Uživatel nepřihlášen
  

Režisér Hideki Kamiya promluvil o zrušeném RPG Scalebound

Středa 11.1.2017 16:40 - Autor: Ivan "killjezor" Jeziorek - Rubrika: Novinky Novinka

Povídačky o jeho špatném duševním stavu byly vymyšlené a Platinum Games litují zrušení vývoje.

Jméno Hideo Kamiya se v poslední době v herních kruzích skloňuje velmi často díky zrušení jednoho z jeho posledních titulů. Microsoft totiž odstartoval rok tím, že oznámil zrušení ambiciózního akčního RPG Scalebound od Platinum Games.

Hideki Kamiya je ale známý také tím, že mluví ke svým fanouškům velmi otevřeně, což vždy dokazoval i zprávami na svém Twitteru. Hodně lidí ale překvapil charakterem komentářů k nastále situaci, protože zaujal k celé věci vcelku pohodový postoj.

Sérii svých tweetů zahájil Kamiya tímto textem: "Jak jste již patrně všichni slyšeli, byl Scalebound zrušen. Velmi se omlouvám všem, kteří se na tuto hru těšili," a pokračoval: "Omlouvám se za takovou špatnou zprávu hned na začátku roku. Jediné, co pro vás mohu udělat, je slíbit, že vám vždy nabídnu zábavné hry."

Kamiya také slíbil, že se postará, aby se něco takového nestalo znovu: "Budu pracovat extra tvrdě, abych vás už nikdy nemusel znovu nechat takto na holičkách, takže doufám, že nás budete i v budoucnosti sledovat."

V další zprávě se slavný návrhář rozhodl zlehčit jeden konkrétní detail, který byl uváděn při prvních únicích o stavu vývoje Scaleboundu. Šlo v něm o Kamiyovu dovolenou, kterou si údajně vzal kvůli svým "duševním problémům": "A ... Jestli jsem si vzal volno kvůli mému duševnímu zdraví?… Já!? V žádném případě," uvedl Kamiya.


Platinum Games se po dvou dnech také rozhodli nemlčet a vydali své oficiální prohlášení, ve kterém se ale nedovíme nic z konkrétních důvodů, stojících za zrušením hry.

"Jsme velmi zklamáni, že to skončilo takovýmto způsobem, zejména protože víme, že se na tuto hru těšilo opravdu mnoho našich fanoušků. Do budoucna se vám budeme snažit i nadále poskytovat vysoce kvalitní hry, počínaje březnovým Nier: Automata a dále podobnými produkty jako jsou Granblue Fantasy Project Re:Link a Lost Order. Budeme i nadále tvrdě pracovat plnit vaše očekávání a těšíme se na vaši příští podporu!"

Skutečný důvod zrušení nadějného RPG Scalebound se asi nikdy nedovíme, ale podle lidí, kteří sledovali vývoj pozorněji, to vypadalo, jako by každý chtěl vytvořit dvě zcela odlišné hry. Jeden koncept měl v hlavě Platinum Games a druhý Microsoft. Nejde o nějak nezvyklý stav, většinou se vývojáři musí srovnat s požadavky těch, kteří vývoj financují, ale v průběhu vývoje dojde k nějakému určitému kompromisu, vyhovujícímu oběma stranám. Což pro Scalebound patrně neplatilo.

První vlaštovkou, že ve vztahu Kamiya a Microsoft něco nefunguje, mohl být tweet z března 2014, kdy si ztěžoval na marketing vydavatele. O něco víc než rok později, v červenci roku 2015, poslal dokonce zprávu, ve které stálo: "Those shits at MS… are they fucking with me?" [zprávu nemá smysl překládat - pozn. redakce] Ale protože byl Kamiya známý na Twitteru svými výbuchy, nikdo tomu nepřikládal náležitou váhu. Rozchod mezi konceptem vývojářů a vydavatele již tehdy mohl být ale propastný.

Zrušení hry ale má ještě jeden zajímavý dopad, na který mne upozornil jeden ze zahraničních webů. Scalebound byl totiž prvním japonským AAA blockbusterem, za který byl západní vydavatel ochoten utratit miliony dolarů a mohl tak prošlápnout cestičku dalším podobným titulům, stejně tak mohl pomoci Xboxu One zaujmout hráče v Japonsku.

