Hlavní systémový architekt Mark Cerny se v rozhovoru pro The Verge rozpovídal o konzoli PlayStation 4 Pro, brýlích PlayStation VR a také o možné nové verzi ovladače DualShocku 4.
Začneme údajnou Elite verzí DualShocku 4. Společnost Sony nemá v plánu s vylepšenou konzolí PS4 Pro uvést na trh modernější gamepad pro hardcore hráče. Mark Cerny si myslí, že Sony musí být v tomto směru velmi opatrná. Chtějí, aby všichni majitelé PS4 měli stejné podmínky.
Přitom se o hardcore DualShocku 4 dlouho mluvilo, na internetu byly dokonce nákresy z dokumentu, který měl údajně uniknout.
To je v přímém kontrastu s Nintendem a Microsoftem, kteří své Elite varianty ovladačů mají. Například Microsoft prodává Xbox One Elite, jde o high-end verzi standardního gamepadu.
Mark Cerny v rozhovoru zopakoval dřívější tvrzení Sony. Japonská firma si nepřeje, aby vývojáři pracovali na exkluzivitách pro PS4 Pro. Sony nechce rozdělit komunitu, hry pro PS4 Pro musejí běžet i na standardní PS4.
Pokud jste čekali, že PS4 Pro přinese lepší zážitky v PlayStation VR, tak to není úplně pravda. Podle slov Cerneho neexistuje žádná přímá souvislost mezi PSVR a PS4 Pro. Uvedení silnější konzole neznamená okamžité výhody ve virtuální realitě. Každopádně tvůrci her budou moci zvýšit frekvenci snímků za sekundu.
V dohledné době nebude ani PS4 Pro s pevným diskem o velikosti 2 TB. Konzole bude dodávaná akorát s 1 TB diskem. Hráči, kteří budou chtít větší harddisk, si ho budou moci vyměnit za větší nebo rychlejší SSD.
A proč Sony do PS4 Pro nezahrnula Blu-ray přehrávač podporující 4K? Sony vidí budoucnost ve streamingu.
Konzole PlayStation 4 Pro bude k dostání od 10. listopadu za 10 790 Kč nebo 399,99€.
Odpověď na komentář uživatele Rappix
Dik za odpoved!
Odpověď na komentář uživatele
Zpravidla se za dolní hranici považuje 24 fps. Je to hodnota kde mozek přestává jednotlivé snímky vnímat jako samostatné obrazy a začíná je vnímat jako plynulý pohyb.
To platí především pro film. U her se samozřejmě musí brát v potaz například input lag u ovladače a tak se počítá s rezervami. Proto se u her za základ považuje 30 fps.
Odpověď na komentář uživatele Rappix
cize suma-sumarom clovek vnima VYRAZNE PREPADY FPS ci uz je to zo 140 na 80, alebo z 30 na 18, right ? ? ?
Ale kolko FPS je minimum kedy je hra este stale plynule hratelna, tych 30 FPS ? ? ?
Odpověď na komentář uživatele @cernejstri1
MŇA to ale sakramentsky zaujíma ! ! ! Bol som to ja, kto vyprovokoval tú debatu…
Odpověď na komentář uživatele @cernejstri1
Nad komentáři je magické tlačítko s názvem "Odhlásit odběr".
Odpověď na komentář uživatele @cernejstri1
Moje řeč
Hele dobrý holčičky uz by ste toho mohly nechat stejně to nikoho nezajímá
Nechce te si to psat radši do soukromých zpráv
Odpověď na komentář uživatele KillzoneLord
Věř tomu nebo ne, ale vnímá. Lidské oko je v podstatě obrazový snímač a jako takový má samozřejmě své limity. Pokud mě paměť neklame tak je to někde okolo 215 fps. Cokoliv co je více už oko neregistruje. Ale náhlého výkyvu snímkovací frekvence ze 140 fps na 80 fps a zpět na 140 fps si v pohodě všimneš.
To je taky důvod proč se ve hrách používají fps locky. Ty zajišťují že se snímkovací frekvence nezvedne nad určenou hranici.
Příklad: Stroj na kterém běží nějaká hra by danou hru dokázal v pohodě rozjet na stabilních 80 fps. Hráč si zapne fps lock na hodnotu 60, takže se hra bude vykreslovat v pravidelných intervalech 60x za sekundu. Máme tedy jistotu že hra neklesne pod tuto hranici díky výkonu stroje a ani nestoupne nad tuto hranici díky fps locku. Hra tedy běží stabilně na 60 snímcích a mozek obraz vnímá jako plynulý.
Rappix: Kdyz mas 140 fps a pak to spadne na 80, tak to proste nemuze byt pravda, aby to nekdo vnimal. Vzdyt obe varianty jsou naprosto plynuly, ze to snad ani nemuze oko s mozkem postrehnout. Pokud fps nejsou stabilni, tak je to problem, ale jen v pripade 30 fps. Kdyz to pak spadne treba na 18, tak si clovek moc nezahraje .
Odpověď na komentář uživatele KillzoneLord
To co jsi napsal je samozřejmě blbost. Člověk rozezná rozdíl mezi 30 fps a 60 fps. Na druhou stranu je ale také fakt, že celý ten povyk kolem snímkovací frekvence u her je neuvěřitelně nafouknutá bublina. Samotná výška snímkovací frekvence totiž nehraje při vnímání plynulosti moc velkou roli. To díky čemu člověk skutečně vnímá plynulost je stabilita snímkovací frekvence.
Hra klidně může běžet na 140 fps (pokud k tomu samozřejmě člověk má vhodné zobrazovací zařízení) , ale pokud snímkovací frekvence není stabilní a dojde k náhlým propadům například na 80 fps a zase zpátky, tak to člověk bude pořad vnímat jako sekání obrazu.
Celý ten problém je neuvěřitelně komplikovaný a hlavní roli v něm hraje mozek a to jak mozek funguje při zpracovávání obrazu.
Odpověď na komentář uživatele KillzoneLord
ocividne jsi video nepochopil, problem s anglictinou? potom trochu rozvleklejsi vysvetleni s ceskejma titulkama treba tady [ odkaz ] a pokud i nadale budes mlet podobny blbosti, vzdavam to, jses nevzdelatelnej
Na 60 hz monitoru nepoznas 30 a 60 fps. Kdybys mel 140 hz napr, tak bys 30 a 140 poznal
To ja s mim zrakem mam stabilnich 5 fps v realu. Xd Kdyz do toho nepocitam mlhu/rozmazane objekty jako efekt, NVidia se svojim physx je cajicek.
Odpověď na komentář uživatele KillzoneLord
jasne ze poznas, pokud ne, doporucuju navstevu doktora – mas rozbite oci
tady vzdelavaci video >>[ odkaz ] <<