O novinkách v připravovaném System Shocku se rozpovídal komunitní manažer Karlee Meow z Nightdive Studios. V první řadě vysvětluje důvody k přechodu z Unity na Unreal Engine 4. Karlee tvrdí, že Unity je skvělý engine. Pro Unreal se nakonec rozhodli proto, že jim prý umožní dosáhnout jejich cílů mnohem snadněji a tím pádem zefektivní jejich práci. Dalším důležitým aspektem pro toto rozhodnutí bylo, že Unreal Engine 4 dosahuje lepších výsledků nejen na PC, ale i na konzolích. Pokud vás tato věta polekala, nebojte se. Karlee nás ujišťuje, že primární platformou, na kterou se System Shock chystá, je PC, takže by se nemělo jednat o žádný konzolový port. Řeč přišla i na ostatní platformy. Kromě Windowsu se tedy stále počítá i s OSX a Linuxem. Na otázku vydání hry pro nové Nintendo Switch Karlee odpověděl: „Těžko říci v tento moment. Záleží, jaká po tom bude poptávka“.
Tak a teď k té důležitější části novinky. Karlee Meow totiž mluvil také o jistých změnách. Při oznámení remaku System Shocku z roku 1994 a jeho vypuštění na Kickstarteru měli lidé z Nightdive Studios v plánu přinést nám System Shock co možná nejvěrnější své předloze. Tomu napovídala i vydaná gameplay videa. Relativně brzy si však uvědomili, že se jim naskytla šance přinést tuto hru nové generaci hráčů a tak musí přijít určité změny. Naštěstí se vývojáři nepustili do bezhlavého překopávání celé hry, ale před tímto rozhodnutím proběhlo jednání s tvůrci původního System Shocku. Toto jednání se vedlo v duchu „Co byste udělali jinak, kdybyste měli k dispozici dnešní technologie?“. Nejvtipnější odpovědí prý bylo „Určitě bychom zredukovali množství typů granátů“. Z tohoto sezení nakonec vyplynulo, že samotní autoři původní hry by toho sami změnili mnoho. Takže co všechno bude jinak? Změny se dotknou nejen hratelnosti a level designu, ale velmi mírně i příběhu. Jednotlivé části hry se budou tematicky držet předlohy, ale rozložení mapy se dozná velkých úprav. Hratelnost by měla být jiná, ale měla by mít svou hloubku.
Nám v současné době nezbývá, než Nightdive Studios držet palce a doufat, že změny budou jen k lepšímu.
System Shock by měl vyjít ve druhém kvartálu roku 2018.
Všem, kterým KONEČNĚ přišla výzva vyplnit dodatečné informace v Backerkitu (ohledně System Shocku na Kickstarteru) . Backerkit je služba, která sbírá informace u vámi zasponzorovaných projektů. Čili se zde vyplní adresa kam má hra/produkt ve finále přijít, jaké jméno chcete uvést do credits apod. Bývá také zvykem přihodit si extra odměnu. Třeba tričko apod. Zatímco všude jinde vás to nestojí navíc ani korunu (např. Pillars of Eternity II: Deadfire) , tak Nightdive studio, kteří stojí za remasterem SS, požadují za každý přidaný předmět EXTRA poštovné. Čili pozor na to. Už se to řeší v diskuzi na kickstarteru a my, backeři, z toho rozhodně nemáme radost.
Odpověď na komentář uživatele Halflifeblazen
To už by bylo těch šoků tolik, že by nám padly systémy…
Odpověď na komentář uživatele FireWolf
Tak to jsme dva, Konzolové verze hmm jestli nebude konzolista zuřit nad hrou že se špatně hraje na gamepadu tak nevěřím že to na PC nebude jen obyčejný port.
Já jen doufám, že pod pojmem vylepšení se nebude skrývat zjednodušení pro causal hráče.
Odpověď na komentář uživatele Halflifeblazen
Dík že se mnou souhlasíš.
Ještě by mohli zremakovat System Shock 2 a zakončit to třetím dílem.
oni tuším krom remaku SS1 pracují na zcela novém System Shock 3, takže bychom měli dostat rovnou 2 nové system shocky. A taky dělají na Underworld Ascendant, což je duchovní nástupce Ultimy Underworld, jednoho z nej RPG. UU už jednoho dost povedeného duchovního nástupce má – Arx Fatalis. Doufejme že se všechny 3 hry povedou.
Dobré rozhodnutí. Nepřekopou to, ale určitě mají dost věcí, co by šly vylepšit.
Kirkes21: Na GoGu pro mě osobně je nejlepší kupovat hlavně staré hry za éra Dosu apod. protože GoG narozdíl od Steamu snaží i o kompatibilitu, u nových her je to už jedno a remake určitě si pořídím taktéž na Steamu, koneckonců alfa demo jsem zkoušel taky tam když to běželo ještě na Unity Engine.
Nedávno jsem se rozhodoval jak si v roce 2018 koupím System Shock, jestli na GOG nebo na Steamu. Já sem jednoznačně pro Steam!
No remake Black Mesa taky sáhla po změnách, které byli kupodivu ku prospěchu věci a tam kde měl Half-Life 1 slabé chvíle se v BM staly předností, a je fakt že dneska by nikdo nevydržel hrát System Shock 1 bez mouse looku který je naštěstí i součástí vylepšení Enhaced Edition, na tento remake se těším, protože System Shock mě dosti bavil, doufám že tam budou soundtracky ze staré verze (klidně zmodernizované) .