Až dosud nebylo jasné, jak se vlastně bude platit za Quake Champions. Půjde o klasickou free-to-play hru? Nebo budeme muset zaplatit nějakou fixní cenu? Jak informuje server Polygon, realita je někde mezi.
Quake Champions je v základu free-to-play hrou. Každý hráč bude mít bezplatný a neomezený přístup k základnímu hrdinovi jménem Ranger, stejně jako ke všem mapám a dalšímu hernímu obsahu. Zbylé hrdiny, potažmo Šampiony, kteří se od sebe liší aktivními a pasivními schopnostmi, si budete moci na omezený čas vypůjčit výměnou za in-game měnu. Stejně tak stačí zaplatit jednorázový fixní poplatek za tzv. Champions Pack a budete mít ke všem postavám neomezený, trvalý přístup.
Zatím není jasné, na jak dlouho si budete moci zbylé Šampiony vypůjčit. Jisté však je, že in-game měna nebude k dispozici za reálné peníze a že nenabídne přístup pouze k dalším postavám, ale i ke speciálním balíčkům, které nabízí třeba kosmetické skiny.
Jde o poměrně rafinované řešení, s nímž se nesetkáváme často. Quake Champions bude moci hrát každý a platící i neplatící hráči budou moci hrát spolu a až na postavy budou sdílet veškerý herní obsah. Jednorázové zakoupení trvalého přístupu ke všem hrdinům mimo Rangera je pak asi totéž, jako kdybyste si koupili plnou verzi hry s neomezeným přístupem k veškerému obsahu. Jinak si za ně můžete po omezenou dobu zahrát výměnou za in-game měnu. Je však otázka, jak vysoký bude poplatek za trvalý přístup k Šampionům. Odpověď na tuto otázku tvůrci v čele s Timem Willitsem očividně stále řeší.
Lidé z id Software a Bethesdy se k tomuto obchodnímu modelu rozhodli z důvodu rozdílných požadavků různých světových trhů i ze snahy vyhnout se pay-to-win praktikám. Jak se totiž zdá, i se základním Rangerem budete moci bez potíží bojovat proti ostatním hrdinům a jinak se komunita nebude štěpit.
Bude zajímavé sledovat, jak se takový ochodní model uplatní. Určitě jde o zajímavé řešení, jehož úspěch nebo neúspěch bude nejspíš záviset na vyváženosti schopností jednotlivých Šampionů, na systému distribuce in-game měny a na tom, jestli bude možné zakoupit za reálné peníze i něco jiného než trvalý přístup ke všem postavám.
Znovu se přitom sluší připomenout, že navzdory odlišným schopnostem mají všechny postavy stejné možnosti pokud jde o sbírání zbraní a dalších předmětů na mapě nebo o využívání různých triků, například tzv. rocket jumpů nebo strafe jumpů. Tvůrci tudíž stále slibují klasickou střílečku v arénách, v jejímž případě tvoří různé schopnosti hrdinů jen jakési zpestření základního konceptu.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Podívám se jak to tam je. Děkuji za inspiraci.
Odpověď na komentář uživatele Skull55
Pokud by to fungovalo všude jak Path of Exile tak by to bylo super.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Ne jasné, že jde právě o ten metr aby se hra mohla zvát free to play a měla i smysl hrát zdarma.
U těch online je problém, že tak nějak pochybuju o tom, že takhle lidí o periodický placenejch hrách premejsli. Naopak si myslím, že zavládne myšlenka "musím platit furt abych mohl hrát tak to nechci". A proto tu jsou mikrotransakce a ingame výhody
Odpověď na komentář uživatele Skull55
Zde ale narážíme na onen magický "metr" obsahu. Následně alfa/beta vs. finální verze.
Online hry co se neustále vyvíjí MMO jak WOWko jsou samozřejmé. Zde platba měsíčně je asi nejlepší řešení protože ti lidi stejně nic ani jiného nehrají.
Třeba 500kč měsíčně za 20 hodin je dobrá cena když si vezmeš pro srovnání kino cca 2hodiny 150Kč.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
To je otázka vybalancovani placenejch části. Osobně se mi třeba líbí trial u wow – max level 20, bohužel tam maj i nějaký další omezení z nichž mi některý přijdou zbytečný, ale některý chápu.
Bohužel je rozdíl když máš hru, která má "začátek a konec" jako například onen Zaklínač. Druhá situace je v případě dlouhodobého vývoje jako to mají Onlinovky které musí běžet furt čímž musí být i dlouhodobě placeny, kde je varianta periodické placení, mikrotransakce či zahalování updatu do DLC/datadisku.
Odpověď na komentář uživatele
Možnost vyzkoušení je v pořádku. Proti pay to win mám problém.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Já ti fakt nerozumím. Voláš po demu a když máš možnost bezplatně zkusit potažmo hrát v omezeném režimu tak se ti to zase nelíbí protože to na tebe působí lacině. Tobě se zavděčit jde dost těžko asi.
