Vampyr je nová hra od francouzských Dontnod. Vžijete se do role doktora, který je pokousán svým pacientem a pomalu se mění v upíra, takže kulisy Londýna 20. století jsou pro hru naprosto ideální. Vampyr má být hra s napůl otevřeným světem. V praxi to znamená, že se jako hráč můžete volně procházet po Londýně, avšak některé části budou z příběhových důvodů uzavřeny. Nečekejte však rozlohu Skyrimu nebo GTA. Vampyr bude menší. Jak moc, to zatím nevíme.
Stephane Beauvergerová, vedoucí vyprávění, se nyní o hře více rozpovídala v rozhovorech pro God is a Geek a WCCF Tech.
„Upír je chytré stvoření, uvědomuje si, kde a kým je. Je to stvoření plné klamů. Chtěli jsme, aby hráč cítil podstatu upíra. Takže jsme si položili otázku, co je protikladem upíra? No přece doktor, který byl zvyklý životy zachraňovat, ale teď je nucen je lidem brát.“
Jako upír si můžete své oběti vybírat. Mějte však na paměti, že se ve hře nenachází žádná bezejmenná postava. Všechny budou mít svůj příběh, svoje přátele i nepřátele. Každé zabití civilisty nějakým způsobem ovlivní postup hrou.
„V rámci příběhu vás postavíme před několik důležitých NPC. Budete je moci zabít, ušetřit nebo změnit na upíry. Vše výrazně ovlivní příběh. Nečekejte žádné vrácení času jako v Life is Strange. Jakmile někdo zemře, hra se uloží a nebude cesty zpět,“ řekla vývojářka.
Přílišným vraždícím mašinám se tak snadno může stát, že jednotlivé čtvrti padnou a zůstanou v nich pouze monstra a upíři. Nebudou tak žádné postavy, které by vám daly vedlejší úkol nebo něco prodaly. Bez úkolů nebudou zkušenostní body, takže pozor na to.
„Rozhodnete-li se zabít příliš mnoho lidí, může se stát, že vám ve městě nezbude na konci hry nikdo živý. Není to špatný konec, je to jen způsob, jakým jste hru hráli. Ve hře nemáme dobrý nebo špatný konec, pouze logický konec, který reflektuje váš způsob hraní,“ dodala.
Můžete se stát upírem, který se bude schovávat ve stínech a snažit se své oběti zmanipulovat, nebo upírem, který bude velmi agresivní. Unikátní tak nebude jen vaše město, ale i vaše postavy. Podle Stephane Beauvergerové potkáme ve hře minimálně dva druhy upírů. Jedním je nižší druh, který se schovává, protože je ostatní upíři chtějí zabít. Je to totiž takové nechtěné dítě, nejsou moc chytří a raději se schovávají. Druhý zmíněný druh bude naopak z vyšších kruhů. Jsou to služebníci koruny, velmi cílevědomí a aristokraticky založení. Nechtějí ve svém kruhu žádné ženy a Beauvergerová je popisuje jako nesmrtelné sráče.
Vampyr by měl vyjít někdy ve čtvrtém kvartálu roku 2017 na PS4, Xbox One a PC. Hra vypadá velmi dobře a my se na ní docela těšíme.
Zní to báječně, tak snad se to povede…
Pro mě osobně černý kůň pro tento rok. Držím palce ať jim to vyjde.
Jop ten soubojovej systém, to je velkej strašák, ale pro mne spíše z duvodu, aby se z toho nevyklubala príliš akcní bojovka, což pozoruji z nedávných záberú.
Snad razantně vylepší technickou stránku, hlavně teda ten soubojovej systém kterej bohužel vypadá těžce zastarale a ztuhle, jinak potenciál to určitě má.
Odpověď na komentář uživatele Krudanze
A já myslel, že tam něco na ten způsob bude. Přeci jen se prezentují i tichým zabíjením v uličkách, ale asi to mysleli tedy jinak. Škoda.
LiS mi vůbec nesedl, na emoční pubertální věci nejsem, ale na toto se velmi těším.
Odpověď na komentář uživatele Narw
no tak to by byla škoda …. angličtina není moje silná stránka
Odpověď na komentář uživatele Virus
Stealth mechaniky ve hre bohuzel nebudou. Rikali to v nakym drivejsim rozhovoru. Za me hodne velka skoda. Doufal jsem v neco jako vampire bloodlines kde bylo nekolik cest k cili vcetne stealth.
Pff, jedna pani povídala. Přece vždy je z nějakého hlediska špatný a dobrý konec. Záleží jen na člověku, jak to hraje a jak si ze svého pohledu ten konec přebere. Hra z dosavadního materiálu je zatím lákavá a grafické pojetí není zlé. Čeho se ale bojím je, že to s oběťmi nebude zas tak ožehavé a že nám nebude dána úplná možnost se pokusit zabít vážně jen minimum lidí popřípadě zvířat. Ve videích byly boje patrně s lovci a to už jsou oběti navíc. Snad to pude nějak obejít. Za mě ale dovednostní body bude to poslední co bych chtěl zlepšovat. Jako doktor bych se chtěl přece uzdravit a po vzoru Blada vyléčit nákazu.
Zní to zajímavě a ač jsem překládal jejich dvě předchozí hry, tak u této hry stále nevím, zda ji nakonec budu překládat. Oficiální lokalizaci rozhodně nečekejte.
Francouzské studio mohlo zasadit hru do neokoukané Paříže a ne do Londýna … škoda
Odpověď na komentář uživatele DERO
Jelikož nebylo ani Life is strange, nepočítal bych s tim. Navíc tyhle menší studia na to nemaj prachy, to neni Ubisoft.
Jeden z mojich ocekavanych titulu tohoto roku.
Noo mě to teda zaujalo hodně … a pokud to bude takhle mířeno tak doufám v podporu češtiny