Wolfenstein: The New Order z roku 2014 byl výbornou hrou, jejíž PC verze ale zprvu trpěla určitými porodními bolestmi. Za to mohlo v první řadě použití kontroverzního enginu id Tech 5, který na PC dělá problémy už od dob Rage.
Nadcházející Wolfenstein 2: The New Colossus však využívá id Tech 6, novou verzi enginu, která se osvědčila hlavně v loňském restartu série Doom. To nám dává naději, že tentokrát bude s PC verzí vše v pořádku. Tuto naději nedávno přiživilo i vydání rozsáhlých záběrů z hraní PC verze a teď se přidává Jens Matthies z MachineGames, který v rozhovoru pro server Gamespot vyjádřil důvěru v kvalitu PC verze.
„Máme odemčené snímky za sekundu. I my jsme vášniví PC hráči a myslím, že všechny hry od id [Software] mají v sobě silnou DNA PC. Takže je pro nás moc důležité, abychom se ujistili, že PC verze působí stejně kvalitně jako jakákoliv konzolová verze. PC je také naše primární testovací platforma. Jsem přesvědčený, že PC hráči budou s PC verzí opravdu spokojení.”
Od PC verze nového Wolfensteina tedy můžeme očekávat minimálně odemčenou frekvenci snímků za sekundu. Jinými slovy tvůrci nebudou nikoho omezovat na 60 nebo nedejbože 30fps. Jestli je váš stroj dost silný, můžete hru popohnat do mnohem vyšších hodnot. Fakt, že se The New Colossus testuje primárně na PC, je také příznivý, protože vylučuje možnost, že by byla PC verze pouhým portem z konzolí, dělaným na poslední chvíli.
Jestli Matthies mluví pravdu, pak se šance na kvalitní PC verzi opravdu zvyšuje, i když některé otázky, třeba v oblasti možností nastavení, optimalizace jako takové nebo podpory API Vulkan, které může mít příznivý dopad na výkon, zůstávají nezodpovězené. V tuto chvíli ale můžeme věřit alespoň tomu, že se nebude opakovat situace s předešlým dílem. Nebo s jakoukoliv jinou hrou, kterou poháněl engine id Tech 5.
V pripade idtech engine vice vram je lepe, tak minimum 4gb vram na karte pro poradny zazitek ze hry bude nutnost, no a pokud bude hra podporovat vulcan, coz jiste bude, bude to skvele
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Zastaralý engine v DOOMu? Myslíš DOOM, co vyšel minulý rok? id tech 6 v něm debutoval, je to úplně nový engine.
Já si na ní dám taky záležet Tohle se jinde hrát nedá
Pri New Order som nemal žiadny problém, hra bežala ako švajčiarske hodinky už pri vydaní. Tu sa tiež nebojím, že to bude spackané. Ale náhoda je blbec, ako sa hovorí.
Tak v Doomu jde mistama videt zastaralost jejich enginu, ale hra to krasne maskuje, a vypada velice pekne. Slape jak hodinky, a v nastaveni se da nastavit hromadu veci, coz je super.
Tady jde videt ze hra je delana pro PC, a ne ubohe port z konzole.
Doom je jedna z nejlepsich her posledni doby, ale bojim se ze Wolf bude preplacana slatanina, uvidime.
DOOM vypadal krásně a jel mi na Ultra na 60-90 FPS, takže pokud to tady bude stejný, rozhodně si nebudu stěžovat
tak predsa len je to platforma, ktora tej hre svedci, tak len nech sa snazia, myska a klavesnica sa uz tesia
Az na doskakujici textury jel starej wolf hezky, kdyby tak jel i novej, tak zadnej problem
Wolfenstein jel vždycky pěkně, takže problémy nečekám. Ale vytahovat se odemčenýma FPS, což má být na PC naprostá samozřejmost je výsměch.
Abych pravdu řekl, tak zrovna Wolfenstein spadá do kategorie her ve které teda aspoň já vůbec nemám čas študovat grafiku, protože kdybych študoval grafiku, tak bych nestíhal střílet nacisty.
DOOM vlastně ani nevím jak vypadá, protože jsem neměl čas si prohlížet scenérie.
Každopádně, když Wolfenstein vyšel, tak jsem měl problém s tím doskakováním textur, ale pak za chvilku udělali update a bylo to v pořádku.
Protože nový Wolfenstein běží na API Vulkan, optimalizace bude určitě skvělá stejně jako Doom. U téhle hry bych se vůbec nebál.