Tisk
Scalebound na PC, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound Screenshot ze hry Scalebound
Související novinky
 
Microsoft zrušil dračí RPG Scalebound
 

Microsoft zrušil dračí RPG Scalebound

Úterý 10.1.2017 09:30 - Zajímavě vypadající akční RPG titul od Platinum Games bohužel nevyjde. Přečíst celý článek »

28 komentářů|PC, Xbox One
Scalebound na screenshotech z Gamescomu

Scalebound na screenshotech z Gamescomu

Čtvrtek 18.8.2016 15:20 - Plus možnosti přizpůsobení si vašeho draka. Přečíst celý článek »

2 komentáře|PC, Xbox One
Draci z RPG Scalebound od Platinum Games i pro Windows 10

Draci z RPG Scalebound od Platinum Games i pro Windows 10

Pondělí 13.6.2016 19:55 - V příštím roce. Podívejte se na ukázku z co-op multiplayeru. Přečíst celý článek »

10 komentářů|PC, Xbox One

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář k novince Režisér Hideki Kamiya promluvil o zrušeném RPG Scalebound
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Ratos    Jo no a taky rikali ze bude vychazet na xbox spousta exkluzivnich her :-) . Ja tomu moc neverim...Ratosratos11417    12.1.2017 08:39 Ratos

@ odpověď na komentář od killjezor:Jo no a taky rikali ze bude vychazet na xbox spousta exkluzivnich her :-) . Ja tomu moc neverim...

killjezor napsal:Tak MS slíbil, že bude rok 2017 plný skvělých her, tak bych ještě flintu do žita neházel ;-)

killjezor člen redakce    Tak MS slíbil, že bude rok 2017 plný skvělých her, tak bych ještě flintu do žita neházel ;-)killjezorkilljezor26380    12.1.2017 08:30 killjezor

@ odpověď na komentář od Ratos:Tak MS slíbil, že bude rok 2017 plný skvělých her, tak bych ještě flintu do žita neházel ;-)

Ratos napsal:To jsou masla, navic na xbox one ani tento rok nevyjde zadna poradna hra...

killjezor člen redakce    I s tím enginem to může být pravda. Patrně se tam nekupilo více různých problémů, které ani po letech nešlo vyřešit ke spokojenosti obou stran. Prostě mne zaráží, že když už to šlo do kopru, mohl to MS předat jinému studiu, které jim jde více na ruku a dodělat to po svém. Jestli tam ale zase nebyly problémy s licencemi.killjezorkilljezor26380    12.1.2017 08:27 killjezor

@ odpověď na komentář od LINKIN:I s tím enginem to může být pravda. Patrně se tam nekupilo více různých problémů, které ani po letech nešlo vyřešit ke spokojenosti obou stran. Prostě mne zaráží, že když už to šlo do kopru, mohl to MS předat jinému studiu, které jim jde více na ruku a dodělat to po svém. Jestli tam ale zase nebyly problémy s licencemi.

LINKIN napsal:Já ještě i někde četl, že měli i problémy se samotným enginem hry a pokud je tohle pravda, tak se vývoj hry mohl prodloužit o velkou řádku let. A pokud je i pravda to co ty píšeš, tak se to zrušení dalo asi čekat.
Tak, či tak mě to fakt dost mrzí. Koncept se mi líbil a co-op taky vypadal slibně. Bohužel. :-(

Ratos   2x   To jsou masla, navic na xbox one ani tento rok nevyjde zadna poradna hra...Ratosratos11417    11.1.2017 23:02 Ratos

To jsou masla, navic na xbox one ani tento rok nevyjde zadna poradna hra...

