Kde je Xen? Tuhle otázku si musí pokládat snad každý majitel placené verze Black Mesy, povedeného remaku prvního Half-Life, který využívá Source engine a který se objevil na Steamu v sekci Early Access už v květnu minulého roku.
Pokud jste první Half-Life nehráli a netušíte, o čem je řeč, pak vězte, že pod názvem Xen se skrývá poslední část hry, odehrající se ve stejnojmenné dimenzi. V porovnání se zbytkem Half-Life není Xen kdovíjak rozsáhlý, ale mezi fanoušky nebyl nikdy ani kdovíjak oblíbený.
To je také důvod, proč tvůrcům z týmu Crowbar Collective trvá jeho předělávka tak dlouho. Musí se totiž od základu předělat, aby z něj bylo řádně kvalitní finále hry. Tvůrci tvrdí, že Xen předělávají do takové podoby, jakou by mohli vytvořit i vývojáři z Valve, kdyby je před lety neomezoval čas.
Jak se ale zdá, vývoj Xenu, jemuž předcházela snaha uvézt do provozu placenou verzi, která využívá jinou verzi Source enginu než mod vydaný v roce 2012, se konečně blíží ke konci. Tvůrci oznámili, že by aktuálně chtěli vydat Xen v létě příštího roku. Také přihodili dvojici obrázků, v nichž porovnávají jejich vizi Xenu s původními mapami z Half-Life.
Nezbývá než doufat, že se tvůrcům dílo podaří a Black Mesa bude po všech těch letech vývoje konečně kompletní. A jestli patříte mezi majitele placené verze, upozorním vás ještě na nedávno vydaný halloweenský patch, který mimo jiné přidal zombie verze HECU vojáků, tedy ZECU.
Poznámka: Titulní obrázek pochází z kompletní verze úrovně Surface Tension, která obsahuje některé prvky Xenu. Nejde tedy o výřez z nějaké plnohodnotné ukázky toho, jak bude Xen ve finále vypadat.
No uz by bolo nacase aj ked vzdy tvrdili, ze chcu spravit XEN niekolkonasobne dlhsi nez je original
Jo taky jsem fakt solidně zvědav, doteďka si nikdy nedokážu tuto dimenzi představit na Source Enginu a jiné pokusy od jiných modderů dopadli ještě hůře než oficialní Xen od Valve na goldsource enginu. Podle mapy to vypadá že oproti hopkací pasáži to bude rozsáhlejší takže to co znám v HL 1 to v BM asi nepoznám a už se přistihnu jak si nebudu vědět rady jako s logickou pasáži v On a Rail kde jsem musel vyřešit problém s elektřinou která v HL 1 nebyla.
Už se moc těším.
Fakt jsem hodne zvedav, jak se s tim Xenem poperou. Nikdy jsem si v hlave nemohl vybavit vzhled tehle dimenze na Source engine