Fanatickému kultu ve fiktivní oblasti Hope Country, která je zasazena do americké Montany, se postavíme koncem února příštího roku. Far Cry 5 využívá zaběhnuté principy série, včetně průzkumu rozsáhlého otevřeného světa, divoké zvěře nebo volby. Hráč si bude moci sám zvolit, jakým způsobem splní jednotlivé úkoly. Buď můžete vše řešit akčním stylem, nebo potichu. Nejvýraznějším rozdílem oproti dřívějším dílům bude absence mini-mapy v rohu obrazovky.
O důvodech, které vedly k vynechání mini-mapy, se rozpovídal scénárista Drew Holmes v rozhovoru pro GamingBolt. Tamní redakci řekl, že se ve Far Cry 5 soustředí na průzkum a myslí si, že bez mini-mapy se hráči více ponoří do hry a budou prozkoumávat prostředí. Zároveň si nemají být jisti tím, kde jsou nebo kam zrovna jdou.
Dle slov Holmese mini-mapa v předchozích dílech Far Cry informovala hráče o všem, což je špatně. Hráč hned věděl, co je ve světě nového. To se ve Far Cry 5 změní. Při průzkumu prostředí budete muset věnovat pozornost světu a jednotlivým bodům, abyste se zorientovali. Na orientační body se designéři při vytváření Hope Country zaměřili a myslí si, že odvedli velmi dobrou práci.
To samé se dá napsat o věžích. Ani ty ve Far Cry 5 nebudou. Musíte tak prozkoumat svět, abyste objevili všelijaké aktivity a úkoly. Holmes v návaznosti na absenci věží zmínil setkání s některými místními obyvateli, případně prohlídku města a místní čerpací stanice. I věže kazily prožitek z hraní a nepřispívaly k větší interakci s postavami a samotným světem.
Far Cry 5 vyjde 27. února 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Neviem ale po Far Cry 2 ma uz dalsie diely nebavili lebo mi to prislo na styl Assassins Creed odhalovanie mapy a lezenie na radio vysielace skratka ma to nudilo stale tam liezt len aby som mohol nieco na mape vidiet staci mi to v Assassins Creed a nie aby som to este hral aj vo Far Cry . Far Cry 3 som nejak presiel ale 4 ta ma po takych 20 minutach omrzela a ani som ju od vtedy nezapol
vetsina vas nadava na mapu ve GR: WL jen pro info staci zmenit obtiznost na max a uz ta mapa zadne enemaky neukaze dokud si je nenadronujes ale pak rychle umres a uz to nebude na egohonbu a souhlasim ze Strecem, je to znamka hrace ze si nedovede nastavit hru podle sebe
A nebyla nahodou možnost vypnout minimapu v nastavení dříve? Stejně tak ukazatel nepřátel, ale ten byl snad jen v zavyslosti na obtížnosti (toto mohu potvrdit v ghostech) . Jen si s tim hráč musel pohrát (v nastavení zap/vyp) . Pokud se nepletu, tak není pomalu, co oslavovat. Akorát je to známka hlouposti/lenosti, že si hráči neumí nastavit hru podle sebe. Protože některé důvody proč je tento krok oslavován a dříve to bylo špatné mi přijde jako neuvěřitelná blbost. To ta absence věží je aspoň nějaký krok určitým směrem.
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Mám to úplně stejně.
Když nad tím tak přemýšlím tak mě ve Far cry 4 frustrovalo mililion stejně se opakujících questů a velikost mapy kdy jsem chodil kousek po kousku abych nevynechal quest, nebo truhlu po chvilce jsem hru přestal hrát, protože mě od hl. linky a i toho šmejdění mapy odrazovali "náhodné události" jako třeba ukradnout/zničit truck , pomoci spojencům a to díky minimapě kde mi to vždy svítilo do očí a já to prostě musel jít udělat. Pomalu zjištuju, že jak každá hra má otevřený svět tím větší problém mám hru dohrát, protože jsem frustrovanej z toho, že jsem někde něco vynechal .
Odpověď na komentář uživatele
Já bych se toho nebál… Vezmi si jak to funguje ve skutečném světě… 100% budou na mapě zcela jasně definovatelné záchytné body pro oko, kolem kterých se budeš točit/chodit. Rozhledna, vodní věž, kopec, kostel… podle mě rozparcelují mapu jasně rozpoznatelnými , z dálky dobře viditelnými věcmi a člověk tak hned bude vědět, že u tohoto kostelíka je menší městečko, u vodárenské věže zemědělská usedlost a támhle ten zalesněný kopec, na jehož vrcholku je rozhledna, tam je pár srubů a potok Neskutečně se na průzkum těším.
Mám z toho smíšené pocity. Pokud nebude vůbec žádná mini mapa a budeš muset co chvíli mačkat Esc, či M, aby ses podíval, jak se dostat tam, či onam…. : -/. Za mě teda krok hodně zpět. Snad to nějak doladí.
A věže mi budou docela chybět. Každá byla trochu jiná a někdy docela oříšek ji zdolat a odměny v podobě odemčení lepších zbraní zasloužené . Uvidím. Do vydání zbývá spousta času. Čao pařani
Když jsem před x lety dohrál GTA V, tak jsem to znal už natolik, že jsem vypl mapu úplně a ten pocit ze všeho byl rázem úplně jiný. Člověk kouká kam jede a kam by se asi podíval a poznává pak ulice i místa. Dostane to pak úplně jiný nádech, takže tohle jim fakt schvaluju Možná že to nebude takový copy paste jak jsem si myslel.
Za mně jsou tohle plusový body Moc bych si přál aby i Rockstar udělal v GTAO server/možnost session bez mapy, to by byla jiná hra uplně Toto vítám s otevřenou náručí téměř u všech her, nejlíp řešený to bylo ve FireWatch
No porad lepsi nez minimapa ve Wildlands, kde se ti zobrazuji i kde parkuji auta… Proste cistou minimapu ala GTA III, kde si mel max zobrazene ukoly a par budov jako Autodilnu.
Nebo nechat jen ciste mapu abys videl jen cesty a smerove strany. AC: Origin to ma dobre s tim kompasem, to taky staci.
Proste nic, kde pomalu vidis jak se NPC uprdne…
Bez mini mapy budou hráči bloudit po mapě
Ale za mě palec hore
Escape from Tarkov – žádný HUD, žádný stav nábojů v zásobníku, prostě jen vy a okolí
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Přesně. Už jen kvůli tomu překvapení jsem si tak oblíbil třeba Skyrim. Člověk nikdy nevěděl, na co narazí. Žádné vedení na ručičku "Udělej tohle, abys odemkl tamto". Prostě si běháš, objevuješ a hledáš jen na základě pozorování okolního světa, ne symbolů na minimapce
Ale na druhou stranu Far Cry není RPG. Tu možnost minimapy (třeba i jen omezené) bych tam nechal.
To je spíš nový Homefront ne ?
tak hlavne aby ty explore aktivity byly nelinearni
Další impuls k tomu abych si to koupil. super