na komentář uživatele ElementGamer
Jdu do toho, sice mam Legendary edici Skyrim jeste na ps3 , ale tohle bude jina liga.
Tohle jsem chtěl slyšet! Lepší než nic.
Odpověď na komentář uživatele Faldmen
Je tu určitá možnost, že by to takhle mohlo jít, ale osobně si myslím, že Sony prostě zatrhne jakoukoliv úpravu jakýchkoliv souborů. Můžeš si to představit trochu jako Lego. Máš určitou sadu kostek (celý remaster Skyrimu nebo Fallout 4) , se kterými si můžeš libovolně hrát a libovolně je kombinovat a tvořit tak nové věci. Ale už ty kostky nemůžeš upravovat podle sebe ani k nim přidávat něco z jiných sad a z jiných zdrojů. Obávám se, že takhle to vážně bude a ten modding na PS4 bude hodně omezená záležitost. Přinejmenším tomu nasvědčují aktuální informace
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Moc tomu nerozumim, ale neslo by predelat nektery z jazyku, ktery uz ve hre je? S tim ze by se pravdepodobne musela vynechat ta diakritika…napr. polstinu prepsat na cestinu a prepsat texty?
Prvně snad by stačilo místo hentotento aby na originální PS4 jel Fallout nejméně na 30 snímcích bez pádů.
Odpověď na komentář uživatele Faldmen
Hra v první řadě neobsahuje české texty. Už jen prostý textový soubor s českými titulky by byl něco navíc, něco co v souborech samotného remasteru nenajdeš, nemluvě o tom, že by možná byl problém i s fonty. Vložení češtiny by zkrátka vyžadovalo minimálně nové soubory s novými texty, což už je v rozporu s tím omezením, a pravděpodobně ještě nějaké opatření kvůli diakritice a dalším věcem, které musí tvůrci fanouškovských češtin nezřídka řešit. Pak je tu samozřejmě ten fakt, že fanouškovská čeština Skyrimu neexistuje, protože už existuje oficiální překlad původního Skyrimu na PC. Ten ale nejde jen tak vyjmout a použít jinde, jak se mnozí domnívají, pro změnu kvůli možným právním problémům
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Šikýř
z toho, co jsem četl, tak starý savy tak i mody s Remasterem nepůjdou, ale co se týče módů, prý bude stačit je otevřít v novym Creation Kitu, uložit a měli by jet.
nechápu ve článku tu věc s češtinou? proč by to znamenalo, že se na ps4 nemá šanci dostat? píšete, že si budeme muset vystačit s tím, co hra obsahuje. Hra neobsahuje písmenka nebo co?
joooo konečně se dočkám na falloutu!
no omezení je kvůli hackům. . aby bylo stál ps4 bez hackerů no
Smutne… tie obmedzenia. To tam snad ani nemuseli radsej davat. Na PC su modifkacie, ktore dokonca znizia HW narocnost pricom zlepsia textury objektov. Nieco taketo by konzolove verzie potrebovali ako sol.
zajímá mě jestli na remaster edici pujde hodit savy ze starý verze a jak to bude fungovat z již vytvořenými mody pro starší verzy ? Kazdopádně ne ze bych byl proti remaster edici co od ni cekam je spis oprava bugu nez grafické zlepšení přecejenom starý dobrý ENBčko z nakim hezky presetem stačí bohaťě, ale byl bych radsi za remaster edici Oblivionu to by byla teprv pecka
Tak jsem fakt zvedavej, zda se tam objevi cestiny…. pak bych bral obe hry hned
….
Aha az ted jsem si to poradne precet