Redaktoři PC Gameru se v novém čísle podívali na zoubek očekávanému Mass Effectu: Andromeda. Samotný časopis bohužel po ruce nemáme, ale máme po ruce Reddit, na němž jeden z uživatelů zveřejnil souhrn nových informací, které z pokrytí nového Mass Effectu vyplývají.
Hra podle všeho nabídne několik typů planet. Jeden typ je určený pro příběhové záležitosti, takže se dá očekávat, že na tyto planety budete cestovat zejména kvůli postupu v hlavní dějové linii. Jiné planety nabízí prostor pro plnění vedlejších úkolů a průzkum prostředí.
Jednou z nových schopností během boje je úskok stranou, pravděpodobně za asistence jetpacku. Díky němu se můžete rychle přesouvat z krytu do krytu a jde o jakousi alternativu k možnosti vzétnout do vzduchu a pokropit nepřátele shora. Když navíc během pobytu ve vzduchu zamíříte, zpomalí se klesání, což se hodí při utváření různých komb.
Jak už víme z dřívějška, v BioWare se rozloučili se systémem Paragon/Renegade (Ochránce/Odpadlík). Osobnost vaší postavy budou místo toho utvářet čtyři typy dialogových voleb, od odlehčené po profesionální.
Zatímco v singleplayeru můžete kdykoliv přepínat mezi herními třídami, v multiplayeru si budete muset třídu vybrat vždy před začátkem zápasu. V jeho průběhu ji pravděpodobně nebude možné dále měnit.
Před několika dny vyplavalo na povrch několik dalších informací, pro změnu díky aktivitě Iana Frazera z BioWare na Twitteru. Díky němu víme, že mezi singleplayerem a multiplayerem bude možné plynule přepínat. Oba režimy bude nejspíš dělit načítací obrazovka, ale rozhodně nebude nutné vypínat singleplayer, abyste si mohli zahrát multiplayer, a naopak. Zkrátka se při přepínání jednotlivých složek hry nemusíte vracet do hlavního menu.
Při hraní multiplayeru navíc můžete získat odměny, které lze využít i ve hře jednoho hráče, nicméně stále platí, že narozdíl od Mass Effectu 3 nemá vaše aktivita v online režimu žádný přímý vliv na vývoj příběhu v singleplayeru.
A jestli se vám líbilo craftování zbraní v Dragon Age: Inquisition, mám pro vás dobrou zprávu. Podobný systém bude součástí nového Mass Effectu, což znamená, že vycraftované zbraně můžete pojmenovat. Platí to i o zbraních pro boj zblízka. V základu budete mít standardní omni-čepel známou z Mass Effectu 3, ale během hraní lze využívat i tradičnější zbraně, třeba meče či kladiva, které budou mít vyhrazený vlastní slot.
Na závěr jedna zajímavost z PC Gameru. O design a testování vozidla Nomad, s nímž se můžete pohybovat po povrchu planet, se zčásti postarali tvůrci starších dílů Need For Speed, pravděpodobně ze studia Criterion. Jak se zdá, kdykoliv se v nějaké hře, kterou vydává EA, objevují rychlé dopravní prostředky, jsou k tomu přizváni lidé z Criterionu. V minulosti pracovali třeba na speederových motorkých ve Star Wars: Battlefrontu, s nimiž se setkáte na lesnatém měsíci Endor.
Odpověď na komentář uživatele
Zahraj si, nebo mrkni na gameplay videa MP v ME3 a uvidíš co očekávat
Proč se všude musí cpat ten crafting… Většinou je to udělané pěkně odflaknutě a akorát je to k tomu aby všude mohli rozházet nějaké suroviny které musí člověk hodiny hledat aby měl ucházející zbraň protože ty co se vycraftí jsou diametrálně lepší než ty co se koupí…
Odpověď na komentář uživatele Docik
Budou realisticky velké = pouze část. Vem si, kdyby si měl v Nomadu jezdit furt z ČR do Honkongu
Odpověď na komentář uživatele
To asi neklapne. V MP se nehraje za hlavní postavu z SP.
a jak velké ty planety mají být? bude se jednat o celou planetu vygenerovanou, nebo jenom nějaká mapa ?
Já si ten multiplayer v Mass Effectu představuju tak, že tam budou nějaký online huby na jednotlivých planetách, kam hráč vstoupí a přepne se do online automaticky, něco jako v Division Dark zona. No každopádně jsem na Bioware moc zvědavej co nám nakonec v březnu dopraví za hru.
Odpověď na komentář uživatele Krudanze
Budeš moc chodit i jezdit.
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Právě toho se bojím. O MP se mluví, jak bude skvělý, já čekám opak.
Po povrchu planet pujde i chodit nebo jen jezdit v nomadu?
Uplne stejnej system pouziva i Dragon Age: Inquisition, pribeh je vzasade oddeleny od open hrani. Dalo se cekat ze to pouziji i v ME, pac to je asi nejlepsi zpusob jak udelat solidni pribeh v otevrene hre. A navic to vychazi vstric hracum kteri se o to , , pobihani, , kolem pribehu moc nezajimaji.
ten multak nevim me moc nezajima, a v DA: I to zadnej hit rozhodne nebyl. Mozna ze tady bude, premerovaci pindiku maji radsi pistolky nez mece:)
Multiplayer v ME3 byl zcela neočekávaným velkým úspěchem. Logicky teď dostane víc prostoru. I když, jak píše Cvrnda – propagace MP je teprve plánována na přelom ledna/února.
A dle mého po tomto (to bude tak nějak konec února/březen) se vrhnou na propagaci příběhu SP a zakončí nadupaným lauch trailerem
Na MP se těším, ME3 dost zachraňoval a fakt mě bavil. Takže už se nemůžu dočkat jak rozjedou jeho propagaci. Trochu mě mrzí ta absence paragon/renegade systému, nějak to podle mě k značce ME patří a vždy jsem ME považoval za duchovního nástupce KotOR a Jade Empire.
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Co psali na twitteru tak únor by měl být skoro jenom o multiplayeru takže předpokládám že i uvidíme nějaký souvislý gameplay.
Odpověď na komentář uživatele
Nevím jestli jsem náhodou něco neminul, ale mám pocit, že v tuhle chvíli je propagace multiplayeru dost upozaděná. Co vlastně víme? Že to bude zase obdoba horde módu, že v něm zase budou herní třídy a mikrotransakce, že bude možné jeho hraním získat odměny do singleplayeru, ale příběh singleplayeru nebude hraním multiplayeru ovlivněn, případně ještě to, že na konzolích proběhne tech test. A to bude asi tak všechno, jak by řekl Buba z filmu Forrest Gump. Zatím jsme neviděli jediný trailer, jediný screenshot z multiplayeru, nevíme skoro nic o mapách nebo postavách, takže jestli máš teď pocit, že je toho moc, tak počkej, co přijde v řádu týdnů. Protože teprve v dohledné době se má propagace multiplayeru naplno rozjet. Multiplayer bude nejspíš hlavním prostředkem financování dalšího vývoje hry a hlavní zdroj výdělků (mimo prodejů samotné hry, samozřejmě) , takže se EA bude určitě snažit co nejvíc nám ten multiplayer prodat
Vítám změnu paragon/renegade, vítám typy planet a combat s chladnými zbraněmi a ten dash, ale ten MP se mi vůbec nelíbí…Až moc ho propagují, cítím fail a orientaci ME na tupou MP střílečku.