Vyvíjet tlak na nepoctivé vývojáře ? ( Jak ses k tomu dostal u tohoto článku o obchodním modelu ? ) To musí nejspíš zákazníci peněženkama. Nebýt blbci a nepředobjednávat po nějakém načančaném filmečku. Zbytečně se tady motáš nevím do čeho a v podstatě je to prosté
Odpověď na komentář uživatele Skull55
Zdar.
Jako vývojáři ti napíši.
Triál verze programů fungují následovně.
12-30 dní zadarmo na vyzkoušení nebo omezená free verze pro nekomerční použití samozřejmě.
Takže přizpůsob se tomu.
Vsuvka. Když půjdeme k věci a přeskočíme voloviny tak ty a stejně jako já oba víme že dnes se vyvíjí dvě verze hry. Verze která jde na pulty a verze na které se předvádí tedy reklamní verze. Takže Demo tak jako tak už stejně udělané je. Že bude diametrálně odlišné od finální hry (Aliens: Colonial Marines) je pro mě jako zákazníka vizitka jak až moc vývojáři lžou a manipulují při propagaci hry.
Jsou to tvrdé podmínky? ! Ano jsou. Pro schopné fairplay vývojáře možná trochu ne-fér. Bohužel je to nutnost dokud tu budou vývojáři jako ti co dělali No Man’s Sky, Batman: Arkham Knight apod.
Je volný trh. Takže je třeba aby lítaly facky jak od zákazníku a recenzentů tak i od samotných vývojářů.
Vývojáři co drží kvalitní standart a dodržují fairplay by sami měli poukazovat a bojkotovat jiné vývojáře kteří klamou a flákají to.
Je to ku prospěchu všech. Je třeba vyvíjet tlak.
Pokud by byly přesně dány zákony jak software mohou vývojáři vydat tak by nebyl potřeba takoví tlak. Máme svobodný trh takže je třeba tlak vyvíjet.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Ahoj, schválně se tedy zeptám jak by sis to představoval lépe. Z mého hlediska (jakoby vývojáře) mi přijde příjemnější varianta dát možnost vyzkoušet hru zdarma čímž zákazník/hrac ví do čeho jde. Zrovna tato varianta mi přijde výborná (pokud budou postavy vyrovnané, nebo bude možnost hrát pouze proti stejným postavám) . Tím si i ušetřím práci práci na demu – hlavně ve chvíli kdy by se hra postupně vyvíjela čímž by nebylo důležité (časově možné) udržovat aktuální i demo.
Stejně tak mám možnost oslovit větší počet lidí díky možností vyzkoušení hry zadarmo. To jest alespoň můj pohled.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
oooo já tleskám! ! ! ! konečně se tu našel někdo KDO UMÍ ROZUMĚ UVAŽOVAT a není jak ovečka která se zastává prasáckého DENUVA STEAMU A podobných HOVADIN yyyyopppp ! ! ! !
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Doobře A když se vrátíme ke Quake Champions dá se říct že je to vlastně něco mezi free to play a placenou hrou. To už by nemuselo působit tak lacině. Budem tomu fandit třeba to dopadne nadočekávání dobře jako Doom. At to udělají jakkoliv vždy se najde někdo komu na tom bude vadit 50 věcí
Odpověď na komentář uživatele
Hmm jo kritizuji. Všechno a všechny. I sám sebe. Když ale někdo mi řekne abych mu ukázal jak to jde lépe a já mu to ukáži tak jen pokrčí rameny a praví: "ne každý je jako ty".
Si potom člověk případně jako zamknutí v nějaké časové dimenzionální smyčce kde nikdo nehne ani brvo proto něco zkritizovat a pokusit se to udělat jinak. Samozřejmě pokud možno lépe ale ne vždy se poštěstí. O tom je ale život. Nevzdávat se.
Ať už se to někomu líbí nebo ne účel života není pracovat a trpět. Naopak je o tom si užívat což samozřejmě nese sebou nutné zlo že je třeba si to vydřít.
Tedy zábava je důležitá a měla by mít taky jistou úroveň.
Osobně se snažím aby moje mimo pracovní činnost měla co nevyšší úroveň. Potom se mi nediv že když koupím hru v rozbité a přehipovaném stavu že mě to naštve.
Zábava je důležitější než práce ale bez práce to nelze. Bez otevřené mysli, vůle a oddanosti ke vzdělání se řádně neposuneš v životě.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Jo uvažování stylem "všechno je na prd nic nefunguje to je uplně jasný já tomu rozumím takže píšu fakta" je mi naštěstí cizí. Já se u her chci a umím pobavit. U tebe mi přijde že hraješ jen proto abys mohl všechno zkritizovat. Tvoje věc
Už teď je jasný, že to bude pay to win. Vsadim boty, že ta postava "Ranger" je absolutně nejslabší a úplně nahovno, zato každá, kterou si koupíš bude tak 100krát silnější….
Odpověď na komentář uživatele
Nejde o uvažování. Jde o fakta. Stejně jako že země není placka ale je kulatá. Tedy buďme exaktní. Není symetrická koule. U rovníku má větší poloměr než k pólům.
A ta napíšeš že moje uvažování tě uráží protože mu nerozumíš a ani rozumět nechceš. Chceš žít přece. Je ti jedno zdali je země placka nebo je kulatá ne přece.