V pátek jsme se mohli všichni společně zasmát u nekvalitních animací z Mass Effectu: Andromeda, což byl první signál, že BioWare vše nevyšlo podle představ. Dnes přichází další rána do žeber všech fanoušků RPG žánru, kteří Andromedu vyhlížejí. Recenze předních světových magazínů jsou dost rozporuplné, redaktoři si stěžují na věci, které by v RPG hře měly být zpracovány na jedničku.
Britský Eurogamer neudělil žádnou ze svých medailí. Místo toho do verdiktu napsal, že boj a svět vypadá dobře, avšak scénář a questy jsou průměrné. Jinými slovy právě příběh na tom není nikterak dobře a šel by označit za béčkový. To z Andromedy dělá pravděpodobně nejhorší RPG od BioWare. Podle GameSpotu (6/10) jsou postavy dřevěné a dialogy tupé. A hru provázejí rovněž menší, ale všudypřítomné technické problémy, minimálně u PS4 verze.
Destructoid sáhl po 6,5/10 se slovy, že jde o mírně nadprůměrný titul, který by fanoušci neměli minout, ale zároveň od něj moc neočekávat. Americký Game Informer je vcelku nadšen (8/10), rozhodl se pro osm bodů z deseti a vyzdvihl zachování podstaty Mass Effectu s mícháním starých a nových koncepcí. To vše doplňuje nová galaxie s novým hrdinou. Podobně nadšen je PC Gamer, který PC verzi ohodnotil také 8/10.
Kdybychom shrnuli všechny recenze, dojdeme k tomu, že svět je obrovský a krásný, stejně tak boj je zábavný. Zbytek už ale na tom není tak dobře. Najdou se výjimky. Někteří si myslí, že i přesto je Andromeda obrovským a zábavným akčním RPG, kterému se dají mírné nedostatky odpustit. Záleží tak na každém z nás, jak k Andromedě přistoupí a co od hry očekává. Zdá se ale, že někteří budou zklamáni, minimálně z příběhu, který není tak dobře zpracován jako tomu bylo v minulosti.
Když nebudeme počítat menší a méně očekávané tituly, tak to vypadá, že Mass Effect: Andromeda je první zklamání letošního roku. Přitom hra byla odložena, aby vývojáři získali více času na doladění. Jak vidno, novému sci-fi dobrodružství by prospěl delší čas ve vývoji. To už ale pravděpodobně nechtěli v Electronic Arts přijmout, vývoj by stál více peněz.
Na Zingu si recenzi na Mass Effect: Andomeda budete moci přečíst později. Dnes bychom měli hru od distributora obdržet.
- PCGamer – 80/100
- PCGamesN – 8/10
- Game Informer – 8/10
- Playstation Universe – 8/10
- TheSixthAxis – 8/10
- IGN – 7,7/10
- Polygon – 7,5/10
- VideoGamer – 7/10
- GamesRadar – 3.5/5
- Destructoid – 6,5/10
- PlayStation LifeStyle – 6,5/10
- Gamespot – 6/10
- Metro GameCentral – 6/10
- Game Revolution – 3,5/5
- USGamer – 3/5
- Digital Trends – 5/10
- Eurogamer – “pravděpodobně nejhorší RPG od BioWare”
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
Inovovat v jejich věci, neodstranily ho ale nahradily. Rozhodně tvůj názor (tisíc lidí, tisíc chutí) . O tom zda Bioware krade či nekrade. To je pokud vím věc tvůrců
hojte nemate tedka nekdo problemy s prihlasenim na xbox live ? ? prej maj servery od microsoftu servis a nejde se mi prihlasit na xbox one ani na pc
Odpověď na komentář uživatele Daeron
inovovat? od kdy je odstraneni charakteristickyho prvku cely znacky inovace? mass effect odjakziva vykradal ostatni scifi a delal to dobre, konkretne para/renegade je nepochybne inspirace ze SW a v obou pripadech to byl funkcni system, porad lepsi nez stavajici "Ano/Sarkasticky ano/Ne (ale stejnak ano) "
Odpověď na komentář uživatele kiara7777
Také sem ho měl celkem rád Kotor sérii jsem miloval ale po třeba Zaklínači 3, mi došlo že to chce něco víc, než dialogy u kterých člověk ví co čekat. Jsem rád že i Bioware zkouší inovovat, ač to třeba nedokážou jako lidi v CD projektu.