LINKIN    Já ještě i někde četl, že měli i problémy se samotným enginem hry a pokud je tohle pravda, tak se vývoj hry mohl prodloužit o velkou řádku let. A pokud je i pravda to co ty píšeš, tak se to zrušení dalo asi čekat.
Tak, či tak mě to fakt dost mrzí. Koncept se mi líbil a co-op taky vypadal slibně. Bohužel. :-(
LINKINlinkin42021
    11.1.2017 21:12
LINKIN

@ odpověď na komentář od killjezor:Já ještě i někde četl, že měli i problémy se samotným enginem hry a pokud je tohle pravda, tak se vývoj hry mohl prodloužit o velkou řádku let. A pokud je i pravda to co ty píšeš, tak se to zrušení dalo asi čekat.
Tak, či tak mě to fakt dost mrzí. Koncept se mi líbil a co-op taky vypadal slibně. Bohužel. :-(

killjezor napsal:Já bych neřekl, že Platinum Games nesplňovali termíny, ale že se nedokázali s MS dohodnout na koncepci hry. Podle zpráv byly prezentace hry za zavřenými dveřmi úplně jiné, než co bylo vidět v trailerech. Když pak vývojáři chtějí udělat něco a vydavatel chce něco jiného, je problém buď na obou stranách (že nikdo nechce ustoupit) , nebo jeden z nich dělá úplně něco jiného, než chce ten druhý.

Mr.Lolendo    Hlavně MS nedělá a nechce dělat hry. Chce dělat jen prachy z her.Mr.Lolendomrlolendo10723    11.1.2017 21:12 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od killjezor:Hlavně MS nedělá a nechce dělat hry. Chce dělat jen prachy z her.

killjezor napsal:Já bych neřekl, že Platinum Games nesplňovali termíny, ale že se nedokázali s MS dohodnout na koncepci hry. Podle zpráv byly prezentace hry za zavřenými dveřmi úplně jiné, než co bylo vidět v trailerech. Když pak vývojáři chtějí udělat něco a vydavatel chce něco jiného, je problém buď na obou stranách (že nikdo nechce ustoupit) , nebo jeden z nich dělá úplně něco jiného, než chce ten druhý.

killjezor člen redakce   1x   Já bych neřekl, že Platinum Games nesplňovali termíny, ale že se nedokázali s MS dohodnout na koncepci hry. Podle zpráv byly prezentace hry za zavřenými dveřmi úplně jiné, než co bylo vidět v trailerech. Když pak vývojáři chtějí udělat něco a vydavatel chce něco jiného, je problém buď na obou stranách (že nikdo nechce ustoupit) , nebo jeden z nich dělá úplně něco jiného, než chce ten druhý.killjezorkilljezor26380    11.1.2017 20:54 killjezor

@ odpověď na komentář od LINKIN:Já bych neřekl, že Platinum Games nesplňovali termíny, ale že se nedokázali s MS dohodnout na koncepci hry. Podle zpráv byly prezentace hry za zavřenými dveřmi úplně jiné, než co bylo vidět v trailerech. Když pak vývojáři chtějí udělat něco a vydavatel chce něco jiného, je problém buď na obou stranách (že nikdo nechce ustoupit) , nebo jeden z nich dělá úplně něco jiného, než chce ten druhý.

LINKIN napsal:Jo jo, jako například když strašně moc lidí řvalo jak MS "znásilňuje" RARE za to, že se plýtvá jejich potenciálem na Kinect hry. A potom vyšlo najevo, že samotné RARE chtělo dělat Kinect hry a to, že Kinect byl ze začátku součástí XOne, byl vlastně taky nápad RARE.

Jinak MS asi měl dobrý důvod ke zrušení Scalebound, mrzí mě to, ale pokud Platinum Games nesplňovalo nějaké termíny, tak to takhle skončit muselo. Vždyť hned začátkem minulého roku byl Scalebound odložen na tento rok, a to měl původně vyjít už v roce 2016.

LINKIN    Jo jo, jako například když strašně moc lidí řvalo jak MS "znásilňuje" RARE za to, že se plýtvá jejich potenciálem na Kinect hry. A potom vyšlo najevo, že samotné RARE chtělo dělat Kinect hry a to, že Kinect byl ze začátku součástí XOne, byl vlastně taky nápad RARE.

Jinak MS asi měl dobrý důvod ke zrušení Scalebound, mrzí mě to, ale pokud Platinum Games nesplňovalo nějaké termíny, tak to takhle skončit muselo. Vždyť hned začátkem minulého roku byl Scalebound odložen na tento rok, a to měl původně vyjít už v roce 2016.
LINKINlinkin42021
    11.1.2017 20:39
LINKIN

Jo jo, jako například když strašně moc lidí řvalo jak MS "znásilňuje" RARE za to, že se plýtvá jejich potenciálem na Kinect hry. A potom vyšlo najevo, že samotné RARE chtělo dělat Kinect hry a to, že Kinect byl ze začátku součástí XOne, byl vlastně taky nápad RARE.

