Společnost Bethesda si zvykla u svých her vydávat HW požadavky PC verze až na poslední chvíli. Nejinak je tomu i v případě očekávané střílečky Wolfenstein 2: The New Colossus, která vychází tento pátek. Server PC Gamer zveřejnil rozsáhlou zprávu, která zahrnuje nejen HW požadavky, ale i detaily o grafickém nastavení PC verze.
HW nároky se mohou ukázat jako velmi nepříjemné překvapení hlavně pro ty, kteří hrají se starším hardwarem. Dnes bývá zvykem mít v minimálních požadavcích průměrný procesor i5 od Intelu a grafikou kartu s pamětí 2GB (v případě Nvidie to nejčastěji bývá GTX 660). Nový Wolfenstein jde ale mnohem dál, přičemž nejvíce zarážejícím požadavkem je grafická karta s pamětí 4GB. Doporučené požadavky jsou oproti tomu vcelku standardní. Posuďte sami.
Minimální požadavky (720p a 60fps při nízkém nastavení)
• CPU: Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 nebo lepší
• GPU: Nvidia GTX 770 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB nebo lepší
• RAM: 8GB
• OS: Win7, 8.1 nebo 10 (64-Bit)
• Místo na disku: 55GB
Doporučené požadavky (1080p a 60fps při vysokém nastavení)
• CPU: Intel Core i7-4770/AMD FX-9370 nebo lepší
• GPU: Nvidia GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 470 4GB nebo lepší
• RAM: 16GB
• OS: Win7, 8.1 nebo 10 64-Bit
• Místo na disku: 55GB
Nezbývá než doufat, že jsou nároky přestřelené nebo prostě nepřesné, což je poslední dobou čím dál častější jev. V grafickém nastavení hry každopádně najdeme následující možnosti (protože Wolfenstein 2: The New Colossus nemá českou lokalizaci, možnosti taktéž necháváme v angličtině):
• Lights
• Shadows
• Directional Occlusion
• Reflections
• Decals
• Motion Blur
• Image Streaming
• Volumetric Quality
• Decal Filtering
• Deferred Rendering
• Chromatic Aberration
• Depth of Field
• Resolution Scaling
Samozřejmě nebude chybět ani nastavení anti-aliasingu, zahrnující třeba možnosti TAA, FXAA, SMAA a TSSAA, dále režimy pro barvoslepé, plná podpora API Vulkan, posuvník horizontálního zorného pole (FOV) nebo zcela odemčená frekvence snímků za sekundu.
Tvůrci také slibují, že se už nesetkáme s tak viditelným doskakováním textur. Verze enginu id Tech 6, kterou v MachineGames používají, prý již není tak moc závislá na megatexturách, které způsobovaly problémy už od dob Rage a prvních krůčků enginu id Tech 5. Tvůrci tedy mají větší kontrolu nad streamováním textur. Na něj stále dochází, ale při mnohem menším riziku viditelných nedostatků.
Bohužel se musíme rozloučit s podporou moddingu, nicméně vývojáři by modding rádi podporovali a do budoucna by k tomu chtěli mít příležitost. Na základě tohoto vyjádření se zdá, že Wolfenstein 2 a modding opravdu nepůjde dohromady, ale budoucí projekty MachineGames by na tom už mohly být jinak.
Wolfenstein 2: The New Colossus předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk. Jako bonus dostanete steelbook a tematické podtácky.
Tak na mém xeonu e3-1231v3 běží hra na 50% (y) , pak , že to chce i7 ( [ odkaz ] )
Odpověď na komentář uživatele
1920×1080
Odpověď na komentář uživatele
Rozlisenie mas ake?
Tak nemám problém to rozjet na HIGH AMD Athlon X4 860K Black Edition, Sapphire HD 7790 DUAL-X OC 1GB GDDR5, 12GB RAM Takze ty hw naroky oznamene fakt prehnany!
Tak koukam na naroky a doufam ze to dam se svym dedkem 2400 [ odkaz ]
Vlken69 jiste to vim
Odpověď na komentář uživatele shaak
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Jo battlefield 1 je krasny priklad.
Odpověď na komentář uživatele shaak
Sorry ja sem ten tvuj prispevek blbe precetl, myslel sem to pochopitelne naopak.
Jinak dneska vychazi hry ktery sou vic narocnejsi na procesor nez kdykoliv predtim.
BF1 v multaku je toho plnym dukazem.
Jinak mluvim taky z vlastni zkusenosti, brzdil me grafiku starej Phenom X4 960.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Takže ty mi říkáš, že AMD X4 860K bude bržděno GTX 980, ale druhým dechem dodáváš, že i5 3570K bude brzdit GTX 1060 / RX 470.
Už se tady fakt nevyjadřuju.
Odpověď na komentář uživatele shaak
Jiste ze bude gtx 980 brzdit, nevim co je natom tak tezky pochopit
Odpověď na komentář uživatele @six feet under
hlavní hodnocení není všechno, tam započítávají i spotřebu a další parametry… u výkonu má o dost míň
Verim ze to rozjedu i s i5 2400 [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele
Ok jenze prvni ztrata je 40fps a druha dalsich 10 a to v lepsim pripade (spis vic neco si vezme rozliseni a neco dalsi CPU zatizeni) . Oba komponenty beru za solidni vzhledem k 80 fps na CPU a 120 na GPU. U slabsich komponentu je to daleko vetsi a to se tu snazim vysvetlit. Jestli hrac hraje stabilne treba s vsync (ci lockem) na 60 tak brzdeni ani nepozna pri tech vysokych fps cos tu psal.
Suhlasim s tym co pise shaak.
Processor vo vacsine hier velmi slabo skaluje. Ak cpu brzdi grafiku na cca 80 fps a gpu zvladne 120 s lepsim cpu, tak zvysenie rozlisenia s tym, z hladiska vytazenia cpu, spravi pramalo a zvysenie rozlisenia vytazi grafiku tak, ze bude stihat na 70, tak to cele pojde na vyssom rozliseni s minimalnou stratou. Stale plati ze zalezi od hry a engine-u.