Paragon/Renegade systém je pozůstatek po KOTOR-u, zajímavý, ale v některý případech velmi omezující – Miranda vs Jack, nebo Illusive Man v ME3.
Odpověď na komentář uživatele Ma4zu6
Bohužel se nebojím tvrdit, že to bude stejné. Na jednu stranu mi to celkem ani nevadí i tak tomu rozhovoru dává mnohem větší hloubku než modrý, červený a nebo šedý text Je potřeba si uvědomit, že Bioware uvedl, že chtějí upustit od původní trilogie a začít s něčím novým, logicky nebudou dělat nějak extremní skok ale zkusí co si mohou dovolit
Odpověď na komentář uživatele Daeron
To je sice fajn, ale Fallout 4 to měl taky tak a výsledkem bylo Ano/Sarkasticky ano/Ne (ale stejnak ano)
Odpověď na komentář uživatele Daeron
To je dobre.
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
hrál jsem trial, možnosti tam jsou a to 4 druhy odpovědí, pokud mě pamět neklame. Takže sice neodpovídáte způsobem "modrý text juchů, nic neudělám špatně" ale "mám se zachovat jako kamarád nebo jako profesionál"
jak muzu hrat za kladase nebo zaporaka tak hru projedu dvakrat – za obe char. vlasnosti stejne jako u best SW – SW: kotor 1 a 2
Odpověď na komentář uživatele Daeron
a cetli jste i tu anglickou cast, nebo to potrebujete prelozit? …a ne, ve hre vubec neni vic moznosti, dokonce tam casto nejsou na vyber ani ty dve, co byvaly standardem
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
Sice tam není Paragon/Renegade systém ale o to víc to je zajímavější, když se nemůžeš rozhodnout vždy jen dobře nebo zle. Ve hře je teď mnohem více mechanik výběru konverzace
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
Veď ten rene. systém bol otrasný v povodnej trilógii . Ako vážne mi má niečo ukazovať či som dobrý , alebo zlý ? Mne to teda vyhovuje tak ako to je a to som už v hre trošku ďalej . Tvoje odpovede budujú tvoj charakter .
Odpověď na komentář uživatele Eruveo
To sis všiml brzo. Už se to ví nejakou dobu.
Odpověď na komentář uživatele Mirek Souček…
ocividne je jediny spravny nazor na hru ten tvuj, ale zkus si objektivne neco precist a pochopis, ze ta hra na tom proste neni uplne dobre a veskera kritika je, jak se zda, na spravnym miste… treba tady [ odkaz ] …v jednom z prezentacnich materialu se EAware chvastali, jak "opravili" klasickej paragon/renegade system a vzniklo z toho toto:
Perhaps most significantly, they made the bold decision to remove good/evil responses that have been a mainstay of the developers’ RPGs, but they’ve failed to replace them with anything close to as meaningful. As a result, they’ve essentially removed the majority of choice at all. At one point you’re offered an extremely significant deal that contains an element that’s tantamount to extortion. In any other BioWare game before you’d argue this, perhaps choose it as the lesser of two evils, or reject it based on principle. Here you get two choices: to accept it, or accept it while making a joke. It’s quite bizarre how far they’ve gone in removing the illusion of autonomy, while still seeming to think they’re offering dialogue choice.
to je teda opravdu evoluce, pulku funkci vyhodime a nazveme to vyhodou, funkci a zamerem, Apple™ style