Jinak MS asi měl dobrý důvod ke zrušení Scalebound, mrzí mě to, ale pokud Platinum Games nesplňovalo nějaké termíny, tak to takhle skončit muselo. Vždyť hned začátkem minulého roku byl Scalebound odložen na tento rok, a to měl původně vyjít už v roce 2016.

Kirkes21    Ovšem něco mi říká že EA je úplně stejné jako MS. Protože i studio DICE je taky znásilňované ale firmou EA. Jo tomu mi rozumní lajci říkáme marketing podle diktátu nebo byznys jako prase na nic. :nah:Kirkes21kirkes2127721    11.1.2017 19:59 Kirkes21

Ovšem něco mi říká že EA je úplně stejné jako MS. Protože i studio DICE je taky znásilňované ale firmou EA. Jo tomu mi rozumní lajci říkáme marketing podle diktátu nebo byznys jako prase na nic. :nah:

LuckyBaal   2x   Kromě Forzy jediná exluzivka na XONE, která mě zajímala. Škoda jí.LuckyBaalluckybaal17040    11.1.2017 18:07 LuckyBaal

Kromě Forzy jediná exluzivka na XONE, která mě zajímala. Škoda jí.

Mr.Lolendo   9x   MS je starý klátič. Bungie se podařilo utéct a Remedy je znásilňováno do dnes.Mr.Lolendomrlolendo10723    11.1.2017 17:52 Mr.Lolendo

MS je starý klátič. Bungie se podařilo utéct a Remedy je znásilňováno do dnes.

Chesse   4x   At to prodaj sony :)Chessechesse22383    11.1.2017 16:54 Chesse

At to prodaj sony :)Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Zlobo   1x   Celkem bych bral vyjádření od MS kde byla chyba. Každý to může vidět jinak. Ale co šup s tím na Psko, jedna z her kterou jsem Xboxu záviděl... Škoda, a velká bych řekl.Zlobozlobo11281    11.1.2017 16:50 Zlobo

Celkem bych bral vyjádření od MS kde byla chyba. Každý to může vidět jinak. Ale co šup s tím na Psko, jedna z her kterou jsem Xboxu záviděl... Škoda, a velká bych řekl.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Diskuze na fóru

Battlefield 1 nahrávání ? (6 příspěvků), Jules Verne (5 příspěvků), STEAM -všechno sem (6996 příspěvků), Creative - forum pro kreativní lidi (683 příspěvků), Hledám hru (3 příspěvky), Visual c++ error!!! (2 příspěvky), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4532 příspěvků), Argo (3 příspěvky), Trance - Progressive Mix 42* (397 příspěvků), Overwatch - prodej uctu (13 příspěvků), Resident Evil (3 příspěvky)

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 17. až 23. července

Pokračování The Wolf Among Us, odhalení zombie módu Call of Duty: WWII, DLC Doomu zdarma, organizační změny v BioWare, nová konzole od Atari a další.

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Gray Skies, Dark Waters – labutí píseň jedné rodiny

Vivian Garrett před rokem zmizela beze stopy. Kam se poděla a co za sebou nechala?

 
Přečíst celý článek»Autor: Ylbirda - Platforma: PC
 
 
Splatoon 2 - barevné šílenství

Druhý Splatoon je bezesporu další skvělou hrou pro Switch. Dokáže ale zaujmout i zapřísáhlé multiplayeristy?

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole
 
 
Yonder: The Cloud Catcher Chronicles – postav stodolu, zasaď strom a zachraň království

Vezměte stejným dílem adventuru, craftění a farmaření, promíchejte, netřepejte a máte na světě Yonder.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC
 
 
Quarantine – hypochondrova noční můra skutečností

Civilizace se ocitá pod tlakem miliónů mikroskopických agresorů. Viry se snaží vyhubit lidstvo a jen odvážný lékařský tým může odvrátit katastrofu.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC